زندگی نامه ژاک ماژورل سازنده باغ ماژورل

زندگی نامه ژاک ماژورل سازنده باغ ماژورل

تور مراکش

باغ ماژورل مراکش

زندگی نامه ژاک ماژورل سازنده باغ ماژورل:

ژاک ماژورل:

ژاک ماژورل فردی مهم و در واقع اصلی ترین شخصیتی بود که در ساخت و تاسیس باغ ماژورل نقش داشت و می توان گفت که تاریخچه ساخت باغ ماژورل هم با وجود او آمیخته است. در این بخش نیز قرار است از ژاک صحبت کنیم.

ژاک ماژورل در سال ۱۸۸۶ در شهر نانسی فرانسه متولد شد. پدر او صاحب یک کارگاه مبل سازی بود و او در خردسالی هنر دست پدر و همکارانش را می دید. پدر او معمولا در کارهایش از طبیعت و حیوانات الهام می گرفت که بر روی ژاک هم بسیار تاثیرگذار بود.

او در جوانی به تحصیل در رشته معماری مشغول شد؛ ولی بخاطر علاقه ای به هنر این رشته را رها کرد. او به سفرهای خارجه نیز بسیار علاقه داشت. بخصوص  ایتالیا و اسپانیا. مهم ترین سفر او به مصر در سال ۱۹۱۰ بود. او در این سفر شیفته جهان اسلام و مسلمانان شد، چهار سال در مصر ماند و با فرهنگ و آداب مسلمانان آشنا شد.

 در سال ۱۹۱۷ میلادی با اتمام دوره خدمت، ژاک با پیشنهاد دوست پدرش به کازابلانکا و مراکش سفر کرد و مهر  این کشور به دلش نشست. بنابراین ژاک مشتاق شد که سرزمین های مختلف آفریقایی را ببیند.

او در همین سال های شورانگیز زندگیش ازدواج کرد و در سال ۱۹۱۹ میلادی همراه همسرش به مراکش سفر کرد. اوایل خانه ای کوچک اجاره کردند و بعد از مدتی در کاخ پاشا بن داوود از بزرگان مراکش ساکن شدند. او در سال های ۱۹۱۷ و ۱۹۱۸ و ۱۹۱۹ و 1920 از خیابان های مراکش و سلطان پاشا بن داوود نگاره های فوق العاده ای از خود برجای گذاشت و در سال ۱۹۲۲ میلادی هم خاطراتش را ثبت و در آن به آثارش هم اشاره کرد. دفتر خاطرات او اثر مکتوب ژاک است که برجای مانده.

او در همین احوال او در فرانسه نمایشگاه هایی برپا می کرد. در سال ۱۹۱۸ میلادی در هتلی در کازابلانکا نمایشگاهی برپا کرد که موضوعش نقاشی هایی از مراکش بود. او به خوبی زندگی روستاییان را به تصویر کشیده بود. چیزی که از نقاشی های ژاک جلب توجه می کند ریزه کاری های آثارش است. او در سال ۱۹۳۰ میلادی آثار زیبایی به رنگ سیاه و سفید نیز نقاشی کرد.

او در زمین ۴ هکتاری اش در مراکش شروع به درختکاری و زیباسازیش کرد و پشت خانه اش به سبک اسلامی و سنتی خانه ای ساخت. تقریبا تمام کارهای این خانه را ژاک به تنهایی انجام داده، از مبلمان تا وسایل چرمی و حتا رنگ منزل. او کم کم خانه اش را بزرگ و بزرگ تر کرد و حالا باغ ماژورل همان خانه ایست که ژاک با دستان خود ساخته.

او از سبک معماری و سنت های بربرها و یک رستوران به نام مامونیا برای ساخت این محل الهام گرفت. ژاک برای این که منزل مورد نظرش را بسازد از معماری به اسم پائول سینور خواست تا یک ویلا به سبک کوبیسم در ملکش برایش بسازد. معمار ویلا را از خانه ژاک بزرگ تر ساخت تا ژاک بتواند کارگاه و نمایشگاه آثارش را در طبقه همکف این ساختمان برپا کند. بالکن های این ویلا به سبک اعراب ساخته شده.

ژاک ها با سال ها تلاش توانست گیاهانی از قاره های متفاوت را به حیاط خانه اش بیاورد و ماجورل فعلی را خلق کند. با کهولت سن ژاک هزینه های نگهداری از این ملک بالاتر رفت، بنابراین او درِ خانه اش را به روی مردم باز کرد و از بازدیدکنندگان هزینه ورودی گرفت. او در سال ۱۹۵۶ میلادی ژاک از همسرش جدا و با میته ازدواج کرد، که چندی بعد جدا شدند.

او در سال ۱۹۶۱ میلادی با یک اتومبیل تصادف کرد و پزشکان پای چپش را قطع کردند. بخاطر هزینه های درمانی و مشکل قلبی اش مجبور شد بخش هایی از باغ کارگاه و ویلایش را بفروشد. او بخاطر ضعف بدنی در اکتبر سال ۱۹۶۲ میلادی در کشور فرانسه درگذشت. قبر ژاک در شهر نانسی کنار پدرش واقع شده است.

زندگی نامه ژاک ماژورل سازنده باغ ماژورلReviewed by Yeganeh on Jun 5Rating: 3.0زندگی نامه ژاک ماژورل سازنده باغ ماژورلاگر مایلید که در تور مراکش جاذبه های مراکش و باغ ماژورل مراکش را از نزدیک ببینید، این مطلب را دنبال کنید تا تور ارزان مراکش را تجربه کنید.

اگر مایلید که در تور مراکش جاذبه های مراکش و باغ ماژورل مراکش را از نزدیک ببینید، این مطلب را دنبال کنید تا تور ارزان مراکش را تجربه کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی