فستیوال پاراچیکو مکزیک

فستیوال پاراچیکو مکزیک

تور مکزیک

جشنواره پاراچیکو

فستیوال پاراچیکو مکزیک

جشنواره پاراچیکو:

ایالت چیاپاس و شهر چیپا د کورزو واقع در کشور مکزیک هر سال جشن بزرگی را تجربه می کند، در این جشن مردم ماسک می زنند و در حال رقصیدن به خیابان ها می روند. علاوه به شادی و رقص در این جشن به جوانب دیگری همچون مذهب، موسیقی، رقص و خوراک های محلی توجه می شود.  جشن مورد نظر ما به جشن پاراچیکو به معنای برای پسر شهرت دارد.

جشن پاراچیکو هر سال در تاریخ ۴ تا ۲۲ ژانویه برپا خواهد شد و مردم را از سختی های یک سال کاری دور می کند. این جشن بیشتر برای قدردانی از دو قدیس به نام های آنتونی آبوت و سباستین برگزار می شود. البته برگزاری این جشن حکایات دیگری نیز دارد:

پسری از خانواده ای غنی به بستر بیماری می افتد که در نهایت طبیب محلی نجاتش می دهد. مادر او به یمن بهبودش جشنی بزرگ ترتیب می دهد و اینگونه چند روز شاد و پرنشاط را برای مردم شهر رقم میزند.

مردان لباس محلی بانوان به تن می کنند، ماسک های چوبی به صورت می زنند و با این عمل از مادر کوک قدردانی می کنند. همه در این جشن فقط باید شاد باشند.

این جشنواره البته ریشه در سایر فرهنگ های آمریکای لاتین و حتی اروپا نیز دوانده.

روز پیش از جشن پاراچیکو:

همه مطلع هستند که در چند روز آینده بناست جشنی بزرگ ترتیب داده شود بنابراین هیجان زده و خوحال هستند. فردا نخستین روز شروع جشنواره پاراچیکو خواهد بود. با فرا رسیدن بعد از ظهر شهر از سکوت خارج می شود و حال و هوای آرام روزهای قبل را ندارد. صدای موسیقی تمام فضای شهر را پر می کند، تلفیقی از ساز های محلی، فلوت و طبل های کوچک. مردها لباس های رنگی را به تن می کنند و ماسک های بزرگ و چوبی خود را به صورت می زنند.

خانم ها هم برای تهیه غذای شب جشن در تکاپو هستند. هر کسی خوارکی خوشمزه و تند تهیه می کند برای یک دورهمی بزرگ. 

بچه ها شادتر از قبل در کنار بزرگترها به خیابان می آیند و در کارها کمک می کنند. جوان تر ها وظیفه آراستن دیوارهای منازل با پارچه های رنگی را دارند و زیر لب تکرار می کنند که:

جشن و سرور می کنیم 

شادی و خوشحالی برای ماست

روزها رنگی و زیبایند.

همه آماده فردای هیجان انگیزی هستند.

مقررات جشن پاراچیکو:

همه می توانند در این جشن شرکت کنند.

مردها باید ماسک هایی از جنس چوب به صورت خود بزنند. این ماسک ها طراحی جالبی دارند. صورتی با چشم های روشن اروپایی ها و رنگ صورت سفید را نشان می دهند.

پوشش همه باید رنگی و شاد باشد. کلاه هایی گرد و طلایی نیز باید به سر کنند تا ظاهرشان شبیه به خانم ها شود. در زمان رقصیدن و آواز خواندن مردها جغجغه های خاص این مراسم را تکان می دهند که صدایی منحصربفرد تولید می کنند. پس از رقصیدن  زمان شام خوردن نوشیدنی فرا رسیده.

تمام غذاهای این جشنواره مکزیکی و تند هستند و خود خانم ها تهیه شان را برعهده می گیرند. غذاهایی رنگارنگ و هیجان انگیز همچون لباس های این جشن.

تمام نوشیدنی ها نیز غیر الکلی و گیاهی هستند. 

در تمام مدت جشن نیروی پلیس و مامورین امنیتی، امنیت مردم و منطقه را تامین می کنند.

فستیوال پاراچیکو مکزیکReviewed by Yeganeh on Apr 28Rating: 3.0فستیوال پاراچیکو مکزیکاگر علاقمندید در یک تور خارجی به کشورهای دیگر سفر کنید پیشنهاد اول تور تور مکزیک و دیدن جاذبه های معروف آن و تجربه یک تور ارزان به یادماندنیست.

اگر علاقمندید در یک تور خارجی به کشورهای دیگر سفر کنید پیشنهاد اول تور تور مکزیک و دیدن جاذبه های معروف آن و تجربه یک تور ارزان به یادماندنیست.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی