معرفی گورستان پرلاشز پاریس

معرفی گورستان پرلاشز پاریس

تور فرانسه

گورستان پرلاشز

معرفی گورستان پرلاشز پاریس:

همواره کشور فرانسه و پایتخت آن شهر پاریس یکی از پرطرفدارترین جاهایی یودند که گردشگران را به خود جذب می کنند. پاریس با فضای عاشقانه و محیط رمانتیکش موفق شده نظر خیلی از مردم دنیا را به خود جلب کند. ولی اگر مسافر پاریس باشید جز گردش در شهر جاذبه های فوق العاده دیگری نیز هستند که بخواهید برای دیدنشان وقت بگذارید.

یکی از این جاذبه ها پرلاشز بزرگترین گورستان شهری پاریس، می باشد. پرلاشز نخستین گورستانی است که در داخل یک باغ واقع شده است و فضای خشک و بی روح گورستان های دیگر را ندارد. حدود 5000 اصله درخت در این گورستان وجود دارد و همین سبب شده که پرلاشز بیشتر از گورستان شبیه به باغ باشد.

علت شهرت گورستان پرلاشز:

پاریس همیشه معضل بزرگی برای خاکسپاری اجسادش داشته و در طول تاریخ، بارها در پی یافتن راه حل برای رفع این مشکل و مواجه با این مسئله  بوده. یکی از راه حل های پیشنهادی در این مورد، افتتاح گورستان پرلاشز در نواحی شرقی شهر و سه گورستان دیگر در جهات دیگر شهر بود البته بیرون از دیوارهای شهر. تنها سه گورستان ساخته شد که پرلاشز شرقی آن ها را شکل می دهد. گورستان پرلاشز اوایل کوچک بود و حالا 44 هکتار مساحت دارد. این گورستان را به طور رسمی گورستان شرقی معرفی می کنند. 

این قبرستان اولین بار در تاریخ 21 ماه مه سال 1804 پذیرای جسد یک دختربچه 5 ساله بود و بعد از آن بصورت رسمی کار خود را شروع کرد. بعد از دخترک، با خاکسپاری چند تن از مشاهیر پاریس این جا به شهرتی جهانی دست یافت. کم کم به مرور زمان این موضوع به یک رسم مبدل گشت و پرلاشز تبدیل به مدفن مشاهیر و افراد معروف پاریس شد. بنابراین خیلی ها علاقه داشتند که خودشان پس از مرگ و یا اجساد عزیزانشان در پرلاشز دفن شود.

حالا اگر از این قبرستان دیدن کنید می بینید که بخش قابل توجهی از قبرستان به مشاهیر و افراد معروف اختصاص یافته و همین موضوع سبب شده هر سال پرلاشز بیش از 3.5 میلیون بازدید کننده داشته باشد. گردشگران خارجی معمولا در میان قبرها به دنبال نام شاعر، نویسنده، خواننده یا سیاست مدار محبوب خود هستند. جالب است بدانید چند نفر از هنرمندان هموطن مان نیز در قبرستان پرلاشز به خاک سپرده شده اند؛ صادق هدایت نویسنده مشهور ایرانی یکی از این افراد است. پرلاشز پربازدیدترین آرامگاه دنیا نیز شناخته شده است.

برخی منابع می گویند که گورستان پرلاشز مدفن 300.000 نفر است؛ ولی آمار وب سایت رسمی شهرداری پاریس رقمی بیش از یک میلیون تَن را نشان می دهد. در این آمار رقم استخوان های درون استودانی در محوطه گورستان محاسبه نشده. بعدها از استودان بیشتر خواهیم گفت.

 جالب است بدانید در پرلاشز، از تمامی ادیان، فارغ از جنس و مذهب شان جسد وجود دارد. پرلاشز سه روز بعد از به حکومت رسیدن ناپلئون شروع به کار کرد و به فرمان ناپلئون، تمام شهروندان بدون ملاک قرار دادن رنگ پوست و مذهب شان می توانستند در این گورستان دفن شوند.

جاذبه های پرلاشز و عجایب آن به همینجا ختم نمی شود بنابراین با ما همراه باشید تا چند تن از افراد مهم مدفون شده در پرلاشز را معرفی کنیم و از تاریخچه جالبش برای تان بگوییم.

معرفی گورستان پرلاشز پاریسReviewed by Yeganeh on Feb 25Rating: 3.0معرفی گورستان پرلاشز پاریساگر علاقمندید در یک تور ارزان و تور خارجی شرکت کنید، ما تور فرانسه را پیشنهاد می کنیم که شامل تور پاریس و بازدید از جاذبه های فوق العاده این شهر نیز می شود. اینبار با یکی دیگر از جاذبه ای معروف فرانسه یعنی گورستان پرلاشز آشنا خواهید شد.

اگر علاقمندید در یک تور ارزان و تور خارجی شرکت کنید، ما تور فرانسه را پیشنهاد می کنیم که شامل تور پاریس و بازدید از جاذبه های فوق العاده این شهر نیز می شود. اینبار با یکی دیگر از جاذبه ای معروف فرانسه یعنی گورستان پرلاشز آشنا خواهید شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی