افسانه ها و واقعیت های هرم چیچن ایتزا مکزیک

افسانه ها و واقعیت های هرم چیچن ایتزا مکزیک

شهر چیچن ایتزا

افسانه ها و واقعیت های هرم چیچن ایتزا مکزیک:

اگر علاقمندید در یک تور خارجی و بخصوص تور ارزان مکزیک شرکت کنید ما در اول تور پیشنهادهای خوبی برای گردشگری و تفریح در تور مکزیک برای شما داریم. در ادامه با یکی از جاذبه های تاریخی و منحصربفرد مکزیک، هرم چیچن ایتزا آشنا خواهید شد:

پیش درباره شهر چین و هرم چیچن ایتزا صحبت کردیم، درمورد این شهر تاریخی و باستانی داستان های زیادی نقل است که در ادامه به یکی از آن اشاره خواهیم کرد.

افسانه هرم چیچن ایتزا:

 خدایگان ملت مایاها، کوکولکان یا کوتزالکوت (Quetzalcoatl ) ظاهری همچون مار داشت و پوشیده از پر بود. طبق افسانه های قوم مایاها، خدایگان سالی دو بار وقتی که روز ها و شب ها در اعتدال بودند، به زمین و هرم هم نام خود می آید تا بندگانش فرصت راز و نیاز داشته باشند و در عوض به آن ها عاقبت نیکو و رزق و روزی برای برداشت محصول و سلامت بدهد. بعد از مراسم خدایگان کوکولکان به آب مقدس بر می گردد و با شنا داخل آب به سوی دنیای مردگان می رود.

به جز داستان ها، معماری بسیار دقیق و زیبای سازه و چرخش طبیعی زمین، ظاهری ترسناک و فوق العاده از هیبتی غول پیکر، مار مانند و پردار خلق می کند که در حال خزیدن به طرف پایین است. هر سال دو مرتبه در ۵ ساعت، بازی نور و سایه و تغییر زاویه نور آفتاب در طول روز، ۷ مثلث متساوی الساقین را روی دیواره پلکان بوجود می آورد که کم کم به طرف پایین حرکت و در بالاخره به سر مار یعنی پایین هرم می رسد. در حقیقت این سایه ها، حرکت ماری رو به پایین را نشان می دهند. این سایه ۳۴ متر طول دارد و در زمان کامل شدن به مدت ۴۵ دقیقه در جای خود باقی می ماند.

گفتیم که کوکولکان عظیم ترین هرم چیچن است. طول اضلاع این هرم ۵۵.۳ متر و قاعده مربعی دارد و ارتفاع آن به ۲۴ متر می رسد. معبد بالای این هرم به تنهایی ۶ متر ارتفاع دارد. 

اگر با دقت معماری هرم کوکولکان را نگاه کنید، به راحتی می توانید تاثیر فرهنگ آمریکای مرکزی و دانش آن ها در زمینه ریاضی و نجوم را درک کنید. مثلا تعداد پله های هرم چیچن. هر کدام از چهار وجه این هرم در ۹ سطح، ۹۱ پله دارند. در کل این سازه ۳۶۴ پله دارد و اگر معبد را هم یک پله بدانیم، در مجموع ۳۶۵ پله دارد. بنابراین هر پله نشان دهنده یک روز از تقویم سالانه است.

به جز طبقات نهگانه، هرم با یک پلکان به دو قسمت تقسیم شده اند که هجده ماه تقویم سالانه مایاها را نشان می دهد. در حقیقت هرم کوکولکان به نوعی تقویم مصور و زیبای قوم مایاها را نشان می دهد. دانشمندان معتقدند که جهت گیری جزئی این هرم به طرف شمال شرقی، به خاطر پدیدار شدن پدیده ای به اسم نزول کوکولکان است.

لوئیس ال آروچی محققی مکزیکی به بخش مار مانند هرم اشاره می کند و آن را سرازیری سمبلیک کوکولکان می داند و اعتقاد دارد که به آیین ها و سنت های کشاورزی مایاها ارتباط دارد، چون مار در دنیای باستان نشان نعمت و روزی است.

 

افسانه ها و واقعیت های هرم چیچن ایتزا مکزیکReviewed by Yeganeh on Jun 27Rating: 3.0افسانه ها و واقعیت های هرم چیچن ایتزا مکزیکاگر علاقمندید در یک تور خارجی و بخصوص تور ارزان مکزیک شرکت کنید ما در اول تور پیشنهادهای خوبی برای گردشگری و تفریح در تور مکزیک برای شما داریم. در ادامه با یکی از جاذبه های تاریخی و منحصربفرد مکزیک، هرم چیچن ایتزا آشنا خواهید شد.

اگر علاقمندید در یک تور خارجی و بخصوص تور ارزان مکزیک شرکت کنید ما در اول تور پیشنهادهای خوبی برای گردشگری و تفریح در تور مکزیک برای شما داریم. در ادامه با یکی از جاذبه های تاریخی و منحصربفرد مکزیک، هرم چیچن ایتزا آشنا خواهید شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی