معرفی موزه باغ ماژورل

معرفی موزه باغ ماژورل

تور مراکش

موزه باغ ماژورل مراکش

معرفی موزه باغ ماژورل:

قبلا نیز در بخش های اول گفتیم که باغ ماژورل به دو قسمت خیلی بزرگِ باغ و موزه تقسیم می شود. در این قسمت قرار است این دو بخش اصلی را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار دهیم و از زیبایی ها و جذابیت هایش برای تان صحبت خواهیم کرد:

موزه باغ ماژورل:

یکی از دو بخشی که قرار است از آن صحبت کنیم و اطلاعات خوبی از آن بدست آوریم موزه ای به اسم بربر است که از جاذبه های باغ ماژورل بشمار می رود و داخل باغ ساخته شده. بربرها که با عنوان آمازیغ‌ها هم معروف هستند بومیانی بودند که در شمال آفریقا زندگی می کردند و هنوز هم نسل های جوان این قبایل قدیمی ‌در این مناطق زندگی می کنند و فعالیت دارند. این موزه از بخش های تازه تاسیس و تازه ساخت باغ ماژورل محسدب می شود. موزه بربر در سال ۲۰۰۱ میلادی به مجموعه ماژورل اضافه شده است. موزه بربر را در حقیقت به عنوان نمادی برای آشنا کردن مردم با تمدن بربرها ساخته اند. در موزه بربر نقاشی های بسیار زیبایی را خواهید دید که توسط خود ژاک کشیده شده یا اینکه در طول سال های متفاوت به او تقدیم شده بود. بیشتر این آثار بربرها را نشان می دهند. ژاک درمورد بربرها می گوید:

سال ۱۹۶۶ میلادی وقتی که وارد مراکش شدم، اقوام بربر شمال آفریقا و کشور مراکش مرا جذب خود کردند. در طول سال های متمادی تلاش کردم آن ها را با هنرم بیامیزم. من در هنرم فرهنگ و هویت ملل مختلف را باهم در تصویر جای می دهم. بربرها توانستند پیشینه خود را حفظ کنند و به همین علت سبب شد زنان و مردان زیادی از این قبیله در آثار من دیده شوند.

این حرف ها را پیر برج از زبان ژاک می گوید.

در تاریخ و داستان های اساطیری آفریقا بسیار از اهالی بربر یاد شده است و پیشینه آن ها به ۹۰۰۰ سال قبل باز می گردد؛ ولی هنوز هم زبان و فرهنگ شان را از یاد نبرده اند و خصوصیات منحصربفرد خودشان را حفظ کرده اند و امروزه نیز در گروه های قبیله ای به زندگی خود ادامه می دهند. جالب است بدانید که بیشتر بربرها مسلمان هستند.

چنانچه بتوانید از بربرها اطلاعات خوبی بدست آورید یعنی ریشه مردمان مراکش یافته اید و نطرتان درمورد مردم مراکش بطور کامل عوض خواهد شد. بربرها مردمانی خونگرم و به شدت مهربان و انسان دوست هستند و معنویت در زندگیشان جاریست.

از موزه بربر که دیدن کنید جز ظاهر بربرها با خصوصیات زندگی آن ها هم آشنا خواهید شد. به عنوان مثال این مجموعه اطلاعات بسیار مفیدی را درمورد خط و زبان اهالی بربر در اختیارتان قرار می دهد و درضمن می توانید با الفبای سنتی سایر زبان ها همچون فینیقی، لاتین و مصری که نقش اساسی در زبان بربرها دارند آشنا خواهید شد. همانطور که همه می دانیم زبان از ارکان اساسی تمدن هاست، به همین خاطر در موزه بربر به آن به صورت تخصصی پرداخته شده. در قسمت های بعدی بخش های اصلی این موزه جذاب را بررسی خواهیم کرد.

معرفی موزه باغ ماژورلReviewed by Yeganeh on May 30Rating: 3.0معرفی موزه باغ ماژورلاگر مایلید که در تور مراکش جاذبه های مراکش و باغ ماژورل مراکش را از نزدیک ببینید، این مطلب را دنبال کنید تا تور ارزان مراکش را تجربه کنید.

اگر مایلید که در تور مراکش جاذبه های مراکش و باغ ماژورل مراکش را از نزدیک ببینید، این مطلب را دنبال کنید تا تور ارزان مراکش را تجربه کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی