غذاهای اصیل لبنانی (قسمت 1)

غذاهای اصیل لبنانی (قسمت 1)

غذاهای لبنانی

غذاهای اصیل لبنانی:

(قسمت 1)

اگر علاقمندید در یک تور ارزان و بخصوص تور لبنان شرکت کنید، ما در اول تور پیشنهادات خوبی برای شما داریم.مسلما بخشی از هر سفر شما را غذا و انتخاب خوراک مناسب ذائقه تان خواهد بود، در ضمن شناخت غذاهای مصرفی هر کشور شناخت خوبی از فرهنگ مردم هر سرزمین در اختیارتان قرار می دهد. در ادامه با برخی از غذاهای مهم و معروف لبنان آشنا خواهید شد:

ماهی آجیل:

غذایی اصیل و لبنانی که با ماهی تازه تهیه می شود ولی ماهی تنها یکی از مواد این خوراک است، ماهی آجیل علاوه بر ماهی برنج هم دارد ، برای تهیه آن برنج را با خلال بادام و انواع آجیل می پزند و در انتها تکه هایی از ماهی رویش قرار می دهند و سرو می کنند. توریست های لبنان این غذا را بسیار دوست دارند و در هربار سفر خود حتما از این غذا هم میل می کنند.

 

خورش لوبیا سبز:

خورش باقلا سبز با لوبیا های درشت سبز و یا حتی باقالا های با قلاف تهیه می شود. این خورششت هم اصالتی لبنانی دارد و خاص این کشور است. برای تهیه این غذا از مواد دیگری همچون گوجه فرنگی و پیازهای حلقه حلقه شده نیز استفاده می کنند. خیلی از لبنانی ها در خانه و یا باغچخ خود از این سیفی و دانه ارزشمند پرورش می دهند و در زمان طبخ خورشت لوبیا بصورت تازه از این لوبیاها استفاده می کنند.

کبه ی پخته شده:

غذایی که خیلی ها لبنان را با نام آن به یاد می آورند. این غذا در لبنان به بشقاب ملی هم شهرت دارد و لبنانی نیست که به این خوراکی علاقه نداشته باشد، این غذا یه نوع کباب تابه ای هم محسوب می شود و طبیعتا ماده ی اصلی آن گوشت گوسفندی چرخ شده خواهد بود.

ابتدا گوشت چرخ شده را با ادویه های متفاوت می کوبند و در ظروف خاص با ترشیجات لبنانی سرو می کنند. علاوه بر کباب ها این غذا در گروه انواع کبه بعد از کبه ی سوخاری محبوب ترین نوع کبه محسوب می شود.

موسخان:

در لبنان این را بال مرغی ارزان و غذایی گران معرفی می کنند چون مواد اولیه ای ارزان دارد اما به علت محبوبیت زیاد با قیمت بالا بفروش می رسد. 

آب لیمو و سماق طعم دهنده های این غذای خوشمزه هستند. پس از مزه دار شدن بال و ران مرغ را در روغن سوخاری و یا کبابی می کنند، در کنار آن گوجه هم سرو می شود. پوست لیموی ریز خرد شده، میخک و برگ گشنیز از چاشنی هایی هستند که مزه ای متفاوت به این غذا می بخشند.

مرغ و هویج:

خوراکی مناسب ذائقه مردم شرق آسیا، از مواد اصلی این خوراک لذیذ می توان به بال و کتف مرغ اشاره کرد که با ادویه ها و هویچ مزه دار می شوند.معمولا بال ها را همراه مارچوبه و هویج بصورت تنوری طبخ و سرو می کنند، چیزی که طعم مرغ لبنانی که متمایز می کند و باعث محبوبیت آن می شود استفاده از ارده در این غذاست.

غذاهای اصیل لبنانی (قسمت 1)Reviewed by Yegane on Jan 7Rating: 3.0غذاهای اصیل لبنانی قسمت اولاگر علاقمندید در یک تور ارزان و بخصوص تور لبنان شرکت کنید، ما در اول تور پیشنهادات خوبی برای شما داریم.مسلما بخشی از هر سفر شما را غذا و انتخاب خوراک مناسب ذائقه تان خواهد بود، در ضمن شناخت غذاهای مصرفی هر کشور شناخت خوبی از فرهنگ مردم هر سرزمین در اختیارتان قرار می دهد. در ادامه با برخی از غذاهای مهم و معروف لبنان آشنا خواهید شد.

اگر علاقمندید در یک تور ارزان و بخصوص تور لبنان شرکت کنید، ما در اول تور پیشنهادات خوبی برای شما داریم.مسلما بخشی از هر سفر شما را غذا و انتخاب خوراک مناسب ذائقه تان خواهد بود، در ضمن شناخت غذاهای مصرفی هر کشور شناخت خوبی از فرهنگ مردم هر سرزمین در اختیارتان قرار می دهد. در ادامه با برخی از غذاهای مهم و معروف لبنان آشنا خواهید شد.

2 دیدگاه ها

  1. رضایی گفت:

    چه غذا هایی خوبی

  2. مریم گفت:

    یک بار امتحان می ارزه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی