بخش های مختلف موزه بربر باغ ماژورل

بخش های مختلف موزه بربر باغ ماژورل

تور مراکش

باغ ماژورل مراکش

بخش های مختلف موزه بربر باغ ماژورل:

موزه باغ ماژورل:

از بخش های جذاب و دیدنی باغ ماژورل یک موزه  به اسم بربر است که داخل این باغ واقع شده است و از پربازدیدترین و محبوب ترین بخش های باغ ماژورل محسوب می شود. بربرها که با نام آمازیغ‌ها هم شناخته می شوند نام بومیانی است که در شمال آفریقا در حال زندگی و گذران عمر بودند و هنوز هم نسل های جوان و نوادگان ‌آن هه در این نواحی زندگی و فعالیت دارند. موزه بربر از بخش های تازه ساخت و تازه تاسیس باغ است که در سال ۲۰۰۱ میلادی به ماجورل اضافه شده است. این موزه بربر را برای معرفی تمدن این مردم به سایرین ایجاد شده است. در این مجموعه می توانید نقاشی های بسیار زیبا و نفیسی که توسط خود ژاک خلق شده اند یا در طول سال های متفاوت به او تقدیم شده بود جمع آوری و در معرض دید عموم قرار داده شده اند. در اغلب این آثار بربرها نشان داده شده اند. ژاک درمورد بربرها می گفت:

آثار مجموعه بربرها در باغ ماجورل به ۳ بخش اصلی تقسیم می شود، جواهر و لوازم تزیینی، لباس ها، سلاح ها و دانش و آداب بربرها. در این بخش به طور مجزا به هر یک از این قسمت ها سر خواهیم زد:

صنایع دستی داخلی:

در موزه بربر صنایع دستی اقوام مراکشی را نیز خواهید دید. برای ساختن اشیا و آثار این قسمت از چوب، چرم، سفال و فلز بهره برده شده است. در ضمن شما می توانید سبدبافی ها، آثار و اشیای فلزی و آینه کاری های بسیار زیبایی را در مجموعه صنایع دستی داخلی ببینید. اغلب آثار این مجموعه شامل تصاویری از چهره انسان و یا حیوان هستند که جذابیت آثار را نیز بیشتر می کند.

جواهر:

اهالی و بومیان مراکش بعضی از سنگ ها و وسایل تزیینی را سبب گشایش بخت، رشد اقتصادی و ... می دانند. بنابراین آن ها از گذشته این لوازم تزئینی را می ساختند و بسیار استفاده می کردند. برای ساختن زیورآلاتی که در این مجموعه به نمایش در آمده اند از هنرهای ریخته گری، ملیله دوزی، حکاکی و فلزکاری استفاده شده است. قیمت این محصولات طبق کار و زحمتشان و مواد مصرفی شان تفاوت دارد. حتما بین این سنگ ها و زیورآلات زیبا چیزی نظرتان را جلب خواهد کرد. بازدید از بخش جواهر موزه بربر غالبا برای خانم ها جذابیت دارد.

لباس و وسایل ضروری:

خیلی از بربرها به طور کوچ و عشایری زندگی خود را سپری می کنند و اغلب پوشش های این مردم توسط خودشان آماده و تهیه می شود و جنس لباس این مردم در واقع نشان دهنده فرهنگ و آداب شان است. در موزه بربرها لباس و اسلحه های این اقوام هم در معرض دید عموم قرار داده شده است. اگر از این موزه بازدید کنید در این بخش این فرصت را دارید که با لباس های متفاوتی که بربرها در مناسبت های مختلف به تن می کردند آشنا شوید که تجربه خوبی از این بازدید کسب کنید.

بخش های مختلف موزه بربر باغ ماژورلReviewed by Yeganeh on Jun 8Rating: 3.0بخش های مختلف موزه بربر باغ ماژورلاگر مایلید که در تور مراکش جاذبه های مراکش و باغ ماژورل مراکش را از نزدیک ببینید، این مطلب را دنبال کنید تا تور ارزان مراکش را تجربه کنید.

اگر مایلید که در تور مراکش جاذبه های مراکش و باغ ماژورل مراکش را از نزدیک ببینید، این مطلب را دنبال کنید تا تور ارزان مراکش را تجربه کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی