گونه های جانوری آکواریوم پاریس (قسمت 2)

گونه های جانوری آکواریوم پاریس (قسمت 2)

تور فرانسه

آکواریوم پاریس

گونه های جانوری آکواریوم پاریس:

(قسمت 2)

گویان فرانسه:

یکی از بخش های مستعمری فرانسه که در آمریکای جنوبی واقع شده است و همسایه برزیل است. ماهی ها و اکوسیستم منحصربفردی دارد و بخشی از آکواریوم پاریس را به گونه های آبزی خود اختصاص داده. آبزیان این مخزن در آب شیرین با دمای 25 درجه سانتیگراد نگهداری می شوند. ماهی های این مخزن از دو خانواده سیکلید ها و گربه ماهی ها هستند. 

 *فرشته ماهی آب شیرین:

 فرشته ماهی از خانواده سیکلیدهاست، معمول ترین گونه که در خیلی از آکواریوم ها هست. بومی آمازون است، باله های بلند و بدنی مثلثی و آبی دارد. 

  متوسط عمر: 8 تا 10 سال

 اندازه: 5 تا 10 سانتی متر

*گربه ماهی:

 یک گونه شب زی و ساکن آب شیرین است پس نگهداریش آسان است و خود این گونه نیز بسیار تمیز. در حقیقت آکواریوم داران گربه ماهی را برای نطافت آکواریوم بیشتر دوست دارند چون گربه ماهی ضایعات اطراف خود را می خورد.

  متوسط عمر: 5 سال

 اندازه: 5 تا 10 سانتی متر

ماهی های دیگر این  مخزن:

سپرا تترا، متینیس آرژانتینی، سیکلید کلیدی، سیکلید پرچمی، لپورینوس راه راه، آکارای پرچمی و ...

کانال مانش در اقیانوس اطلس شمالی :

سرزمین دیگری که مستعمره فرانسه است. کانال فرانسه در شمال اقیانوس اطلس واقع شده است و با نام کانال مانش و کانال انگلیس معرفی می شود. محدوده ای سرد و با ویژگی های خاص خود را دارد و محل مورد علاقه ماهیگیران است. صیادان زیادی از قاره اروپا برای ماهیگیری به کانال انگلیس می آیند و شاه میگو، زغال ماهی، شانک ماهی و ... صید می کنند.

 ماهی های این بخش از اقیانوس اطلس عبارت اند از:

 *بخش دریابن:

بخش دریابن پایین ترین نواحی اقیانوس ها و دریاچه ها محسوب می شود و از لایه های رسوبی و زیر سطحی تشکیل شده. به موجودات این بخش ماهیان و جانداران دریابن می گویند. سفره ماهی ها در قسمت شنی و کف اقیانوس و ستاره های دریایی نزدیک صخره ها از جمله گونه های دریابن هستند.

 *بخش لُجه:

لُجه سطحی ترین بخش اقیانوس ها و دریاهاست. ماهی های این بخش در جریان ها شنا می کنند. گونه های لجه پشتی سبز و آبی و شکمی نقره ای دارند. بخاطر این ترکیب رنگی و نزدیک بودنش به رنگ صخره ها و مرجان ها این گونه ها از دید شکارچیان مخفی میمانند.

ماهیان دریابن و لجه ای ۱۶گونه هستند:

ماهی سنباده، ماهی خال‌خالی اطلس، سفره ماهی دم تیز، سفره ماهی موجی، صاف‌ماهی اروپایی، عقرب ماهی مشکی و ...

*اطراف صخره ها:

 شقایق های دریایی و خرچنگ ها گونه هایی هستند که اطراف صخره ها زندگی می کنند. وجود شقایق ها و خرچنگ ها برای حیات جانداران اقیانوس ها و دریاها بسیار ضروری است چون باعث تمیز ماندن محیط اطراف خود می شوند. این جانداران از بدن مرده جانداران و بقایای جانوری تغذیه می کنند و مهم ترین بخش های زنجیره غذایی هستند. از جمله ماهی ها و جاندارن این بخش:

 کفشک ماهی معمولی، سرخس دریایی صورتی، توتیای دریایی، حلزون دریایی تریتیا، حلوای دوور، زمردماهی بالان، و ...

بخش موج شکن ها:

موج شکن ها در زمان مد دریا با آب پوشانده می شوند و در زمان جزر و پایین رفتن آب، خشک خواهند شد. پس جاندارانی که در این نواحی زندگی می کنند، ویژگیهای منحصربفردی دارند. برخی از جانداران این بخش را می توانید در مخزن های آکواریوم پاریس ببینید:

 آنمون دریایی شیک‌لاک، آنمون توت فرنگی، صدف کبود، بلنی نقره ای، بلنی تامپوت، گاوماهی صخره ای، خاره چسب اروپایی

*غار شاه میگو:

شکارچیان شب زی که در طول روز در بخشهای تاریک پنهان می شوند و زندگی خاص خود را دارند. در ضمن در حفر تونل مهارت زیادی دارند و این گونه برای حفاظت از خود تونل حفر می کند.

 موجودات دیگری که در این مخزن خواهید دید: 

 شاه میگوی اروپایی، زمردماهی طلایی، کفال لب درشت خاکستری، سرخس صورتی دریایی و ...

*حوضه هشت پا:

 هشت پاهای بزرگ و واقعی را در حوضچه هشت پا ببینید. هشت پا اغلب نزدیک صخره ها زندگی می کند تا در زمان احساس خطر پنهان شود. در ضمن در این مخزن ستاره های دریایی و حلزون دریایی تریتیا هم زندگی می کنند. گونه های دیگر این بخش:

 هشت پای معمولی، ستاره دریایی معمولی، ستاره دریایی کوسنی، کفال معمولی، حلزون دریایی تریتیا، ستاره شکننده، خرچنگ سبز، ستاره دریایی خونی

هرباریوم علف مارماهی:

این مخزن بستری پوشیده از علف است که محل زندگی موجوداتی همچون لوله ماهی، گاوماهی معمولی و حلزون دریایی تریتیا است. درضمن تخم برخی از ماهی های آکواریوم هم در این بخش رشد پیدا می کنند. تخم کوسه های ساکن اقیانوس اطلس و نواحی مدیترانه و کوسه ماهی خاردار در این دسته قرار می گیرند. گونه های این بخش:

 گربه کوسه کوچک، گاوماهی معمولی، خرچنگ گوشه گیر، گاوماهی دو خال، میگو و ...

گونه های جانوری آکواریوم پاریس (قسمت 2)Reviewed by Yeganeh on Feb 18Rating: 3.0گونه های جانوری آکواریوم پاریس قسمت دوماگر علاقمندید در تور ارزان و تور خارجی شرکت کنید، تور فرانسه را پیشنهاد می کنیم که شامل تور پاریس و بازدید از جاذبه هایش نیز می شود. اینبار با آکواریوم پاریس آشنا خواهید شد.

اگر علاقمندید در تور ارزان و تور خارجی شرکت کنید، تور فرانسه را پیشنهاد می کنیم که شامل تور پاریس و بازدید از جاذبه هایش نیز می شود. اینبار با آکواریوم پاریس آشنا خواهید شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی