معماری مسجد کوتوبیا مراکش

معماری مسجد کوتوبیا مراکش

تور مراکش

معماری مسجد کوتوبیا

معماری مسجد کوتوبیا مراکش:

معماری مسجد کوتوبیا:

کوتوبیا را از ماسه، سنگ قرمز و آجر ساخته اند که از علل جلوه گری و زیبایی فوق العاده این مسجد محسوب می شود. البته در ساخت مسجد از گچ هم استفاده شده. آجرها مصالح مورد استفاده در ستون ها و دیوارها هستند و ماسه هم پوشش دیوارهای خارجی مسجد.

معمارها تمام تلاششان این بوده که مسجد در نهایت سادگی، اما زیبا و باشکوه ساخته شود پس به همین خاطر دیوارها تزیینات کمی دارند و رنگ های زیادی در تزیین این دیوارها نقش ندارند. یکی ار هنرنمایی های معماران به قوس پنجره ها مربوط می شود که بسیار زیبا ساخته شده اند.

مسجد کوتوبیا چهار ورودی دارد تا ورود و خروج برای جمعیت آسان شود. پا به حیاط کوتوبیا که بگذارید می توانید زیبایی و شکوه ساختمان شگفت زده تان خواهد کرد.

کوتوبیا شش اتاق پیوسته و بهم متصل دارد. این سبک اتاق سازی و سایر قسمت های مسجد علل خاص و محکم خود را دارد. خیلی ها معتقدند که از فراز مسجد حرمسرای پادشاه معلوم بود و چون کسی نمی خواست داخل حرامسرا را ببینند. ساختمان را یک طبقه ولی بزرگ احداث کردند، این مسجد به سبک خانه های قدیمی ایرانی ساخته شده است، یعنی یک حیاط مرکزی با حوض و اتاق هایی متوالی اطراف حیاط.

می گویند موذنی که به بالای مناره می رفت تا اذان بگوید نابینا بود تا نتواند داخل حرمسرا را مشاهده کند، این گفته ها اثبات شده نیستند. البته مردم مراکش به حریم خصوصی اهمیت زیادی می دهند و بعید نیست که چنین قانونی وجود داشته. امروزه نقشه گوگل هم درمورد کشور مراکش محدودیت هایی دارد و نمی تواند بعضی نقاط مراکش را رصد کند.

حالا بخش های کمی از مسجد برجای مانده که بدون تغییر باشد؛ ولی چنانچه خوب دقت کنید زیبایی های را مشاهده می کنید که حقیقتا شگفت انگیز هستند. در ادامه مسجد را از نزدیک می بینیم و با بخش های متفاوتش آشنا خواهیم شد.

قوانین و نکات بازدید مسجد کوتوبیا:

اینجا خوب است از نکاتی که دانستن شان پیش از بازدید مسجد کوتوبیا لازم است مطلع شوید:

شاید اجازه ورود غیرمسلمانان را به مسجد ندهند.

حتما قبل از ورود به مسجد پوشش اسلامی انتخاب کنید چون اهالی شهر از اینکه یک مسلمان پوشش اسلامی نداشته باشد ناراحت می شوند، بنابراین طبیعیست که از ورود افراد بی حجاب جلوگیری کنند.

فراموش نکنید که مساجد و سایر اماکن مذهبی محلی خاص عبادت و نیایش هستند نه فقط صرفا یک جاذبه گردشگری پس حفظ احترام نمازگزاران را از یاد نبرید.

تلاش نکنید که بدون هماهنگی با نگهبان ها وارد مسجد شوید، در غیر اینصورت حتما بازداشت خواهید شد.

مسجد کوتوبیا بزرگترین مسجد مراکش محسوب می شود و هر روز میزبان جمعیت زیادی از نمازگزاران است، چنانچه نمی خواهید عبادت کنید لطفا خارج مسجد بمانید.

اطراف مسجد محل عالی برای پیاده روی است خوب است کفش مناسب به پا کنید و پول نقد ببرید شاید در بازار گردشی داشتید.

کافه های اطراف مسجد نیز فضایی دل انگیز دارند. توصیه می کنیم برای صرف عصرانه هنگام غروب خورشید این کافه ها را انتخاب کنید.

معماری مسجد کوتوبیا مراکشReviewed by Yeganeh on May 28Rating: 3.0معماری مسجد کوتوبیا مراکشاگر مایلید که در تور مراکش جاذبه های مراکش و مسجد کوتوبیا مراکش را از نزدیک ببینید، این مطلب را دنبال کنید تا تور ارزان مراکش را تجربه کنید.

اگر مایلید که در تور مراکش جاذبه های مراکش و مسجد کوتوبیا مراکش را از نزدیک ببینید، این مطلب را دنبال کنید تا تور ارزان مراکش را تجربه کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی