بازدید از مسجد پوترا مالزی مسجد صورتی

بازدید از مسجد پوترا مالزی مسجد صورتی

تور مالزی

مسجد پوترا

بازدید از مسجد پوترا مالزی، مسجد صورتی:

اگر قصد سفر دارید و علاقمندید که در یک تور ارزان و یا تور مالزی شرکت کنید ما پیشنهادهای خوبی برای شما داریم. در ادامه با اول تور همراه باشید تا با یکی از جاذبه های منحصربفرد مالزی، یعنی مسجد پوترا، معروف به مسجد صورتی آشنا شوید:

مالزی کشوری متشکل از جمعیتی مسلمان، با فرهنگ بسیار قوی و آداب و رسوم منحصربفرد و خاص خودشان که در چند دهه اخیر بسیار مورد توجه جهانگردان و گردشگران خارجی قرار گرفته.

مسجد صورتی:

اگر در سفر به کشور مالزی باشید و یا تصمیم به دیدن این کشور را دارید باید بگوییم که برای بخش تفریحی خود باید زمان زیادی در نظر بگیرید چون مالزی انتخاب های زیادی برای گردشگری پیش رویتان قرار می دهد و لازم است با تحقیق درست بهترین انتخاب را انجام دهید و سعی کنید از جاهایی دیدن که به لحاظ ارزش بازدید در اولویت هستند، تا بیشترین فایده را از زمان سفرتان به مالزی ببرید. اینبار از مسجدی بسیار زیبا دیدن خواهیم کرد که بسیار مورد توجه گردشگران خارجی و بخصوص ایرانی هایِ مسافرِ مالزی قرار گرفته. این مسجد صورتی و دلفریب را با نام پوترا( Putra Mosque ) می شناسند. مسجدی کاملا صورتی با مهندسی و معماری منحصر به خود.

حتما تاکنون هر مسجدی دیده اید و یا از هر مسجدی شنیده اید این بناهای مذهبی را با گنبد و گلدسته های پر از کاشی کاری و در اغلب مواقع به رنگ آبی فیروزه ای، زرد، سبز و ... شناخته اید. لازم است در این مورد همه تصوراتتان را کنار بگذارید چون پوترا هیچ شباهت و سنخیتی با دیده ها و شنیده های قبلی شما ندارند. تا چشم کار می کند در این مسجد رنگ صورتی حاکم است. مسجدی صورتی رنگ در کنار دریاچه پوتراجایا و در مرکز شهر کوالالامپور. جالب است بدانید که مسجد پوترا فقط از یک سو مسیر خشکی دارد و تقریبا سه چهارمش داخل دریاچه ساخته شده. ادغام مسجد با آب های دریاچه در واقع تابلویی بی نظیر پدید آورده که برای لحظاتی نگاه هر بیننده ای را به خود معطوف می کند.

این مسجد صورتی را به افتخار اولین نخست وزیر مالزی تانکو عبدالرحمان پوترا الحاج، پوترا نامگذاری کرده اند.

از دور هم می توانید گنبد زیبا و صورتی آن را ببینید که شبیه به گل رز است و نمایی خاص دارد.

مسجد پوترا  حدود ۱.۳۷ هکتار مساحت دارد، و در یک نوبت می تواند حدودا ۱۵۰۰۰ نمازگزار را در خود جای دهد.

معمازی مسجد پوترا بسیار به مساجد اصیل ایرانی شباهت دارد و تنها وجه تمایز آن ها رنگ صورتی مسجد پوتراست. بنای اصلی مسجد پوترا به سه بخش مجزا تقسیم می شود؛ شبستان ( سالن نمازگزاران )، حیاط یا صحن مسجد و اتاق های مخصوص امور آموزشی و برگزاری کلاس های دینی.

ساخت این بنای باشکوه دو سال طول کشید. از سال ۱۹۹۷ میلادی شروع و در سال ۱۹۹۹ به اتمام رسید. در بخش های بعدی بیشتر از این مسجد خواهیم گفت و باید تمام بخش های آن آشنا خواهیم شد.

بازدید از مسجد پوترا مالزی مسجد صورتیReviewed by Yegane on Dec 30Rating: 3.0بازدید از مسجد پوترا مالزی، مسجد صورتیاگر قصد سفر دارید و علاقمندید که در یک تور ارزان و یا تور مالزی شرکت کنید ما پیشنهادهای خوبی برای شما داریم. در ادامه با اول تور همراه باشید تا با یکی از جاذبه های منحصربفرد مالزی، یعنی مسجد پوترا مالزی، معروف به مسجد صورتی آشنا شوید.

اگر قصد سفر دارید و علاقمندید که در یک تور ارزان و یا تور مالزی شرکت کنید ما پیشنهادهای خوبی برای شما داریم. در ادامه با اول تور همراه باشید تا با یکی از جاذبه های منحصربفرد مالزی، یعنی مسجد پوترا مالزی، معروف به مسجد صورتی آشنا شوید.

2 دیدگاه ها

  1. مهدی گفت:

    من عاشق سفر به مالزیم

  2. صبا گفت:

    مسجد صورتی چه جالب

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی