معرفی باغ ماژورل

معرفی باغ ماژورل

تور مراکش

باغ ماژورل مراکش

معرفی باغ ماژورل:

باغ ماژورل:

مراکش را با نام مغرب هم میشناسند. این کشور ساحلی در شمال غربی آفریقا واقع شده. طبیعت دلربا و بی نظیر مراکش زبانزد دنیاست. جالب است بدانید پایتخت این کشور هم نام خودش است. البته در گذشته تحت عنوان حمرا معرفی می شد. چون ساختمان های قرمز رنگ این شهر بسیار زیاد بود به نام حمرا خوانده می شد، ولی حالا اکثر مردم جهان و خود مراکشی ها این شهر را مراکش معرفی می کنند.

ممکن است تصور یک پارک سرسبز و پر گل در آفریقای گرم و خشک غیرقابل باور باشد، چون معمولا این سرزمین را دیاری با کویرهای شنی تصور می کنیم؛ ولی جالب است بدانید که مراکش برعکس تصورات ماست و آب و هوایی بسیار مطبوع و معتدل دارد، به همین علت همواره یکی از مقاصد موردعلاقه طبیعت گردان و جهان گردان بوده و عجیب نیست که در سفرتان به مراکش باغات سرسبز و پرگل فراوانی را ببینید.

اما قرار است یکی از این باغ های فوق العاده زیبا یعنی ماژورل را به شما معرفی کنیم. باغی با داستانی جذاب که نقاش فرانسوی ژاک ماژورل در سال 1924 میلادی رقم زد.

ژاک عارضه قلبی داشت و برای بدست آوردن سلامتیش تصمیم گرفت در مراکش زندگی کند، پس دست بکار شد و باغ ماجورل شگفت انگیز را برای زندگی آرام خلق کرد.

او پیشتر نیز به مراکش سفر کرده بود بنابراین به معماری مراکش علاقمند بود و می خواست خانه ای با این سبک داشته باشد. بنابراین طولی نکشید که ژاک منزل خود را به سبک اسلامی بنا در مراکش ساخت. ولی ماژورل تمایزی با سایر بناهای اسلامی دارد، در ساخت این بنا از رنگ هایی چون آبی نفتی، زرد و سبز نیز استفاده شده است.

بی شک چیزی که از ماژورل می بینید روحیات هنری ژاک را نشان می دهد؛ چرا که او بعد از ساخت خانه اش به سرعت فضای اطرافش را مملو از گل و گیاهان بسیار زیبا کرد. او بسیار به مراقبت و رسیدگی گیاهان خانه اش علاقه نشان می داد و  روز به روز بر زیبایی ها و جذابیت این خانه رویایی اضافه می کرد. او برای آبیاری گیاهان از سیستم آبیاری اتوماتیک استفاده کرد، سیستمی که بنابر ساعت و فصل به گیاهان آب می دهد.

ماجورل انقدر زیبا و بی همتا شد که بعد از مرگ ژاک، بازدید آن برای عموم مردم فراهم شد. از سال 1947 بازدید از ماژورل آزاد شد. البته این هنرمند چند سال پایانی عمرش از نظر مالی مشکل داشت و خودش خواست که مردم با پرداخت هزینه ورودی از باغش دیدن کنند.

در عمارت متعلق به ژاک وسایلی همچون صنایع دست ساز آفریقایی، انواع سنگ و سرامیک ها و جواهر و وسایل تزیینی دست ساز به نمایش در آمده. مجموعه ای بسیار جذاب و دیدنی که بازدید از آن در خاطرتان خواهد ماند. ماجورل علاوه بر زیبایی گل و گیاهان شما را با فرهنگ و مردمان بومی آفریقا آشنا خواهد کرد، بخصوص معماری اسلامی مراکش که دیدنش خالی از لطف نیست.

جای جای این باغ شاهکار و حاصل تلاش دستان هنرمند ژاک است، عطر گل ها در سراسر باغ به مشام می رسد و علاوه بر آن صدای آواز پرنده ها شما را چند ساعتی غرق هنر و زیبایی خواهد کرد.

معرفی باغ ماژورلReviewed by Yeganeh on May 25Rating: 3.0معرفی باغ ماژورلاگر مایلید که در تور مراکش جاذبه های مراکش و باغ ماژورل مراکش را از نزدیک ببینید، این مطلب را دنبال کنید تا تور ارزان مراکش را تجربه کنید.

اگر مایلید که در تور مراکش جاذبه های مراکش و باغ ماژورل مراکش را از نزدیک ببینید، این مطلب را دنبال کنید تا تور ارزان مراکش را تجربه کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی