پیست اسکی شیرباد مشهد

پیست اسکی شیرباد مشهد

تور مشهد پیست اسکی

پیست اسکی شیرباد مشهد

پیست اسکی شیرباد مشهد

شهر مشهد با توجه به پیشینه تاریخی و مذهبی ای که دارد، دارای جاهای دیدنی بسیاری در داخل و اطراف شهر مشهد برای زیارت و تفریح و وقت گذرانی برای مسافران و بومیان مشهد است.
اگر درفصل زمستان به مشهد سفر می‌کنید و به ورزش زمستانی مهیج اسکی نیز علاقمند هستید، در این مطلب با اول تور همراه باشید تا یک پیست اسکی عالی و مجهز را به شما عزیزان معرفی کنیم.

قله شیرباد خراسان رضوی بلندترین قله رشته‌کوه بینالود و بلندترین ارتفاع در سه استان خراسان است و به همین دلیل به این قله بام خراسان نیز گفته می‌شود. این قله در دامنه‌های شمالی به دره نهل زشک و دره دولت‌آباد چناران و در دامنه جنوبی به روستای بوژان در نزدیکی شهر نیشابور ختم می‌شود و به دلیل اشراف به دره زشک، بوژان، دره خرو و دره‌های سرسبز اطراف چشم اندازی بسیار زیبا دارد.

در دامنه شمال شرقی قله شیرباد پیست اسکی این منطقه واقع شده است که به دره دولت‌آباد منتهی می‌شود. مدتی است که این ورزش گسترش یافته است و طرفداران فراوانی نیز پیدا کرده است، همچنین در مشهد که آب و هوای سردتری دارد، این پیست در زمان طولانی تری دارای برف و قابل استفاده برای ورزشکاران این رشته ورزشی است.

از پیست اسکی شیرباد تا روستای دولت‌آباد 18 کیلومتر و از دولت‌آباد تا مشهد حدود بیست کیلومتر راه است که البته مسیر دولت‌آباد تا پیست شیرباد، راه کوهستانی و شوسه است. به دلیل قرار گرفتن پیست در دامنه بلندترین قله استان خراسان در بیشتر ماه‌های سال برف‌گیر است و مساحت 500 هکتاری این پیست فضایی مناسب برای تفریح سالم جوانان در کنار خانواده‌هایشان فراهم کرده است که در همین چند سال که از افتتاح پیست می‌گذرد به محبوبیت خاصی بخصوص در میان مردم مشهد دست یافته است.
پیست اسکی شیرباد، تنها پیست اسکی شرق کشور در سال 1388 با بررسی‌های فنی و با هزینه‌ای بیش از چهار میلیارد تومان طی دو سال توسط افراد کاملا مجرب و حرفه‌ای در ارتفاعات رشته کوه بینالود احداث شد. این پیست در طول سال به مدت پنج ماه از اواسط آذر ماه تا اواسط فروردین دارای پوشش برفی و قابل استفاده برای ورزش اسکی است.

طول مسیر پیست اسکی شیرباد 1200 متر است، و مکانات این پیست شامل یک دستگاه بالابر تله اسکی، لوازم اسکی و رستوران و کافی‌شاپ است همچنین برای راحتی حال مسافران و ورزشکارانی که از شهرهای دیگر برای اسکی به این پیست می‌آیند، خوابگاهی نیز در نزدیک پیست تعبیه شده است.
پیست اسکی شیرباد شامل سه مسیر برای اسکی‌بازان در سطوح مختلف است که شامل مسیر مبتدیان، مسیر اسکی‌بازان متوسط و یک مسیر برای اسکی‌بازان حرفه‌ای است. هزینه ورودی به پیست اسکی شیرباد در مجموع 45 هزار تومان بوده و از ساعت 9 صبح تا 16 در اختیار اسکی‌بازان است. البته باید عنوان کرد به تازگی نیز پیست شیرباد در شیفت شب نیز برای اسکی‌بازان مجهز به روشنایی و تجهیزات مخصوص شیفت شب شده است.

مسیر دسترسی به پیست خصوصا در قسمت دولت آباد تا پیست شیرباد، راهی برف خیز و کوهستانی دارد و به دلیل وجود خطراتی که در مسیر وجود دارد در صورتی که دوستاران ورزش اسکی به صورت شخصی قصد آمدن به پیست و استفاده از پیست را دارند از رفتن آنها به پیست جلوگیری خواهد شد. ورزش دوستان باید بوسیله رانندگان حرفه ای و راه بلد برای استفاده از پیست اقدام کنند و برای این منظور باید با هیئت اسکی استان هماهنگ کنند تا با وسایل نقلیه ای که رانندگان این وسایل کاملا با مسیر آشنا هستند به محل پیست مراجعه و از امکانات آن استفاده کنند. ای پیست تا اواسط اردیبهست ماه قابل استفاده است.

پیست اسکی شیرباد مشهدReviewed by تور ارزان on Nov 15Rating: 3.0پیست اسکی شیرباد مشهدآشنایی با بهترین جاهای دیدنی مشهد - راهنمای تور مشهد - پیست اسکی شیرباد مشهد - تور ارزان مشهد - جاذبه های گردشگری مشهد

آشنایی با بهترین جاهای دیدنی مشهد – راهنمای تور مشهد – پیست اسکی شیرباد مشهد – تور ارزان مشهد – جاذبه های گردشگری مشهد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی