دانستنی هایی جالب درمورد کلیسای شن شاپل

دانستنی هایی جالب درمورد کلیسای شن شاپل

تور فرانسه

کلیسای شن شاپل

دانستنی هایی جالب درمورد کلیسای شن شاپل:

اگر دوست دارید در یک تور ارزان و تور خارجی به سایر کشورها سفر کنید. پیشنهاد اول تور تور فرانسه و بازدید از جاذبه های منحصربفرد این سرزمین است.

راز استواری کلیسای درختی:

معمولا درخت های تنومندی همچون درخت بلوط کهنسال که کلیسا را نیز بر فراز خود دارد از سایر گیاهان قدرت و استواری بیشتری برای بقا دارند ولی چون درخت بلوط سوخته بود و از درون خالی است بنابراین مقاوت آن نیز کاهش  یافته.

چون کلیسای درختی فرانسه علاوه بر کهنسال بودن به لحاظ مذهبی هم بسیار اهمیت دارد برای بقا و سلامت نگهداشتن آن اقدامات زیادی انجام می شود. به عنوان مثال هر سال در روز ۱۵ ماه آگوست(۲۴ مرداد) در کنار این درخت یک جشن خاص برگزار می کنند و در آن برای سلامتی این درخت تنومند دعا می کنند، این جشن بسته به صلاحدید کشیش های کلیسا سالی چند بار تکرار می شود. مردم روستا معتقدند که دعاهای آنان استحکام درخت بلوط را تضمین می کند. این مراسم با عنوان مراسم دعای شن شاپل برگزار می شود و به همین خاطر نیز این کلیسا را با اسم شن شاپل معرفی می کنند.

جز مراسم دعا جالب است بدانید که داخل درخت هر سال گبا انواع پوست حیوانات، چوب و... نوسازی می شود تا پوسیدگی بر درخت بلوط غلبه نکند.

حقایقی درباره کلیسای درختی فرانسه:

در این بخش به چند نکته که لازم است درمورد کلیسای شن شاپل اشاره می کنیم:

اهالی روستای سن ماریتیم قسم یاد می کنند که ویلیام یکم(نخستین فرمانروای نورمن ها) قبل از عازم شدن به جنگ یکبار مراسم دعا را زیر این درخت بجا آورده.

جالب است بدانید با وجود این که درخت بلوط بسیار پیر است و از درون سوخته اما هر سال در زمان بهار جوانه زده و خانه ای برای پرندگان بهاری می شود.

برخی این احتمال را قوی می دانند که کشیشان اجازه دادند رعد و برق تمام درون درخت بلوط را بسوزاند چون رعد و برق خیلی بزرگ و سهمگین نبوده و می توانستند در ابتدای شروع حریق آن را مهار کنند.

قبل از آن که اسم شن شاپل را برای درخت بلوط انتخاب کنند آن را با اسم درخت بلوط معرفی می کردند.

اوایل تنها یک کلیسا بر روی درخت بلوط ساخته شد و کلیسای بعدی مدت ها بعد از وقوع انقلاب کبیر فرانسه ساخته شد.

خیلیها باورهای خرافی خود را پرورش داده و ادعا می کنند که برخورد صاعقه مقدس سبب پابرجا ماندن درخت بلوط شده اما این طبیعیست که درختی به تنومندی درخت بلوط تا به این تاریخ باقی مانده باشد.

مراسم دعا حداقل سالی دوبار در این کلیسای درختی برگزار می شود و گروهی جمع می شوند تا مراسم را بجا آورند.

رعد و برقی که توانسته چنین درخت بزرگی را سوراخ کند حدود ۳۰۰۰۰ درجه ی سانتیگراد حرارت داشته.

این کلیسا نخستین کلیسا در تنه ی درخت و دومین کلیسا بر فراز درخت بلوط است.

جاذبه های اطراف:

در بازدیدتان از کلیسای درختی فرانسه توصیه ما این است که حتما از سایر دیدنی های این منطقه هم غافل نشوید و آن ها را هم ببینید:

شهر روان: در شمال نورماندی.

منطقه اترتا

گردش در روستای سن ماریتیم

دانستنی هایی جالب درمورد کلیسای شن شاپلReviewed by Yeganeh on Apr 30Rating: 3.0دانستنی هایی جالب درمورد کلیسای شن شاپلاگر علاقمندید در یک تور خارجی به کشورهای دیگر سفر کنید پیشنهاد اول تور تور فرانسه و دیدن جاذبه های معروف این سرزمین و تجربه یک تور ارزان است.

اگر علاقمندید در یک تور خارجی به کشورهای دیگر سفر کنید پیشنهاد اول تور تور فرانسه و دیدن جاذبه های معروف این سرزمین و تجربه یک تور ارزان است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی