معرفی پل الکساندر سوم پاریس

معرفی پل الکساندر سوم پاریس

تور فرانسه

پل الکساندر سوم پاریس

معرفی پل الکساندر سوم پاریس:

پل الکساندر سوم:

سن پرآب ترین رود فرانسه و یکی از رودهای معروف جهان است که همه آن را به زیبایی هایش میشناسند. این رودخانه دقیقا از مرکز پاریس عبور می کند. رود سن پل های زیادی دارد که مهم ترین آن ها پل الکساندر سوم می باشد. پروژه ساخت این پل در سال 1896 میلادی شروع شد جهت تسهیل عبور و مرور بومیان و گردشگران. حالا اکثر گردشگران مسافت بین شانزلیزه و برج ایفل (یا بالعکس) را از روی پل الکساندر طی می کنند. پلی که دو لاین برای اتومبیل ها و دو لاین برای دو چرخه سواران و دو لاین برای پیاده ها دارد. به پل که نزدیک شوید رنگ خاکستری و ستون هایش که با هنرمندی ساخته شده اند، توجه تان را جلب خواهند کرد.

علت دیگر ساخت این پل، برگزاری نمایشگاه بزرگ یونیورسل سال 1900 بود که یکی از رویدادهای مهم اروپا محسوب می شود. سازندگان درپی ساختن پلی بودند که تاریخ هنر معاصر فرانسوی ها را نشان دهد.

جالب است بدانید به پل الکساندر لقب موزه روباز نیز داده شد. 160 متر طول و 40 متر عرض دارد به همراه یک قوس بزرگ. نکته دیگری که آن را منحصربفرد می کند چهار مجسمه بزرگ برنزی آن می باشد.

چهار اسب بالدار که روی پایه های بلندی قرار دارند. درضمن، تندیس های دیگری هم بر روی این پل ساخته شده اند که در بخش های بعدی از آن ها خواهیم گفت؛ هر یک از این تندیس سمبل اوضاع فرانسه در یک دوره از تاریخ هستند.

علت نامگذاری پل الکساندر سوم:

این سازه به افتخار الکساندر سوم، الکساندروویچ نامگذاری شده. الکساندروویچ مردی صلح طلب بود و سبب شد روابط میان روسیه و فرانسه رونق یابد.

ساخت و ساز پل الکساندر سوم:

گفتیم که این پل یک قوس بزرگ دارد. شیب زیادی ندارد و عبور از آن خسته کننده نیست. سازندگان تمام تلاششان را کرده اند تا چیزی که می سازند در عین شکوه سادگی اش را حفظ کند بنابراین به یک قوس کم شیب بسنده کردند. این قوص فولادین در مرکز 6 متر ارتفاع دارد.

 بکاربردن رنگ طلایی در پل به آن چهره ای سلطنتی و لوکس داده که هرچه بیشتر جلوه گری می کند. پل الکساندر سوم به هنر نو، نوهنر یا آرنووُ ساخته شده. دیگر ویژگی این پل استفاده از هنرهای متفاوت تزیینی در آن است. در هنر نو از گل و گیاهان به وفور استفاده می کنند و هنرمندان به خطوط منحنی علاقه زیادی دارند.

این هنر نو برای قرار گرفتن در مقابل هنر آکادمیک پدید آمد چون هنر آکادمیک قوانین خشکی دارد و هنرمند را تابع قوانین مشخص می کند. جالب است بدانید هنر نو در نقاشی، شیشه گری، بافندگی و... هم محبوبیت و کاربرد زیادی دارد.

هنر نو منشا تولد آثار زیادی در اروپا بوده و به همین خاطر چهره شهرها را زیباتر کرده.

اشخاص بسیاری در پروژه ساخت پل الکساندر نقش ایفا کرده اند؛ ولی طراحان اصلی این پروژه جوزف كاسين برنارد و گاستون کوزین هستند و معماران پل الکساندر هم ژان رزال و آمدی دی آلبی هستند. این متخصصان توانستند با مشارکت هم پل الکساندر را در زمان برگزاری نمایشگاه جهانی پاریس در 1900 افتتاح کنند و به بهربرداری برسانند.

معرفی پل الکساندر سوم پاریسReviewed by Yeganeh on Feb 27Rating: 3.0معرفی پل الکساندر سوم پاریساگر علاقمندید در یک تور ارزان و تور خارجی شرکت کنید، پیشنهاد ما تور فرانسه است که شامل تور پاریس و بازدید از جاذبه های آن نیز می شود. اینبار با یکی دیگر از جاذبه های معروف پاریس پل الکساندر سوم آشنا خواهید شد.

اگر علاقمندید در یک تور ارزان و تور خارجی شرکت کنید، پیشنهاد ما تور فرانسه است که شامل تور پاریس و بازدید از جاذبه های آن نیز می شود. اینبار با یکی دیگر از جاذبه های معروف پاریس پل الکساندر سوم آشنا خواهید شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی