معرفی بخش های مختلف مسجد پوترا مالزی

معرفی بخش های مختلف مسجد پوترا مالزی

مسجد پوترا

معرفی بخش های مختلف مسجد پوترا مالزی:

اگر قصد شرکت در یک تور خارجی، تور مالزی و سفر به این کشور و دیدن جاذبه های آن بخصوص مسجد پوترا مالزی در برنامه شماست، این مطلب را در اول تور دنبال کنید تا بیشتر در مورد مسجد پوترا اطلاعات کسب کنید.

یکی از جاذبه های مالزی که شهرت و محبوبیت بسیار در بین شهروندان مالزی و  گردشگران خارجی  دارد مسجد صورتی رنگ پوترا مالزیست، موقعیت این مسجد بصورتیست که از دور نگاه کردن به آن هم جذابیت خود را دارد. مسجد پوترا کنار دریاچه واقع شده است و می توانید گردشگران را ببینید که با کرایه قایق  مشغول گردش در دریاچه هستند و از دیدن مناظر مسجد لذت میبرند. البته زیبایی های مسجد پوترا به خارج آن محدود نمی شود و با هم داخل این مسجد زیبا گشتی خواهیم زد و با بخش های دیگر آن نیز آشنا خواهیم شد.

بخشهای مختلف مسجد پوترا مالزی:

صحن مسجد

صحن مسجد پوترا حیاطی با حوضچه ها و نقش و نگارهای چشم نواز گردشگران به سمت شبستان و مسجد راهنمایی می کند. تمام صحن را به سنگ فرش مزین کرده اند و راه رفتن در این بخش لطف خود را دارد و زیبایی هایش مثال زدنیست. برای  اینکه بتوانید پا به  شبستان بگذارید یک ورودی بسیار بزرگ در مقابل قرار میگیرد که باید از  آن عبور کنید. این در عظیم بی شباهت به دروازه های شهرهای پارسی نیست.

شبستان

پا به شبستان که بگذارید، یک گنبد بسیار بزرگ و دیدنی از زاویه ی پایین قابل مشاهده است؛ گنبدی بسیار دلفریب و تماشایی که با گل های صورتی زیباسازی شده و حدودا ۷۶ متر از سطح زمین فاصله دارد. در ضمن نور مورد نیاز برای روشنایی محل نماز نیز از پنجره های این بخش  تامین می شود.

گچبری عمده تزئینات  دیوارها و داخل شبستان محسوب می شوند که به شول استادانه انجام گرفته اند. تمامی گچبری های شبستان به تبعیت از گنبد صورتی رنگ هستند و با زمینه ای نسبتا سفید رنگ درخشش و جذابیت زیادی به سالن بخشیده اند. اطراف شبستان را که نگاه کنید 12 ستون مستحکم و قطور را میبینید که نقش پایه و حفاظ مسجد را ایفا می کنند. این ستون ها چندین راهرویزیبا را هم بوجود آورده اند که چهره سالن را منحصربفرد کرده.

همانطور که پیداست مسجد پوترا بنایی دو طبقه است و طبقه بالای آن کاملا مشرف به طبقه پایینش می باشد. اطراف شبستان چندین در بزرگ وجود دارد که علاوه بر سهولت رفت و آمد نمازگزاران، شکوه و ابهت مسجد را هم بیشتر کرده اند.

یکی از بخش های اساسی و جدانشدنی هر شبستان و مسجدی محراب و منبر آن است که در مسجد پپوترا نیز از قلم نیافتاده و در شبستان منبر و محرابی فراهم شده تا پیش نماز از آن استفاده کند و در روزهای خاص مردم برای گوش دادن به سخنرانی ها به شبستان مراجعه می کنند. طبقه اول ظرفیت گنجایش 2000 نمازگزار زن و 8000 نمازگزار مرد را در یک نوبت دارد، که نشان از وسعت بسیار زیاد آن است.

سالن غذاخوری

سالنی بزرگ با ظرفیت 230 نفر در این مسجد ساخته شده که برای نهارخوری گردشگران و نمازگزاران در نظر گرفته شده. گاهی کسانی که علاقمند باشند مراسم های خود را در این سالن برگزار می کنند.

معرفی بخش های مختلف مسجد پوترا مالزیReviewed by yegane on Apr 23Rating: 3.0معرفی بخش های مختلف مسجد پوترا مالزیاگر قصد شرکت در یک تور خارجی، تور مالزی و سفر به این کشور و دیدن جاذبه های آن بخصوص مسجد پوترا مالزی در برنامه شماست، این مطلب را در اول تور دنبال کنید تا بیشتر در مورد مسجد پوترا اطلاعات کسب کنید.

اگر قصد شرکت در یک تور خارجی، تور مالزی و سفر به این کشور و دیدن جاذبه های آن بخصوص مسجد پوترا مالزی در برنامه شماست، این مطلب را در اول تور دنبال کنید تا بیشتر در مورد مسجد پوترا اطلاعات کسب کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی