تفریحات و جاذبه های دریاچه آویدر مازندران

تفریحات و جاذبه های دریاچه آویدر مازندران

دیدنی های دریاچه آویدر

تفریحات و جاذبه های دریاچه آویدر مازندران

تفریحات و جاذبه های دریاچه آویدر مازندران

آویدر تفرجگاهی بکر و زیبا در دل مازندران
   دریاچه آویدر در فاصله ۳۰ کیلومتری شرق نوشهر و نزدیک پارک جنگلی سیسنگان، با چشم اندازی کم نظیر میزبان علاقمندان و مسافران مازندران و طبیعت آن است. جالب است بدانید این دریاچه دیدنی در اثر احداث سد خاکی بوجود آمده و به اسم های دریاچه و سد آویدر و یا دریاچه و سد صلاح الدین کلا معرفی می شود. سد خاکی آویدر در واقع به اداره آبیاری منطقه‌ تعلق دارد. از آب این سد برای آبیاری و تامین آب زمین های کشاورزی اطراف استفاده می شود.
دیدنی ها و تفریحات
   آویدر زیبا و فضای اطراف آن توانسته اند محیطی بسیار عالی برای استراحت و تفریح گردشگران فراهم کنند:
گشت و گذار و عکاسی
   فضای اطراف دریاچه آویدر از درخت و چشم اندازهای جنگلی پوشیده شده. گردش در این فضا مطمئنا برای شما به یادماندنی و مفرح خواهد بود. توصیه می کنیم دوربین به همراه داشته باشید تا در گردشتان تصاویری زیبا از این طبیعت بکر را به ثبت برسانید.
پیک نیک
   اطراف دریاچه پر از زمین های مسطح است و امکان خوبی فراهم کرده تا مسافران بتوانند در این زمین ها بساط پیک نیک برپپا کنند. بنابراین خوب است لوازمی که احتیاج دارید را با خود ببرید تا ساعاتی را در این منطقه زیبا بگذرانید.
ماهیگیری
   همانگونه که گفته شد تعدادی از گونه های ماهیان در این دریاچه زندگی می کنند. چنانچه تجربه خوبی از ماهیگیری داشته باشید می توانید با استفاده از ابزاری که در اختیار شما قرار می گیرد، ماهیگیری کنید.
اسب سواری
   بعضی از مزدم بومی منطقه برای اینکه در این بازدید و گردش مسافران بیشتر خوش بگذرانند، اسب های خود به دریاچه آویدر می آورند. اگر بخواهید می توانید در کنار دریاچه با این اسب ها سواری کنید تنها باید بهای اسب سواری را بپردازید تا یک اسب در اختیارتان قرار گیرد.
قایق سواری
   چنانچه علاقمند بودید که وارد دریاچه شوید و از آنجا چشم اندازهای این منطقه را ببینید می توانید یکی از قایق های کنار دریاچه آویدر را برای قایق سواری انتخاب کنید. بسته به سلیقه ی خود می توانید از قایق های موتوری و یا پدالی استفاده کنید، یکی را انتخاب کنید و پس از پرداخت اجاره آن در دریاچه مشغول قایق سواری شوید.
جزیره میان آب
   از خصوصیات منحصربفرد دریاچه آویدر جزیره ای سبز رنگ است که در میان آب  های دریاچه خودنمایی می کند. این جزیره همانند نگینی سبز در میان دریاچه است و جلوه خاصی به دریاچه داده. با دیدن این جزیره می توان احتمال داد که پیش از احداث سد و آبگیری، یک تپه زیبا در این بخش وجود داشته که با رها سازی آب ها به زیر آب رفته.
دوچرخه سواری
   جاده های پاکوب حواشی دریاچه آویدر این فرصت را برای گردشگران فراهم کرده تا بتوانند از لذت دوچرخه سواری در این منطقه بی نسیب نمانند. بنابراین حتما با خود دوچرخه ببرید تا این تفریح به یادماندنی و لذتبخش را از دست ندهید.

تفریحات و جاذبه های دریاچه آویدر مازندرانReviewed by تور ارزان on Mar 21Rating: 2.5تفریحات و جاذبه های دریاچه آویدر مازندراندریاچه آویدر یکی از دریاچه های بسیار زیبای خطه مازندران است که در تورهای مازندران برای دیدن این دریاچه باید زمانی را در نظر بگیرید و از طبیعت بکر ان لذت ببرید. در این مطلب تفریحات و جاذبه های دریاچه آویدر مازندران را معرفی می کنیم.

دریاچه آویدر یکی از دریاچه های بسیار زیبای خطه مازندران است که در تورهای مازندران برای دیدن این دریاچه باید زمانی را در نظر بگیرید و از طبیعت بکر ان لذت ببرید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی