تاریخچه باغ ماژورل مراکش

تاریخچه باغ ماژورل مراکش

تور مراکش

باغ ماژورل مراکش

تاریخچه باغ ماژورل مراکش:

در قسمت پیشین از باغ ماجورل و مشخصات ظاهری و ویژگی های منحصربفرد این تکه زمین زیبا و سازنده اش گفتیم. ولی خوب است از چگونگی پدید آمدنش هم اطلاعاتی بدست آورید، چرا که خیلی ها کنجکاوند که بدانند ماژورل چگونه بوجود آمد و چه هدفی پشت خلق چنین محل زیبا و دلفریبی بوده.

تاریخچه باغ ماژورل:

باغ زیبا و سرسبز ماژورل در سال ۱۹۳۱ میلادی احداث شد و در طول سال های متمادی از تغییر و تحول عقب نماد و مدام در حال توسعه و تغییرات چشم گیر بود. در سال یاد شده ژاک درمورد باغ زیبایی که خلق کرده بود چنین گفت:

باغ ماژورل نمودی هماهنگ و همسان از هنر و طبیعت بشمار می رود که با ترکیب شان محلی پر زرق و برق را بوجود آورده اند. تمام دوران پایانی عمرم را در اینجا زندگی خواهم کرد و از این بابت بسیار مسرور هستم؛ ولی شاید با مردم من این باغ نیز نابود شود و دیگر زیبایی و جلوه حال خود را نداشته باشد. 

گفتیم که ژاک یک نقاش بسیار ماهر بود و برای اینکه کارگاهی بزرگ داشته باشد دست بکار شد و عمارتی دیگر ساخت اما خوب است بدانید که آوازه و محبوبیت باغ ماژورل از نقاشی های ژاک هم افزون تر است. آوردن گیاهان متنوع و زیبا از نقاط متفاوت دنیا به باغ ماژورل افزون بر در پی داشتن شهرت فراوان برای ژاک، پلی بود برای آشنا شدن ملل مختلف دنیا با این باغ زیبا و منحصربفرد. ژاک برای جمع آوری و کاشتن گل و گیاهان مورد علاقه اش با افراد زیادی در سایر نقاط دنیا ارتباط برقرار می کرد. در باغ ماژورل گیاهان زیبایی همچون، بامبو، درختان نارگیل، گل یاس، نخل، بید، درختان جوش، نیلوفرهای آبی سفید، سرو، تاتوره و گونه های بسیار نایابی همچون سرخس ها کاشته شده و می توانید خیلی از این گونه ها را هنوز هم در باغ ببینید. ژاک بیشتر در تلاش بود که با رنگ های متفاوت گیاهان طراوت و شادابی را با باغ خود تزریق کند.

خیلی ها شکوفایی و به چشم آمدن این باغ را سال ۱۹۴۷ میلادی یعنی وقتی بازدیدش برای عموم آزاد شد می دانند، و معتقدند آن هنگام شهرت و آوازه ماژورل بین مردم دنیا پیچید.

در سال ۱۹۸۰ میلادی تصمیم گرفته شد که ماژورل تغییر کاربری داده و به یک هتل تبدیل شود. اما سنت لورن خوشبختانه باغ ماژورل را خرید و از نابودیش جلوگیری کرد. او همچون ژاک به گل و گیاه علاقه داشت. بنابراین گل و گیاهان باغ را بیشتر و از  ۱۳۵ گونه به ۳۰۰ گونه رساند. او ۲۰۰ باغبان برای رسیدگی به باغ و چند کارگر برای ساخت چشمه و آبنماهایی در باغ ماژورل استخدام کرد تا اینکه ماژورل را در وضعیت شگفت انگیز امروزی ببینیم.

متاسفانه سنت لورن در اول ژوئن سال ۲۰۰۸ میلادی از دنیا رفت و طبق خواسته اش خاکسترش را در بخشی از باغ که گل های رز می رویند پراکندند، از سنت لورن می توانید یادبودی را در میان باغ ببینید. در ۲۲ دسامبر سال ۲۰۱۰ میلادی خیابان مقابل باغ ماژورل به افتخار سنت لورن، به نام سنت لورن نامگذاری شد و نمایشگاهی به افتخار این شخصیت گرامی برپا شد. این نمایشگاه حدود ۵۰۰۰۰ نفر بازدیدکننده را پذیرا بود.

تاریخچه باغ ماژورل مراکشReviewed by Yeganeh on May 27Rating: 3.0تاریخچه باغ ماژورل مراکشاگر مایلید که در تور مراکش جاذبه های مراکش و باغ ماژورل مراکش را از نزدیک ببینید، این مطلب را دنبال کنید تا تور ارزان مراکش را تجربه کنید.

اگر مایلید که در تور مراکش جاذبه های مراکش و باغ ماژورل مراکش را از نزدیک ببینید، این مطلب را دنبال کنید تا تور ارزان مراکش را تجربه کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی