گونه های جانوری آکواریوم پاریس (قسمت 1)

گونه های جانوری آکواریوم پاریس (قسمت 1)

تور فرانسه

آکواریوم پاریس

گونه های جانوری آکواریوم پاریس:

(قسمت 1)

 آکواریوم پاریس ترتیبی داده است که با بازدید از بخش های مختلف آن، ماهی هایی از نقاط مختلف دنیا را ببینید و به این شکل، سفری مختصر و مفید در اقیانوس ها و دریاها داشته باشید. ماهی های حاضر در آکواریوم پاریس با توجه به محل زیستگاه‌شان به 11 بخش تقسیم می شوند که در ادامه با هر یک از آن ها آشنا می شویم:

جزایر پلی‌نزی:

جزایر پلی‌نزی فرانسه در جنوب اقیانوس آرام واقع شده اند و اولین بخشی است که در آکواریوم پاریس خواهید دید. این جزایر جزو قلمروی فرادریایی فرانسه هستند. سراغ تاهیتی، وسیع ترین جزیره پلی‌نزی می رویم، اطراف این جزیره با صخره های مرجانی محاصره شده. حضور و وجود مرجان ها در این جزیره سبب شده، ماهیان و موجودات رنگارنگ زیادی را بتوان در میان صخره ها دید. خیلی ها تصور می کنند که مرجان ها بی جان هستند؛ اما این موجودات برخلاف ظاهر صخره ای که دارند موجوداتی بی مهره و آبزی هستند و در خانواده عروس های دریایی قرار می گیرند. جالب ترین ماهی های این آکواریوم:

*فرشته ماهی امپراتور:

از باارزش ترین و زیباترین ماهی های جهان. فرشته ماهی امپراتور پیش از بلوغ، بدنی آبی رنگ با خطوط دایره ای، سفید و هم مرکز دارد. وقتی به بلوغ می رسد، ظاهرش هم تغییر می کند و بدن آبی رنگش، خطوط موازی و زرد رنگ پیدا می کند. 

فرشته ماهی امپراطور علاوه بر اینکه خود بسیار گران است نگهداریش نیز هزینه ای گزاف دارد. برای زندگی محفظه ای ۱۰۰۰ لیتری، به همراه صخره های مرجانی زنده احتیاج دارد تا بتواند استتار کند. غارهای تو در تو و صخره های درهم نیز برای زندگی این گونه ضروری است، تنها در اینصورت فرشته ماهی احساس امنیت دارد.

متوسط عمر: ۱۴ سال

اندازه: ۴۰ سانتی متر

*دلقک ماهی:

شخصیت معروف کارتون نمو، دلقک ماهی است. آبزی بانمک قرمز و سفید که در صخره های مرجانی زندگی می کند و به راحتی می تواند با شقایق دریایی و مرجان ها همزیستی مسالمت آمیز داشته باشد. نگهداری از این گونه در آکواریوم ها بسیار راحت است.

  متوسط عمر: 17 سال

 اندازه: 5 تا 8 سانتی متر

*ستاره شنی:

گونه ای از خانواده ستاره های دریایی که در آب های کم عمق زندگی می کند، پس در ساحل هم قابل مشاهده است. معمولا رنگ قهوه ای و خاکستری دارد با خال هایی سفید رنگ. این موجود معمولا 5 بازو دارد البته شش بازوی این گونه نیز وجود دارد.

 متوسط عمر: 5 تا 8 سال

 اندازه: 12 تا 15سانتی متر در قطر

جزایر پلی‌نزی گونه های آبزی دیگری نیز دارد که در آکواریوم پاریس نگهداری می شوند از جمله این گونه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دوشیزه ماهی دم زرد، داسکیلوس دم سفید، جراح ماهی خط خطی، ماهی نوار نارنجی، زمرد ماهی، حلزون دریایی نریتا، سپید مهره های سایپرا، صخره های مرجانی پوریتس، مرجان میزی، شقایق دریایی سر حبابی

مجمع الجزایر آنتی:

از مخزن آنتی که دیدن کنید می توانید ماهی های شگفت انگیزی از دریای کاراییب را ببینید. ماهی هایی که در زیر نور آفتاب با رنگ های شفاف و چشمگیر خود نظر بازدیدکنندگان جلب می کنند. معمولا ماهی هایی که در عمق های کمتر هستند بدن هایی رنگین تر دارند. ماهی هایی که در اطراف مجمع الجزایر آنتی زندگی می کنند طولشان به 1 تا 15 متر می رسد.

 *فرشته ماهی فرانسوی:

 فرشته ماهی در صخره های مرجانی و بخش کم عمق دریا می توانید ببینید اگر در جزایر آنتی باشید. این ماهی بدنی آبی با طرح هایی طلایی دارد. این گونه آبزی از اسفنج ها،جلبک ها، خزه ها و بادبزن های آبی و ... تغذیه می کند. در ضمن از این گونه در بازارهای ماهی هم هست چون گوشت خوشمزه ای دارد و خیلی ها طالب خرید این ماهی هستند.

متوسط عمر: 16 سال

اندازه: 24 تا 40 سانتی متر

سایر ماهی های این بخش:

فرشته ماهی فلیمبک، پروانه‌ماهی باله‌لکه‌ای، زمردماهی باله لکه ای، ماهی سرکار استوار، جراح اقیانوس، جراح‌ماهی آبی آتلانتیک

گونه های جانوری آکواریوم پاریس (قسمت 1)Reviewed by Yeganeh on Feb 12Rating: 3.0گونه های جانوری آکواریوم پاریس قسمت اولاگر علاقمندید در تور ارزان و تور خارجی شرکت کنید، تور فرانسه را پیشنهاد می کنیم که شامل تور پاریس و بازدید از جاذبه هایش نیز می شود. اینبار با آکواریوم پاریس آشنا خواهید شد.

اگر علاقمندید در تور ارزان و تور خارجی شرکت کنید، تور فرانسه را پیشنهاد می کنیم که شامل تور پاریس و بازدید از جاذبه هایش نیز می شود. اینبار با آکواریوم پاریس آشنا خواهید شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی