قسمت های مختلف باغ ماژورل (قسمت 1)

قسمت های مختلف باغ ماژورل (قسمت 1)

تور مراکش

باغ ماژورل مراکش

قسمت های مختلف باغ ماژورل:

(قسمت 1)

باغ ماژورل به دو قسمت خیلی وسیع باغ و موزه تقسیم می شود. در این بخش این دو قسمت مهم را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می دهیم و از جاذبه هایش خواهیم گفت.

بخش های باغ و محوطه ماجورل:

این باغ 10117.15 متر مربع وسعت دارد، حیاط آن مملو از گل و گیاهان زینتی و جذاب است و زیباترین بخش عمارت ماجورل محسوب می شود. این باغ علاوه براین که برای انسان ها جالب توجه و جذاب است، پرنده های زیادی را هم  در خود جای داده. حدود ۱۵ نوع پرنده در این باغ رویایی هستند که با آواز خواندن و شیطنت بازدید از باغ را دلچسب تر می کنند. به طور کلی باغ های ماژورل به ۱۳ بخش متفاوت تقسیم می شوند که شامل موارد زیر هستند:

آبنمای ورودی

باغ کاکتوس

حوضچه ماجورل

موزه بربر

کتابفروشی

گالری عشق

بوتیک ماجورل

کافه ماجورل

استخر نیلوفر آبی

باغ درختان نخل

یادبود سنت

درختان بامبو

عمارت کلاه فرنگی

تمام این بخش ها زیباسازی ها و محوطه خاص خود را دارند و با پیاده راه هایی جذاب با یکدیگر پیوند می خورند و فقط باید در این پیاده راه پیش بروید و به نقاط مختلف باغ برسید. اهالی منطقه به این باغ "پناهگاه آرامش" می گویند. در باغ که راه بروید به راحتی می توانید صدای آب و آواز پرندگان را بشنوید.

حوضچه ورودی:

در زمان ورود به باغ ماجورل حوضچه ای را خواهید دید که سمبلی از معماری اسلامی و هنر کاشی کاری اسلامی بشمار می رود. در نگاه اول رنگ های فوق العاده این حوضچه نظرتان را جلب می کند و نشان می دهد که باغ نیز همچون این حوض رنگارنگ و زیباست. رنگ هایی که در این بخش استفاده شده اند، عبارتند از: آبی، زرد، قرمز مایل به قهوه ای هستند که شادابی و سرزندگی را به باغ منتقل می کنند.دوربین یادتان نرود چرا که اینجا می توانید عکس های  زیبایی ثبت کنید.

باغچه کاکتوس:

ژاک به گل های کاکتوس بسیار علاقمند بود، بنابراین از تمام دنیا انواع کاکتوس ها به ماژورل آورد و در باغچه ای مجزا به کاشت و نگهداری آن مشغول شد. حدود ۳۰گونه کاکتوس در این باغ وجود دارد، مسلما دیدن این بخش برای علاقمندان کاکتوس بسیار هیجان انگیز و جالب خواهد بود. ژاک اکثر کاکتوس های زیبای این بخش را از آمریکای جنوبی به مراکش آورده بود.

کتابفروشی ماژورل:

کتابفروشی بسیار بزرگ و کامل یکی دیگر از خصوصیات این باغ است. کتاب های این کتابفروشی تاریخی و فرهنگی هستند. خیلی از کتاب های این فروشگاه تمدن بربرها و سرگذشت آن ها را نشان می دهند. گاهی اینجا اشیای تزیینی هم عرضه می کنند این اشیا را خود مردم ساخته اند و شما می توانید از آن ها خرید کنید.

گالری عشق:

این گالری شامل پوسترها و نقاشی هایی با موضوع عشق می شود. می توانید به عنوان سوغات از اینجا کارت پستال بخرید و در جشن ها و مناسبت های خاص به عزیزان خود هدیه کنید.

قسمت های مختلف باغ ماژورل (قسمت 1)Reviewed by Yeganeh on Jun 6Rating: 3.0قسمت های مختلف باغ ماژورل قسمت اولاگر مایلید که در تور مراکش جاذبه های مراکش و باغ ماژورل مراکش را از نزدیک ببینید، این مطلب را دنبال کنید تا تور ارزان مراکش را تجربه کنید.

اگر مایلید که در تور مراکش جاذبه های مراکش و باغ ماژورل مراکش را از نزدیک ببینید، این مطلب را دنبال کنید تا تور ارزان مراکش را تجربه کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی