معرفی مسجد کوتوبیا مراکش

معرفی مسجد کوتوبیا مراکش

تور مراکش

مسجد کوتوبیا

معرفی مسجد کوتوبیا مراکش:

اگر به مراکش سفر کنید خواهید دید که این سرزمین نیز همچون ایران و سایر کشورهای اسلامی بناهای مذهبی و اسلامی بسیار دارد. توصیه می کنیم که در سفرتان به مراکش بازدید از این اماکن مذهبی را که خود جنبه تاریخی نیز دارند را بگنجانید و با سبک معماری مساجد مراکش و آداب و رسوم نمازگزاران این سرزمین آشنا شوید.

اینبار قرار است از مسجد کوتوبیا مهم ترین و زیبا ترین مسجد مراکز دیدن کنیم و با بخش های متفاوتش آشنا شویم:

مسجد کوتوبیا:

همانگونه که مطلعید و اگر به مراکش سفر کرده باشید می دانید که مراکش در شمال آفریقا واقع شده است و یکی از مهم ترین شهرهای توریستی این کشور و هم نام آن هم شهر مراکش می باشد. این مسجد زیبا و دیدنی هم در شهر مراکش واقع شده است و حالا یکی از جاذبه های گردشگری معروف مراکش بشمار می رود. کوتوبیا بزرگترین مسجد مراکش محسوب می شود و به عناوین متفاوتی معرف مردم دنیاست؛ از معروف ترین و رایج ترین نام های این مسجد کوتوبیه، جامع الکتوبیه، کوتوبین و مسجد کتابفروشان است. 

چند پنجره قوس دار، سرامیک های زیبا، مناره بسیار بلند و حیاطی وسیع در زمان ورود به مسجد نظرتان را جلب خواهد کرد. کوتوبیا را اکثر گردشگران و مردم دنیا با مناره بسیار مرتفعش می شناسند که بیشتر ظاهری همانند یک قلعه را دارد که گوشه  ای از مسجد کوتوبیا جای گرفته است. مناره این مسجد 77 متر ارتفاع دارد و اگر کسی بالای آن باشد براحتی می تواند محله های اطراف را ببیند.

خوب است بدانید که دو ساختمان دیگر نیز در دنیا هستند که مناره هایی همچون مسجد کوتوبیا دارند؛ یکی برج جیرالدا در شهر سویل اسپانیا و برج حسن که در مراکش واقع شده است. ناگفته نماند که بعضی اعتقاد دارند که قبل از احداث مسجد کوتوبیا، مسجد دیگری در محل بود که از بین رفته بود و در عوض آن این عبادتگاه زیبا را احداث کردند. در قسمت های بعدی و تاریخچه کوتوبیا بیشتر به پیشینه این سازه و سازندگان این مکان مقدس اشاره خواهیم کرد.

بیشتر بازدید کنندگانی که برای اولین بار مسجد کوتوبیا را می بینند میپرسند که کوتوبیا به چه معناست. ریشه این کلمه از کوتوبیین(Kutubiyyin یا koutoubiyyin)گرفته شده. این کلمه در زبان عربی مترادف بائع كتب است. این کلمه معنای کتابفروش را می رسانند. علت نام گذاری این مسجد به بازاری نزدیک این مسجد برمی گردد. این بازار معروف و دیدنی با نام جامع الفنا معرفی می شود و افراد زیادی هر روز برای خرید کالاهای مورد نیازشان به این بازار مراجعه می کنند. برخی معتقدند زمان ساخت مسجد کوتوبیا در بازار جامع الفنا کتاب بفروش می رسید. در آن هنگام 100 فروشنده کتاب در این بازار در حال فعالیت و فروش کتاب بودند.

با دیدن این مسجد علاوه بر آشنا شدن با تاریخ، فرهنگ و سبک معماری مردم مراکش این فرصت را دارید که از بازار و محوطه این مسجد نیز دیدن کنید.

معرفی مسجد کوتوبیا مراکشReviewed by Yeganeh on Jun 1Rating: 3.0معرفی مسجد کوتوبیا مراکشاگر مایلید که در تور مراکش جاذبه های مراکش و مسجد کوتوبیا مراکش را از نزدیک ببینید، این مطلب را دنبال کنید تا تور ارزان مراکش را تجربه کنید.

اگر مایلید که در تور مراکش جاذبه های مراکش و مسجد کوتوبیا مراکش را از نزدیک ببینید، این مطلب را دنبال کنید تا تور ارزان مراکش را تجربه کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی