کوتاکینابالو مالزی

کوتاکینابالو مالزی

تور ارزان مالزی

کوتاکینابالو مالزی

کوتاکینابالو مالزی

کوتا کینابالو مرکز ایالت صباح در جزیره بورنئو واقع در شرق شبه‌جزیره مالزی و در ساحل شمالی غربی بورنئو در کناره دریای چین جنوبی قرار دارد.

این شهر قبلا «جسلتون» نام داشت، اما پس از خروج نیروهای انگلیسی از آن و استقلال مالزی، به سبب وجود کوههای «کینابالو» در شرق آن، کوتاکینابالو نامیده شده و به طور مخفف KK صدا زده می‌شود.

این شهر تقریبا نیم‌میلیون نفر جمعیت دارد و بزرگترین شهر ایالت صباح (ششمین شهر بزرگ مالزی) و همینطور اصلی‌ترین دروازه ورودی به جزیره بورنئو است و به علت مهاجرت اقوام مختلفی از کشورهایی همچون چین، هند، کره، فیلیپین، برونئی و ... فرهنگی متنوع و چند مذهبی دارد.

کوتاکینابالو از یک سو رو به دریای جنوبی چین و بوستان تونکو عبدالرحمان دارد و از سوی دیگر به دامنه‌های کوه سربه ‌فلک‌ کشیدهٔ کینابالو می‌رسد. این ناحیهٔ کلان‌شهری کیلومترها در راستای ساحل ادامه دارد. به علت واقع شدن کوتاکینابالو در زیر کمربند توفان٬ این شهر با عنوان سرزمین زیر هجوم باد نيز شناخته شده است.

کوتاكينابالو یکی از مراکز اصلی صنعتی، تجاری و گردشگری در شرق مالزی مي باشد.

ساکنان محلی و گردشگران کوتاکینابالو٬ معمولا برای گردش از اتوبوس و یا تاکسی استفاده می کنند. همچنین از آنجا که در این شهر پیاده روی طرفداران بسیاری دارد٬ می توان با دوچرخه یا پیاده شهر را گشت. همچنین می‌توانید از ميني بوس و اتوبوس در كوتاكينابالو استفاده کنید .

سفر به کوتاکینابالو

فرودگاه بین المللی کوتاکینابالو به عنوان دومین فرودگاه پر تردد مالزی در 7 کیلومتری مرکز شهر قرار گرفته و اصلی‌ترین ترمینال ورودی به ایالت محسوب می‌شود. علاوه بر پروازهای داخلی، پروازهای بین المللی از کشورهایی چون برونئی، فیلیپین، هنگ‌کنگ، اندونزی و تایوان نیز به این فرودگاه صورت می‌گیرد.

اماکن دیدنی‌ کوتاکینابالو

دهکده ماری‌ماری

 یکی از جذاب‌ترین و مهم‌ترین جاذبه گردشگری کوتاکینابالو و شاید کل جزیره بورنئو است. تورهای گردشگری این دهکده بسیار پرطرفدار و جذاب‌ هستند.

مسجد شهر

 این مسجد که در 4 کیلومتری شمال شهر واقع شده است، چهار مناره و یک گبند داشته و با داشتن منظره‌ی زیبایی از دریای چین جنوبی، یکی از جاذبه‌های گردشگری کوتاکینابالو محسوب می‌شود. ساخت این مسجد زیبا در سال 2000 تکمیل شد و ظرفیت بیش از 12000 نمازگزار را داراست.

باغ ارکید

 باغی پر از انواع مختلف گلهای ارکید که در 6 کیلومتری شهر قرار دارد و برای علاقه‌مندان به طبیعت بسیار جذاب خواهد بود.

آبشار کیانسام

 آبشاری کوچک در 400 متری دهکده ماری‌ماری که براحتی قابل دسترس است. شنا کردن در این آبشار بسیار لذت بخش است.

برج ساعت اتکینسون

 این برج در سال 1902 به افتخار اولین افسر منصوب ناحیه یعنی جورج اتکینسون ساخته شده است. وی در سن 28 سالگی به علت بیماری درگذشت.

ساحل تانجونگ آرو

 این ساحل شلوغ ترین ساحل شهر است، مخصوصا اواخر هر هفته که خانواده های بسیاری برای تفریح به این ساحل می روند.

پارک دریایی تانکو عبدالرحمن

 این پارک ملی مجموعه‌ای از 5 جزیره کوچک نزدیک ساحل شهر است و از طریق قایق‌های تندرو و در عرض حداکثر نیم ساعت می توان به آنجا رسید.

ساحل شمالی

 در این ساحل می توان مناظر طبیعی دست نخورده‌ و زیبایی همچون سواحل دالیت و کارامبونای و دریاچه‌ای کوچک که از بهم پیوستن دو رودخانه در محل بوجود آمده را مشاهده کرد. همچنین می‌توان رستورانی که غذاهای دریایی سرو می‌کند هم پیدا کرد که طرفداران بسیاری دارد. امکان انجام ورزش‌های آبی و ساحلی نیز فراهم است و می‌توان قایق‌های موتوری را جهت گردش در رودخانه اجاره نمود.

آشپزی در کوتاکینابالو ترکیبی از آشپزی مردم چینی، برونئی، فیلیپینی و اروپایی است. فرهنگ‌های مختلف در آشپزی کوتاکینابالو دخالت داشته‌اند و طیف وسیعی از غذاها را می توان در این شهر مشاهده کرد. با توجه با ساحلی بودن کوتاکینابالو ، غذاهای دریایی از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند و در همه رستوران‌های شهر عرضه می شوند.

معروف‌ترین رستوران کوتاکینابالو برای صرف شام میدان سیدکو است چراکه تنوع غذایی در این محل بسیار بالاست.

شما سفر دوستان عزیز می‌توانید با یک تور ارزان مالزی - تور کوتاکینابالو از طبیعت زیبای این شهر لذت ببرید !

کوتاکینابالو مالزیReviewed by تور ارزان on Dec 30Rating: 4.0کوتاکینابالو مالزیکوتا کینابالو مرکز ایالت «صباح» در جزیره «بورنئو» واقع شده در شرق شبه‌جزیره مالزی و در ساحل شمالی غربی بورنئو در کناره دریای چین جنوبی قرار دارد.

کوتا کینابالو مرکز ایالت صباح در جزیره بورنئو واقع شده در شرق شبه‌جزیره مالزی و در ساحل شمالی غربی بورنئو در کناره دریای چین جنوبی قرار دارد .

2 دیدگاه ها

  1. shghayegh.sohrevardian گفت:

    man inja raftam . bad nis jaye ghashangiye . berid

  2. مهدی.متینی گفت:

    کوتاکینابالو چقدر اسمش سختهههههه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی