غذاهای اصیل لبنانی (قسمت 2)

غذاهای اصیل لبنانی (قسمت 2)

تور لبنان

غذاهای لبنانی

غذاهای اصیل لبنانی:

(قسمت 2)

اگر علاقمندید در یک تور ارزان و بخصوص تور لبنان شرکت کنید، ما در اول تور پیشنهادات خوبی برای شما داریم.مسلما بخشی از هر سفر شما را غذا و انتخاب خوراک مناسب ذائقه تان خواهد بود، در ضمن شناخت غذاهای مصرفی هر کشور شناخت خوبی از فرهنگ مردم هر سرزمین در اختیارتان قرار می دهد. در ادامه با برخی از غذاهای مهم و معروف لبنان آشنا خواهید شد:

شیش کباب:

نوعی کباب لبنانی که اغلب در خیابان های لبنان بفروش می رسد و نوعی تنقلات خیابانی محسوب می شود، برای تهیه شیش کباب گوشت را با پیاز و سیر مزه دار می کنند و پس از استراحت دادن به گوشت آن را به نازک چوبی می کشند و کباب می کنند.

 

حمص یا هوموس:

غذایی لذیذ و بسیار شبیه به کشک بادمجان ایرانی اما با این تفاوت که  رنگی کرم دارد و برای تهیه آن از آرد نخود یا نخود، روغن کنجد و ادویه های متفاوت استفاده می کنند. حمص با رنگ تقریبا سفید و مزه ای بسیار متفاوت هر کسی را به خود علاقمند خواهد کرد و مردم لبنان برای آن جایگاه خاصی در سفره غذایی خود در نظر می گیرند.

کبه:

یک نوع کوفته بسیار جذاب و خوشمزه که پای ثابت سفره های عراقی و لبنانی است. مواد اصلی کوفته کبه گوشت و گندم بورگای خیسانده شده و چرخ شده می باشد، ابتدا مواد گوشتی را به صورت گلوله گلوله گرد می کنند و بعد از اینکه دو سمت آن را به صورت تیز شکل دادند و داخل روغن فراوان سرخ می کنند. کبه یکی از خوراکی های بسیار خوشمزه و معروف لبنانی و البته یکی از غذاهای ملی این کشور محسوب می شود و اگر مسافر لبنان باشید بدون خوردن این غذا سفرتان کامل نخواهد شد.

لیدی فینگر:

نوعی رولت که با مواد متفاوت همچون اسفناج، گوشت و پیاز پر می شود، در اکثر خیابان های لبنان براحتی می توانید این خوراکی خوشمزه را در فروشگاه ها و از دست فروش ها تهیه و میل کنید.

این غذا حالتی سوخاری و ترد دارد و باید کاملا برشته باشد. معمولا لبنانی ها این غذا را به عنوان میان وعده میل می کنند. چون این غذا شبیه به  سیگار است به این نام معروف شده.

زعتر پیتزا:

غذایی که غالبا لبنانی ها دوست دارند در وعده صبحانه آن را میل کنند. این پیتزای سبک و خوشمزه با خمیر مخصوص زعتر تهیه می شود. ابتدا با خمیر زعتر نان های کوچک و گرد تهیه می کنند و سپس داخل نان ها را با انواع مواد دلخواه پر می کنند، ولی گوجه فرنگی از این مواد هیچوقت حذف نمی شود. زعتر به معنای دندانه دار است و چون نان این پیتزا دندانه دارد و ناهموار است چنین نامی را برایش انتخاب کرده اند.

 زعتر به دلیل دندانه دندانه بودن اطرافش و پستی و بلندی روی نان و خمیر آن به این نام مشهور شده است. جالب است بدانید به حکاکی های ( engraved ) کهن مناطق عرب نشین هم زعتر می گویند.

غذاهای اصیل لبنانی (قسمت 2)Reviewed by Yegane on Apr 4Rating: 3.0غذاهای اصیل لبنانی قسمت دوماگر علاقمندید در یک تور ارزان و بخصوص تور لبنان شرکت کنید، ما در اول تور پیشنهادات خوبی برای شما داریم.مسلما بخشی از هر سفر شما را غذا و انتخاب خوراک مناسب ذائقه تان خواهد بود، در ضمن شناخت غذاهای مصرفی هر کشور شناخت خوبی از فرهنگ مردم هر سرزمین در اختیارتان قرار می دهد. در ادامه با برخی از غذاهای مهم و معروف لبنان آشنا خواهید شد.

اگر علاقمندید در یک تور ارزان و بخصوص تور لبنان شرکت کنید، ما در اول تور پیشنهادات خوبی برای شما داریم.مسلما بخشی از هر سفر شما را غذا و انتخاب خوراک مناسب ذائقه تان خواهد بود، در ضمن شناخت غذاهای مصرفی هر کشور شناخت خوبی از فرهنگ مردم هر سرزمین در اختیارتان قرار می دهد. در ادامه با برخی از غذاهای مهم و معروف لبنان آشنا خواهید شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی