معرفی مسجد کریستالی مالزی

معرفی مسجد کریستالی مالزی

تور مالزی

مسجد کریستالی

معرفی مسجد کریستالی مالزی:

اگر قصد سفر دارید و هنوز مقصد خود را انتخاب نکرده اید در اول تور شما را با بهترین جاذبه های گردشگری جهان و بهترین تور ارزان آشنا خواهیم کرد. در این قسمت با یکی از جاذبه های شاخص مالزی یعنی مسجد کریستالی کوالالامپور آشنا خواهید شد:

همه مسلمانان و فرهنگ دوستان و بخصوص گردش گران و توریست ها از اهمیت و ارزش وجود مساجد در سراسر دنیا مطلع هستند. مساجد برای مسلمانان و سایر افراد سمبلی و نشانی از نقطه اتحاد و گردهم آمدن مسلمانان جهان محسوب می شوند، محیط عارفانه، بدور از شلوغی و هیاهوهای روزمره می تواند این امکان را برای مسلمانان فراهم کند تا در فضایی روحانی و خالی از مادیات محیط اجتماعی با خدای خود خلوت کنند و چه بسا فضایی مناسب است برای تفکر و دقایقی آرامش گرفتن روح و جسم. اما بعضی اوقات علاوه بر مسلمانان بعضی از مساجد  نظر توریست های خارجی و گردشگران راهم به خود جلب می کنند. معماری منحصربفرد، اندازه و حتی محل قرار گیری بعضی از این مساجد خصوصیاتیست که آن ها را علاوه بر محیطی مذهبی به فضایی گردشگری هم تبدیل می کند. گاهی بخاطر ویژگی های تاریخی و گاهی بخاطر تجهیزات و مدرن بودنشان نگاه ها را به خود جلب و می کنند و تبدیل به نماد و المان شناساننده یک منطقه و حتی کشور می شوند.

این بار در اول تور قرار است به کشور مالزی برویم؛ همانطور که می دانید اکثریت این کشور را مسلمانان تشکیل داده اند و عجیب نیست که تعداد زیادی مسجد در آن ببینیم. در مالزی هم مساجدی هستند که به واسطه خصوصیات متفاوت تبدیل به جاذبه های توریستی شده باشند یکی از این مساجد، مسجد کریستالی مالزی است. مسجدی مجهز و هوشمند، بی نظیر در دنیا و مقدس در نظر مردم و بخصوص مسلمانان.

مسجد کریستالی مالزی:

اکثر مردم دنیا با آوردن نام مسجد مکانی مدهبی و عرفانی را مجسم می کنند با معماری بسیار قدیمی و نشات گرفته های آداب و فرهنگ سنتی آن منطقه. این تصورات غلط نیست و تاثیرپذیرفته از دیده های قدیمی ماست اما حالا حتی معماری مساجد هم در این دور دستخوش تحولات زیادی شده اند. مسجدهای را می توان امروزه در تمام دنیا دید که تابوها و الگوهای معماری مسجدهای قدیمی را کنار گذاشته اند. البته این کار چنین مفهومی نمی رساند که دیگر مساجد محلی مذهبی و برای راز و نیاز نیستند. مسجد کریستالی مالزی نیز یکی از آن مسجدهایی است که باطن ارامش بخش و مذهبی خود را حفظ کرده و تنها ظاهری متمایز دارد. این مسجد زیبا در شهر کوالا ترنگانو (Kuala Terengganu) و مالزی قرار دارد. معماری بی نظیر آن نگاه هر بیننده ای را به خود جلب می کند. برای دیدن مسجد کریستالی باید به جزیره ی مصنوعی وان من (Wan Man) و پارک میراث اسلامی مراجعه کنید.

این مسجد زیبا در ماه فوریه سال ۲۰۰۸ توسط یانگ دیپرتوان آگونگ ( Yang di Pertuan Agong) و سلطان میزان زینال عابدین(Mizan Zainal Abidin) افتتاح شد و از آن پس مردم توانستند به این مسجد رفت و آمد کنند.

زیبایی های مسجد کریستالی انقدر زیاد است که باز هم باید از آن گفت. در بخش های بعدی اگر با اول تور همراه باشید بیشتر از این مسجد خواهیم گفت...

معرفی مسجد کریستالی مالزیReviewed by yegane on Dec 31Rating: 3.0معرفی مسجد کریستالی مالزیاگر قصد سفر دارید و هنوز مقصد خود را انتخاب نکرده اید در اول تور شما را با بهترین جاذبه های گردشگری جهان و بهترین تور ارزان آشنا خواهیم کرد. در این قسمت با یکی از جاذبه های شاخص مالزی یعنی مسجد کریستالی کوالالامپور آشنا خواهید شد:

اگر قصد سفر دارید و هنوز مقصد خود را انتخاب نکرده اید در اول تور شما را با بهترین جاذبه های گردشگری جهان و بهترین تور ارزان آشنا خواهیم کرد. در این قسمت با یکی از جاذبه های شاخص مالزی یعنی مسجد کریستالی کوالالامپور آشنا خواهید شد:

2 دیدگاه ها

  1. ارمین گفت:

    مسجد کریستالی مالزی چه قدر زیباست

  2. ارمین گفت:

    ارزش یک بار دیدین رو داره

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی