بخش های مسجد کوتوبیا (قسمت 1)

بخش های مسجد کوتوبیا (قسمت 1)

تور مراکش

مسجد کوتوبیا

بخش های مسجد کوتوبیا:

(قسمت 1)

 اینبار درباره تمام بخش های مسجد زیبای کوتوبیا توضیحی مختصر خواهیم داد: 

حیاط مسجد کوتوبیا:

از اجزای اصلی مسجد کوتوبیا حیاط زیبا و جذابش می باشد؛ این حیاط خیلی بزرگ نیست ولی زیبایی های خاص خود را دارد. حدودا 45 متر عرض دارد و وسط آن یک حوض زیبا ساخته شده که نمازگزاران برای وضو گرفتن از آن استفاده می کنند. به محض به گوش رسیدن اذان مردم از چهار در ورودی به مسجد وارد می شوند. یکی از درها به حیاط راه دارد و اگر از آن استفاده کنید اول باید از حیاط عبور کنید.

حیاط برای وضو و دسترسی به مسجد در نظر گرفته شده؛ ولی اگر از این در وارد شدید در آن درنگ کنید و خوب اطراف این حیاط را نگاه کنید. منار زیبای مسجد از اینجا بسیار دیدنیست و عطر گل ها و درختچه های باغچه هوش از سرتان خواهد برد.

اتاق ها:

پیش تر گفتیم که این مسجد 6 اتاق دارد که هر کدامشان توسط یک ورودی به اتاق دیگر مرتبط می شود. یکی از اتاق ها خاص دعا کردن در نظر گرفته شده اند، این اتاق ظاهری شبیه به "T" انگلیسی دارد و یکی از اتاق های بزرگ مسجد کوتوبیا محسوب می شود. اگر قصد دارید به اتاق دعا بروید باید به جنوب مسجد مراجعه کنید.

اتاق بعد از اتاق دعا محل نماز خواندن است. سقف بلند و ستون های این اتاق تمایزش را  با سایر اتاق ها نشان  می دهد. جالب است بدانید که ایت اتاق 100 ستون دارد. محراب هم در اتاق مذکور جای دارد و با هنر معرق تزئین شده. از این اتاق مستقیم به حیاط مسجد می رسید. سالن نماز گنجایش 25000 نمازگزار را دارد. می توانید در سالن بمانید ولی اگر قصد خواندن نماز ندارید بهتر است خارج از اتاق منتظر بمانید.

این مسجد روزی پنج نوبت میزبان نمازگزاران مسلمان است که برای انجام فریضه نماز به کوتوبیا مراجعه می کنند. البته شما هم این فرصت را دارید که اینجا نمازتان را به جا بیاورید.

شبستان ها:

بخش دیگر مسجد کوتوبیا شبستان هایش است. شبستان بخشی از مسجد است که سقف دارد و ستون هایش باهم موازی هستند. شبستان اصلی مسجد کوتوبیا  به دیوار قبله می رسد. دیوار قبله، قبله مسجد را نشان می دهد. برای دیدن این شبستان جذاب و دیدنی باید به جنوب و آخر اتاق نماز مراجعه کنید.

 سه شبستان دیگر دقیقا عمود بر اتاق شمالی مسجد قرار دارند و به عنوان شبستان های مرکزی(The central naves(معرفی می شوند. درضمن مسجد کوتوبیا 7 شبستان کوچکتر هم دارد که آن ها نیز موازی با هم قرار گرفته اند. مسجد کوتوبیا در مجموعه 17 شبستان دارد که به لحاظ ظاهر بسیار بهم شباهت دارند. البته چهار شبستان دیگر نیز در این مسجد وجود دارد که مابین اتاق دعا و مسجد واقع شده اند.

بخش های مسجد کوتوبیا (قسمت 1)Reviewed by Yeganeh on May 23Rating: 3.0بخش های مسجد کوتوبیا قسمت اولاگر مایلید که در تور مراکش جاذبه های مراکش و مسجد کوتوبیا مراکش را از نزدیک ببینید، این مطلب را دنبال کنید تا تور ارزان مراکش را تجربه کنید.

اگر مایلید که در تور مراکش جاذبه های مراکش و مسجد کوتوبیا مراکش را از نزدیک ببینید، این مطلب را دنبال کنید تا تور ارزان مراکش را تجربه کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی