معرفی هرم چیچن ایتزا مکزیک

معرفی هرم چیچن ایتزا مکزیک

تور مکزیک

هرم چیچن ایتزا

معرفی هرم چیچن ایتزا مکزیک:

اگر علاقمندید در یک تور خارجی و بخصوص تور ارزان مکزیک شرکت کنید ما در اول تور پیشنهادهای خوبی برای گردشگری و تفریح در تور مکزیک برای شما داریم. در ادامه با یکی از جاذبه های تاریخی و منحصربفرد مکزیک، هرم چیچن ایتزا آشنا خواهید شد:

شهر چیچن ایتزا و قوم مایا:

 چیچن ایتزا یک مجموعه ای با قدمت تاریخی بسیار طولانی و زبانزد جهان که توسط قوم مایاها در ۶۰۰ سال قبل از میلاد مسیح احداث شد. در حقیقت شهر چیچن بزرگ ترین شهر تمدن مایاهاست و یکی از عجیب ترین ها در نوع خود بشمار می رود. چیچن ایتزا از تنوع قومیت بالایی برخوردار بوده و این مهم را می توان از تنوع معماری سازه های این شهر تاریخی فهمید. در ضمن چیچن ایتزا قبل از محلی مذهبی و تشریفاتی، یک مرکز شهری پیشرفته و قطب تجارت منطقه محسوب می شد. 

در این شهر باستانی، ساختمان های زیادی وجود دارد که یکی از اصلی ترین و باارزش ترین آن ها، هرم کوکولکان می باشد. معبد جنگجویان و حیاط بزرگ آن دیگر سازه مهم این شهر محسوب می شود. بیشتر ساختمان با سنگ ساخته شده اند و لایه داخلی بعضی از هرم های این منطقه باستانی، از میکا می باشد. درمورد میکا باید بگوییم که نوعی سنگ است که در ۲۰۰۰ مایلی شهر چیچن یافت می شود و تعجب محققان به این سبب است که مردمان آن دوره وسیله حمل و نقل چرخ دار نداشتند. 

شهر کوکولکان مابین سال های ۹۰۰ تا ۱۳۰۰ میلادی از زندگی انسانی تهی شد و علت آن هم در دست نیست. جالب است بدانید یک وکیل نیویورکی شهر کوکولکان را در سال ۱۸۴۲ کشف کرد. بعد از این کشف، سیل باستان شناسان آماتور و غیر حرفه ای به سوی این منطقه روان شد و طبیعتا این کشف بزرگ را با تخریب زیادی مواجهه کردند. کوکولکان یا شهر چیچن از سال ۱۹۸۸ میلادی به ثبت میراث جهانی یونسکو رسید. 

قوم مایا:

جمعیت زیادی از سرخ پوستان ساکن آمریکا میانه بودند، این قوم در زیرمجموعه های خود قبیله هایی با خصوصیات، فرهنگ، سنت ها و خصوصیات تاریخی منحصربفرد خود را دارد. تمدنی که در جنوب مکزیک، گواتمالا، بلیز، ال سالوادور و هندوراس پراکنده بود. می گویند قبل از ورود کریستف کلمب به آمریکا جمعیت این قوم حدود ۸ میلیون بوده و قدمتی چند هزار ساله دارند. یکی ویژگیهای این تمدن، وجود هیروگلیف های مایایی است که فقط سیستم نوشتاری دوره آمریکای پیشاکلمبی محسوب می شد و توسعه یافت. این قوم به خاطر توانایی ها و دانش های هنری، معماری، ریاضی و ستاره شناسی خود شهرت فراوانی دارند.

هرم چیچن ایتزا:

نامش بیان می کند که، هرم چیچن ایتزا در چیچن ایتزا واقع شده و بخشی از بقایای شهر کهن محسوب می شود. کوکولکان نام اصلی آن است و یکی از عجایب هفتگانه ی جدید جهان محسوب می شود. نام باستانی این شهر«El Castillo» یا «قلعه» می باشد. پیش تر معبدی باستانی به قدمت ۸۰۰ تا ۹۰۰ سال قبل از میلاد در این محل قرار داشت که بعدها در طول سال های ۷۵۰ تا ۱۲۰۰ ساختمانی تازه یعنی کوکولکان بر روی آن ایجاد شد. 

 کوکولکان قاعده ای مربعی دارد از چهار طرف، ساختاری پلکانی دارد. این هرم برای نجوم و تشخیص اعتدال بهاری ( ۱ فروردین و ۲۰ مارچ ) و پاییزی ( ۱ مهر و ۲۲ سپتامبر ) استفاده می شد.

اعتدالین:

اعتدالین یعنی هنگامی که خورشید در بالاترین ارتفاع به نسبت استوای سماوی جای می گیرد و برابر با نخستین روز بهار و پاییز است. نحوه تشخیص این اعتدال ها به وسیله نور آفتاب صورت می گیرد، در ساعت ۳ بعدازظهر، نور خورشید کاملا نرده های غربی پلکان اصلی هرم را تحت پوشش قرار می دهد. هر وجه هرم کوکولکان با تغییر زاویه آفتاب، سایه هایی متفاوت نشان می دهند که با آن ها می توان روز دقیق اعتدال را تشخیص داد.

برای دیدن این هرم لازم است به شبه جزیره یاکوتان و ۱۲۰ کیلومتری شهر مریدا سفر کنید. در بخش های بعدی بیشتر درباره این شهر باستانی و هرم چیچن صحبت خواهیم کرد...

معرفی هرم چیچن ایتزا مکزیکReviewed by Yeganeh on Jun 10Rating: 3.0معرفی هرم چیچن ایتزا مکزیکاگر علاقمندید در یک تور خارجی و بخصوص تور ارزان مکزیک شرکت کنید ما در اول تور پیشنهادهای خوبی برای گردشگری و تفریح در تور مکزیک برای شما داریم. در ادامه با یکی از جاذبه های تاریخی و منحصربفرد مکزیک، هرم چیچن ایتزا آشنا خواهید شد.

اگر علاقمندید در یک تور خارجی و بخصوص تور ارزان مکزیک شرکت کنید ما در اول تور پیشنهادهای خوبی برای گردشگری و تفریح در تور مکزیک برای شما داریم. در ادامه با یکی از جاذبه های تاریخی و منحصربفرد مکزیک، هرم چیچن ایتزا آشنا خواهید شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی