معرفی کلیسای شن شاپل فرانسه

معرفی کلیسای شن شاپل فرانسه

تور فرانسه

کلیسای شن شاپل

معرفی کلیسای شن شاپل:

اگر دوست دارید در یک تور ارزان و تور خارجی به سایر کشورها سفر کنید. پیشنهاد اول تور تور فرانسه و بازدید از جاذبه های منحصربفرد این سرزمین است.

کلیسای شن شاپل:

فرانسه سرزمینی پهناور با جاذبه های بسیار زیاد است. ولی خیلی از مردم جهان این کشور را تنها با برخی از المان ها و جاذبه هایش همچون پل الکساندرا و برج ایفل معرفی می کنند و یا میشناسند. اما در اول تور شما را با جاذبه های معروف دیگر این کشور که خیلی شناخته شده نیستند نیز آشنا خواهیم کرد. اگر بگوییم کلیسایی درختی در فرانسه وجود دارد حتما تعجب خواهید کرد چرا که تاکنون تنها خانه درختی دیده ایم.

می دانیم که مردم فرانسه اکثرا مسیحی هستند و طبیعیست که کلیساهای متفاوتی در این کشور ببینید. شن شاپل یکی از این عجایب مذهبی است. کلیسایی در داخل درخت بلوط در شهرستان سن ماریتیم و بخش الویویل-بلفاس.

این درخت مابین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ سال سن دارد و درختی کهنسال  در فرانسه و این منطقه محسوب می شود.

این درخت بلوط ۱۵ متر ارتفاع دارد و قطر بخش پایینی آن تقریبا ۱۶ متر است که کاملا خالیست. جالب است بدانید در سال ۱۶۶۹ میلادی کلیسایی با نام های بانوی صلح بر روی این درخت بزرگ و پیر ساختند، این کلیسا پلکانی مارپیچی داشت تا عبادت کنندگان از آن پله ها برای رسیدن  به داخل کلیسا استفاده کنند.

بعد از چند سال کلیسایی به نام کلیسای مخفی در بخش پایینی درخت بلوط ساختند.

ساخت کلیسای درختی:

سال ۱۶۰۰ میلادی در منطقه طوفانی عظیم رخ داد در آن هنگام درخت بلوط ۵۰۰ ساله بود. بخاطر اصابت رعد و برق داخل درخت سوخت، اما سطح خارجی درخت سالم ماند. بنابراین ایده ی ساخت کلیسا داخل درخت بلوط تو خالی خلق شد.

از درخت تا کلیسا:

گفتیم که رعد و برق های طوفان سهمگین سن ماریتیم به جان درخت بلوط نیز افتاد و درونش را سوزاند اما خارجش را آسیبی نرساند. اهالی روستا با تلاش فراوان آتش را مهار کردند ولی داخل آن کاملا سوخته بود و حالا تو خالی شده بود.

کشیش روستا که پدر دو کرسو مدعی شد که درخت بلوط کهنسال از سوی پروردگار برگزیده شده و محلی مقدس است. حالا دیگر درخت بلوط ۵۰۰ ساله مقدس و قابل احترام بود. کشیش بعدها بر فراز این درخت کلیسایی ساخت و پلکانی مارپیچ اطرافش تعبیه کرد تا عبادت کنندگان به کلیسا رفت و آمد کنند.

کلیسای درختی شرایطی ثابت داشت تا اینکه کشور انقلابی بزرگ به نام انقلاب فرانسه را تجربه کرد. بزرگترین انقلاب های طول تاریخ که منجر به تغییر نظام سلطنتی به جمهوری امپریالیستی شد. بعد از انقلاب کبیر فرانسه، مردم و بخصوص اهالی سن ماریتیم به موجودیت کلیسای درختی اعتراض کرده و آن را سمبلی از سیستم سیاسی معرفی کردند. آن ها قصد خراب کردن کلیسا را داشتند.

بار دیگر کشیش خلاقیت و ایده پردازی خود را نشان داد. برای اینکه مردم دست از سر کلیسا بردارند نامش را به "عبادتگاه تفکر" یا عبادتگاه عقل تغییر داد و کلیسا را به عنوان سمبلی از تغییر طرز تفکر و روشنفکری معرفی کرد. حالا درخت بیشتر مورد احترام بود و هر سال نوسازی می شود.

معرفی کلیسای شن شاپل فرانسهReviewed by Yeganeh on Apr 29Rating: 3.0معرفی کلیسای شن شاپل فرانسهاگر علاقمندید در یک تور خارجی به کشورهای دیگر سفر کنید پیشنهاد اول تور تور فرانسه و دیدن جاذبه های معروف این سرزمین و تجربه یک تور ارزان است.

اگر علاقمندید در یک تور خارجی به کشورهای دیگر سفر کنید پیشنهاد اول تور تور فرانسه و دیدن جاذبه های معروف این سرزمین و تجربه یک تور ارزان است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی