کاخ باکینگهام لندن

کاخ باکینگهام لندن

تور لندن کاخ باکینگهام

کاخ باکینگهام لندن

کاخ باکینگهام لندن

یکی از بهترین جاهایی که در سفر به لندن، پایتخت کشور انگلستان می‌توانید به بازدید از آن بروید ( البته اگر در فصل تابستان به این شهر بروید ) کاخ سلطنتی باکینگهام لندن است، این کاخ یکی از معدود کاخ‌هایی در دنیاست که همچنان خانواده سلنتی انگلستان در آن زندگی می‌کنند، اما برخی از اتاقهای این کاخ در فصل تابستان براری بازدید عموم آزاد است و تورهایی برای بازدید از کاخ باکینگهام اجرا می‌شود، در ادامه با اول تور همراه باشید تا گشتی در این کاخ با شکوه بزنیم.

قصر باکینگهام از سال 1837 اقامتگاه خاندان سلطنتی انگلیس شناخته می‌شود. ملکه ویکتوریا اولین کسی بود که این مکان را برای زندگی و اداره‌ی امور برگزید. در ابتدا این قصر خانه‌ای بود که توسط دوک باکینگهام برای همسرش ساخته شد. اما جرج چهارم با اضافه نمودن قسمتهایی جدید و تزئیناتی باشکوه، آن را تبدیل به یک کاخ کرد.
این كاخ زیبا یكی از مراكز اصلی برگزاری مناسبت‌های سطنتی است، مناسبت‌هایی كه بیشتر بر پایه جشن و سرور است تا برنامه‌های سیاسی. برای همین هم كاخ باکینگهام به مركزی برای شادمانی‌های ملی بریتانیا تبدیل شده است زیرا در طی برگزاری مراسم و جشنهای سلطنتی مردم عادی نیز اجازه دارند در خیابانهای اطراف کاخ باکینگهام به تماشای این مراسم و برنامه‌های سلطنتی بیایند.

جریان برق برای اولین‌بار در سال 1883 اتاق باله را روشن كرد. بعد بین سال‌های 1883 تا 1887 كم كم در تمام كاخ جریان الكتریسته برقرار شد، و حالا حدود 40 هزار چراغ این كاخ را روشن می‌كنند.
این کاخ با آثار هنری و زینتی و همچنین هدایای ارزشمندی که از دیگر کشورها به ملکه انگلستان تقدیم شده‌اند، تزیین شده است. طراحی‌های داخلی اصلی از جمله استفاده گسترده از سنگ مرمر، نمای رنگارنگ و لاجوردهای آبی و صورتی، به پیشنهاد سر چارلز لانگ، که در اوایل سده نوزدهم صورت گرفتند، هنوز دست‌نخورده باقی مانده‌اند. پادشاه ادوارد هفتم دستور به مزین‌تر نمودن کاخ داد، و با طرح عصر طلایی اروپا به برخی قسمتهای کاخ رنگ کرم و طلایی داد. بسیاری از اتاق‌های پذیرایی کوچک‌تر، به شیوه سلطنت چینیان تزیین شده‌اند. باغ کاخ باکینگهام بزرگ‌ترین باغ شخصی لندن است که با گل‌های کمیاب و طراحی منحصر به فرد فضای سبز، یکی از زیباترین باغ‌های سلطنتی جهان است.

کاخ باکینگهام لندن دارای 775 اتاق است که از آن جمله، می توان به 19 اتاق تشریفاتی و  78 سرویس بهداشتی اشاره کرد. اتاق‌های تشریفاتی دارای تزئیناتی بسیار فوق‌العاده هستند که هدایای پادشاه و ملکه در آن نگهداری شده و همچنین برای گذران اوقات فراغت میهمانان و بزرگان بازدیدکننده از این محل است. بسیاری از این اتاق‌ها برای اقامت میهمانانی که جهت شرکت در عروسی سلطنتی پرنس ویلیامز و کیت (مشهور به دوک و دوشس کمبریج) حاضر شده بودند، مورد استفاده قرار گرفته بود. در تورهای تابستانی، می‌توان از این اتاق‌های تشریفاتی بازدید کرد. در این اتاق‌ها تزئیناتی مجلل از جمله چهلچراغ‌هایی زیبا، ستون‌های مرمرین، قالی‌های گران قیمت، کاغذ دیواری گلدار، مبلمان عالی و مجسمه‌ها و آثار هنری متعددی وجود دارد که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند.

یکی از بخش‌های مهم در  تور بازدید از کاخ باکینگهام، راه پله بزرگ کاخ است. این راه پله ساخته شده از جنس برنز توسط معمار مشهور، جان ناش (John Nash) و طی عملیات بازسازی کاخ به دستور پادشاه جرج چهارم در طی سال‌های 1825 الی 1830 ساخته شد. این راه پله دارای دو ردیف نرده در طرفین بوده و از چوب بلوط و لائورل در ساخت آن استفاده شده و تزئینات این نرده و به ویژه بخش‌های برنزی آن را می‌توان از عالی ترین و بهترین نمونه‌های جهان دانست. نور این پله‌ها توسط یک گنبد شیشه‌ای بر بالای راه پله تامین می شود.

در کاخ باکینگهام از آثار هنرمندان مشهوری استفاده شده و در گوشه و کنار آن می توانید از آثار ارزشمند باقی مانده از آنتونی فان دیک، روبنز، رامبراند، ورمیر(Vermeer)، پوسین (Poussin)، کانالتو (Canaletto ) ، کلوده (Canaletto ) و همچنین مجسمه‌هایی از کانووا (Canova ) و چانتری (Chantrey) را مشاهده کنید. در میان این آثار هنری همچنین پرتره‌های نقاشی بسیار ارزشمندی از اعضای خانواده سلطنتی انگلستان از گذشته تا امروز وجود دارد. از جمله این نقوش می توان به تصویر ملکه ویکتوریا، جرج سوم، ملکه شارلوت، ویلیام چهارم و همسرش ملکه آدلاید و البته اعضای فعلی خانواده سلطنتی اشاره کرد.

بعد از این‌كه ملكه ویكتوریا کاخ باکینگهام را به عنوان اقامتگاه اصلی‌اش انتخاب كرد، در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20 الحاقات زیادی به بدنه اصلی بنا اضافه شد. یكی از این الحاقات بالكن شرقی است كه حالا خانواده سلطنتی در مناسبتهای مختلف بر فراز آن از خیل عظیم مردم استقبال می‌كنند.

اتاق تخت سلطنتی در کاخ باکینگهام را می توان یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین بخش‌های کاخ در بین گردشگران دانست. در این اتاق تخت ویژه سلطنتی که از آن برای اعطای نشان‌ها و مراسم تشریفاتی سلطنتی استفاده می شود، قرار داشته و مراسم پذیرفتن میهمانان و جشن‌هایی مانند جشن سالگرد تاج گذاری نیز در این محل برگزار شده و برخی اوقات نیز ممکن است مراسم دیگری مانند رقص‌های تشریفاتی نیز در این اتاق برپا شود. در تور بازدید از باکینگهام شما همچنین بزرگ ترین تالار چندمنظوره قصر که (official Ballroom ) نامیده می شود را نیز خواهید دید. شما احتمالا تصاویر این اتاق را در برخی عکس‌های رسمی از مراسمی مانند تصویر ملکه الیزالبت و دوک ادینبورگ در سال 1947 بر تخت سلطنتی و دوک و دوشس کمبریج در سال 2011 دیده باشید.

کاخ باکینگهام صاحب یکی از تماشایی ترین و زیباترین مجموعه‌های ظروف چینی در جهان است که می توان آن را بهترین نمونه دنیا نیز محسوب کرد. این مجموعه به سفارش شاه جرج چهارم و در بهترین کارخانه تولید چینی در کشور فرانسه ساخته شده است. در این مجموعه انواع ظروف چینی طلاکاری شده از جمله بشقاب‌ها، کاسه‎ها و فنجانهایی بسیار زیبا و ظریف دیده می شود.

در هنگام ورود و خروج به کاخ باکینگهام، حتما به پرچم بالای این کاخ که همه روزه به اهتزاز در می آید توجه کنید. وقتی ملکه در قصر حضور داشته باشد، از پرچم استاندارد سلنتی انگلستان استفاده شده و زمانی که وی در کاخ نیست، پرچم اتحادیه یا (Union Flag) افراشته می شود. در داخل قصر نیز شما می توانید از بیش از 350 ساعت موجود در این کاخ دیدن کنید که یکی از بزرگترین مجموعه‌های ساعت جهان به شمار می‌رود. در این کاخ دو ساعت ساز حرفه‌ای به منظور کوک کردن دائمی و انجام سرویس‌های دوره ای این ساعت‌ها به صورت بیست و چهار ساعته حضور دارند.

باغ‌ها در کاخ باکینگهام 15.8 هکتار مساحت دارند که شامل بیش از 350 نوع گل‌های وحشی، 200 درخت و 1.5 هکتار دریاچه هستند و ملکه، جشنی به نام مهمانی باغ (Garden party) را در همین باغ مجلل برگزار می‌کند. در این مراسم ملکه با اقشار مختلف که تأثیر مثبت بر جامعه داشته‌اند، دیدار کرده و از آنها پذیرایی می‌شود. زمین‌های تنیس، خط مرزی ساخته شده از گل و گیاهان بین قصر و شهر، خانه‌ی تابستانی پوشیده از گل‌های بنفش گلیسین، باغ رز و گلدان برزگ واترلو از دیدنی‌های چشم گیر باغ سلطنتی شمرده می‌شود.

کاخ باکینگهام لندنReviewed by اول تور on Nov 18Rating: 4.0کاخ باکینگهام لندنبهترین جاهای دیدنی لندن - کاخ باکینگهام لندن - راهنمای تور لندن - جاذبه های گردشگری لندن - تور ارزان انگلستان

بهترین جاهای دیدنی لندن – کاخ باکینگهام لندن – راهنمای تور لندن – جاذبه های گردشگری لندن – تور ارزان انگلستان

دیدگاه ها بسته شده است

تور کوشی آداسی