مجموعه های موزه تاریخ ارمنستان (قسمت3)

مجموعه های موزه تاریخ ارمنستان (قسمت3)

بهترین مجموعه های موزه تاریخ ارمنستان قسمت سوم

مجموعه های موزه تاریخ ارمنستان قسمت سوم

مجموعه های موزه تاریخ ارمنستان قسمت سوم

  • مستندات تاریخی:

این بخش از موزه دربرگیرنده نگاتیوهایی است که به سال های 1878 تا 2000 میلادی تعلق دارند و اطلاعات خوبی درمورد تاریخ معماری، تاریخ قوم نگاری و ارمنستان مدرن به ما می دهند. در سال 1930 میلادی یک گروه مطالعاتی تشکیل شد. این گروه روی مجموعه های شخصی نگاتیوها مطالعه داشتند و نتیجه پژوهش هایشان را در نمایشگاه های متفاوت ارایه کردند.

 خوب است بدانید در این مجموعه چند سند تاریخی وجود دارد که از معماری ارمنستان از قرن چهارم تا هجدهم صحبت می کنند.

  • مجموعه مردم نگاری:

در موزه تاریخ ارمنستان بخشی هم به قوم یا مردم نگاری اختصاص داده شده است. در این بخش آثار هنری تزیینی و کاربردی قرن هفدهم تا بیستم ارمنستان به نمایش در آمده اند. این بخش از موزه خود به 6 زیر گروه تقسیم می شود که هر کدام به مسایل خاصی پرداخته اند.

 *شماره یک

 نمونه های ارزشمند از گلدوزی های بسیار زیبا، تور دوزی، قالیچه و فرش هایی که با طل تزیین شده اند، پارچه های بسیار نفیس و کمیاب، پوشش های ملی ارمنستان، لباس مخصوص افراد کلیسا و آلات موسیقی در این بخش قابل مشاهده هستند.

 *شماره دو

 صنایع دستی: سینی ها، کاسه ها، بشقاب ها، فنجان ها و ظروف دیگری که در کلیساها استفاده می شدند در این بخش نگهداری می شوند.

*شماره سه

 نمونه هایی از لوازم ساخته از چوب که به نمایش در آمده اند. ابزاری همچون سلاح های جنگی چوبی.

 *شماره چهار

چندین نمونه ارزشمند از قالی ها و رومیزی ها که نقوش و طرح های بسیار زیبا و منحصربفرد دارند در این گروه جای می گیرند این لوازم به نقوشی همچون اژدها، اشکال هندسی و گیاهان دیگر مزین شده اند.

 *شماره پنج

در این قسمت انواع و اقسام سلاح ها از جمله شمشیر، خنجر و باقی لوازم و ادوات جنگی که به اشخاص مشهوری تعلق داشتند، به نمایش گذاشته شده اند.

 *شماره شش

 عکس هایی از اقوام و گروه های مختلف جمع آوری شده اند که اغلب آن ها را خود مردم به مجموعه تاریخ ارمنستان تقدیم کرده اند.

▪نکاتی جالب درباره موزه تاریخ ارمنستان

 تمام آثار و اشیای این مجموعه تاریخی، مراحل متفاوتی را طی کرده اند. به عنوان مثال در ابتدای ورود، هر کدام از اشیا به یکی از بخش های آموزشی، زیست شناسی، بررسی اسناد، قوم شناسی یا بازسازی و نگهداری انتقال داده می شوند. بعد به هر کدام بارکدی داده می شود به علاوه یک کاتالوگ و در آخر پس از اینکه مورد تایید بخش اداری موزه واقع شد در معرض دید عموم قرار داده می شوند.

 اداره گردشگری ارمنستان در سال 1961 افتتاح شد و هم اکنون موزه تاریخ ارمنستان از بهترین مجموعه های فعال در این زمینه محسوب می شود.

چنانچه مایل باشید می توانید به صورت نقدی و غیر نقدی به مجموعه تاریخ ارمنستان کمک مالی نمایید. 

مجموعه تاریخ ارمنستان و اداره میراث فرهنگی ایران در دوره های متفاوتی با یکدیگر همکاری داشته اند و گالری های مشترکی برگزار کرده اند. یکی از این نمایشگاه ها در تاریخ 17 ژانویه (27 دی ماه) سال 2018 میلادی برگزار شد.

مجموعه های موزه تاریخ ارمنستان (قسمت3)Reviewed by مهدی on Nov 30Rating: 3.0مجموعه های موزه تاریخ ارمنستان قسمت سومدر یک تور ارزان ارمنستان ، میتوانید از مجموعه های موزه تاریخ دیدن کنید که یکی از جاهای دیدنی ارمنستان است .

در یک تور ارزان ارمنستان ، میتوانید از مجموعه های موزه تاریخ دیدن کنید که یکی از جاهای دیدنی ارمنستان است .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی