جزیره هنگام قشم

جزیره هنگام قشم

تور قشم جزیره هنگام

جزیره هنگام قشم

جزیره هنگام قشم

یکی از بهترین جاهای ایران که بخصوص در نیمه دوم سال میتوان به عنوان مقصدی برای یک سفر پر از شگفتی انتخاب نمود، جزیره زیبای قشم در خلیج فارس است، جاهای دیدنی این جزیره به قدری جالب و شگفت انگیز هستند که هر مسافری که تا به حال از این مکانها بازدید کرده مناظر زیبای جزیره قشم را از یاد نخواهد برد، جزیره هنگام در نزدیکی جزیره قشم نیز یکی از جالب ترین و محبوب ترین قسمتهای گردشگری در تور قشم به شمار می‌رود، در این مطلب با اول تور همراه باشید تا با جزیره هنگام بیشتر آشنا شویم.

جزیره هنگام با وسعتی حدود 50 کیلومتر مربع در جنوب جزیره قشم قرار دارد و دارای معادن نمک و خاک و سرب می باشد که مواد معدنی بسیار مفید و پر کاربردی در صنعت به شمار می‌روند. این جزیره دارای ارتفاعات پست آهکی است و بلندترین نقطه آن کوه ناکس می‌باشد که 106 متر ارتفاع دارد. از جاذبه‌ها، نقاط دیدنی و تفریحی این جزیره می توان تأسیسات بندری انگلیسی‌ها، تماشای دسته‌های دلفین اطراف جزیره، شنا و غواصی در سواحل پیرامون جزیره، تماشای لاک‌پشت‌های زیبای دریایی، سواحل زیبای صخره‌ای و شنی و تنها پارک کروکودیل کشور را نام برد.
اکثر مردم جزیره هنگام به شغل ماهیگیری مشغول هستند و برخی از آنان نیز خدمات مختلفی به گردشگران می‌دهند که در جهت رفاه هرچه بیشتر مسافران این جزیره کمک بزرگی به حساب می‌آید. مهمان‌نواز بودن و خون‌گرمی جنوبی‌ها شعار نیست و بلکه دراین دیار کاملا محسوس است.

آب های اطراف جزیره هنگام به زیستگاه مطلوب دلفین‌ها شهرت دارد و بسیاری از گردشگران را برای تماشای زندگی دلفین‌ها به این جزیره می‌کشاند. در این جزیره میتوانید با کرایه کردن قایق‌های تفریحی ساعت‌ها مشغول تفریح و مسابقه دادن با این دلفین‌های زیبا باشید.
توجه داشته باشید که اگر می خواهید بازی دلفین‌ها را از نزدیک و با کمترین هزینه تماشا کنید، باید صبح زود به جزیره هنگام بروید. از دیگر لذتهای جزیره آب تنی در آب‌های نیلگون خلیج فارس است. سواحل جزیره به دلیل مرجانی بودن بسیار شفاف می باشد اما باید مراقب مرجانها نیز باشید.

جزیره هنگام سه روستا دارد که عبارتند از :  هنگام قدیم، هنگام نو و غیل که این روستاها به وسیله جاده‌های شوسه به هم راه دارند.

روستای هنگام نو شنی است و به همین دلیل برای پهلو گرفتن قایق‌ها مناسب است، این روستا شامل تاسیسات اسکله، پاسگاه انتظامی، کارخانه آبشیرین‌کن، دفتر پست و مدرسه است.

روستای غیل جزیره هنگام بین دو روستای نو و قدیم هنگام قرار دارد که این روستا به دلیل واقع شدن در گودی، آب بسیاری را در خود جمع می‌کند که به همین دلیل نام این روستا را به زبان محلی، غیل گذاشته‌اند.

روستای قدیم نیز که نسبت به دو روستای دیگر کم‌جمعیت‌تر است، در فاصله چهار کیلومتری از دوتای دیگر قرار دارد و اکثر خانه‌هایش خالی از سکنه است و شغل اصلی اهالی روستای قدیم هنگام، ماهی‌گیری به ویژه صید کوسه است.


پارک پروش و نگهداری کروکودیل نوپک

یکی دیگر از جاذبه های داخل جزیره هنگام پارک کروکودیل است. این پارک مهمترین مرکز گردشگری ساخته شده در جزیره هنگام و نخستین مزرعه پرورش کروکودیل در کشور است و در نزدیکی پارک نیز، کمپینگ دائمی برای فراهم شدن امکان اقامت طبیعت گردان وجود دارد. پرورش کروکودیل یکی از انواع پرورش جانوران در جهان است که همانند سایر موارد مشابه آن با در نظر گرفتن بهترین امکانات موحود، با هدف بهره برداری اقتصادی و حفظ محیط زیست صورت می گیرد.

تاسیسات بندری انگلیسی ها

انگلیسی‌ها در زمان حکومت قاجار، با ساختن خانه‌ها و تاسیساتی نظیر انبار ذغال، تلگراف خانه و غیره در این جزیره ساکن شدند و به نوعی جزء بومیان جزیره هنگام شده بودند و دلیل اصلی سکونت انگلیسی‌ها در این منطقه موقعیت مهم جغرافیایی آن بوده است. انگلیسی‌ها در سال 1904 خط اقدام به برپایی خط تلگرافی از جاسک به هنگام کردند زیرا به اعتقاد انگلیسی‌ها، این جزیره با داشتن سواحل عمیق و مناسب برای لنگر انداختن کشتی‌ها و داشتن چاه‌های آب، همچنین به دلیل واقع شدن در منطقه استراتژیک نظامی، دارای اهمیت بسیار بوده است.

کوه‌های قرمز رنگ هنگام

در جزیره هنگام کوه‌هایی وجود دارد که خاک‌های آنها قرمز رنگ است و به گلک معروف هستند. از این خاک قرمز در صنعت سنگ‌های تزئینی برای ساخت ساختمان‌ها استفاده می‌شود و همچنین مردم جزیره هنگام از این خاک قرمز رنگ برای تهیه نوعی مربا که به مربای سوراخ معروف است، استفاده می‌کنند. در مناطق مرکزی جزیره، خاک قرمز برای ساخت و ساز اسکله و سایر تاسیسات مورد نیاز هم به کار می‌رود.

نکته بسیار مهم

آیا می‌دانستید خارج کردن حتی یک صدف از اکوسیستم منطقه هنگام می‌تواند آسیب بدنبال داشته باشد. یکی از مسائلی که از گردشگران شدیدا تقاضا می‌شود به آن توجه داشته باشند، عدم جداسازی و برداشتن اجزای متعلق به طبیعت منطقه است. صدف‌ها و سایر اجزایی که در ساحل یا در آب‌های کم‌عمق وجود دارند، همه متعلق به همین مکان هستند و هیچ کس حق برداشتن و بردن آنها را ندارد، چرا که با این کار آسیب بزرگی را به اگوسیستم طبیعی منطقه وارد می‌کند. اگر به ازای هر یک گردشگر فقط یک صدف از جزیره و یا هر مکان گردشگری دیگر کم شود، طولی نمی‌کشد که آن منطقه از شکل حقیقی و طبیعی خود خارج می‌شود و دیگر اثری از زیبایی‌های خیره کننده طبیعی باقی نخواهد ماند.

جزیره هنگام قشمReviewed by اول تور on Nov 4Rating: 4.0جزیره هنگام قشمآشنایی با بهترین جاهای دیدنی جزیره قشم - راهنمای تور قشم - جزیره هنگام قشم - تور ارزان قشم

آشنایی با بهترین جاهای دیدنی جزیره قشم – راهنمای تور قشم – جزیره هنگام قشم – تور ارزان قشم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی