معماری طاق پیروزی پاریس

معماری طاق پیروزی پاریس

تور فرانسه

طاق پیروزی پاریس

معماری طاق پیروزی پاریس:

چنانچه قصد دارید در یک تور ارزان و تور خارجی شرکت کنید، پیشنهاد ما تور فرانسه است. با اول تور همراه باشید تا با یکی دیگر از جاذبه های معروف پاریس آشنا شوید:

معماری طاق پیروزی:

 ژان-فرانسوا-ترز شالگرین یکی از معروف ترین و پر آوازه ترین معماران عصر خود در فرانسه و پاریس بشمار می رفت. ژان کسی بود که نقشه و طرح طاق پیروزی را ارائه داد و به راستی با ساختن این سازه زیبا و دیدنی موفق شد به شهرت و نامی جاودان دست یابد. او را یکی از معروف ترین معماران جنبش نوکلاسیسیسم نیز می شناسند. در این جنبش هنرمندان تحت از هنرهای یونانی و رومی و آثار خلق شده از این دوره که الگوبرداری می کردند.

البته تنها شخصیت نامی که نقش بسزایی در ساخت طاق پیروزی داشته ژان نبود و  هنرمندان زیادی در ساختن این سازه سعی و کوشش فراوانی از خود به نمایش گذاشتند. از نزدیک که طاق پیروزی را ببینید می توانید بر روی بدنه سازه مجسمه های زیادی را مشاهده کنید؛ این مجسمه ها توسط مجسمه سازان معروفی ساخته شده اند که از معروف ترین آن ها می توان ژان پیر كورتو، فرانسیس رود، آنتوان ایتکس، جیمز پردیر و فیلیپ جوزف هنری لامیر را نام برد.

در قدیم بیشتر پیکره ها و تندیس هایی که طبق خواسته و فرمان فرمانروایان خلق می شدند طاهری یکپارچه داشتند یعنی مجسمه ساز تنها یک تکه سنگ را به اشکال مورد نظرش در می آورد؛ ولی این قضیه در مورد مجسمه های طاق پیروزی صدق نمی کند چرا که مجسمه سازها اول آثار خود را ساختند و بعد تکه ها را به بنا وصل کردند.

سبک معماری طاق پیروزی: 

طاق پیروزی همانطور که گفتیم بنابر معماری که داشت به سبک نوکلاسیسیسم ساخته شد و از بنایی رومی الگوبرداری شده بود؛ ولی با طرافت و شکوهی بیشتر از نمونه اولیه. طاق پیروزی از چهار پایه و یک طاق قوس دار تشکیل شده. هر پایه ستونی است که مجسمه هایی را بر خود دارد. مجسمه های طاق پیروزی به فرمانده هان، سربازان، پادشاهان و مردم عادی فرانسه اشاره می کنند.

بیشتر که به طاق نگاه کنید کتیبه های زیبایی هم روی هر پایه و ستون می بینید، اسامی دلیران فرانسوی همه روی این کتیبه ها ثبت شده اند که فرانسوی ها به آن ها افتخار می کنند. زیر طاق هم نگارهایی زیبا دارد که برای لحظاتی نگاه ها را به خود خیره می کنند. پس متوجه می شویم که هر بعد از این طاق توسط هنرمندی چیره دست ساخته شده و یادبودی بی نظیر برای زنده نگهداشتن یاد سربازان فرانسوی محسوب می شود.

جالب است بدانید که اکساندر فولگوییر مابین سال های 1882 تا 1886 مجسمه ای ساخته که بر فراز طاق پیروزی جای داشت. فولگییر از معروف ترین مجسمه سازان و نقاشان فرانسه محسوب می شود و آثارش از زیباترین های نوع خود بشمار می روند. مجسمه ای که فولگییر ساخته شخصی را سوار بر یک ارابه نشان می داد و سمبل پیروزی فرانسه بود. این مجسمه متاسفانه سقوط کرد و حالا اثری از آن نیست.

معماری طاق پیروزی پاریسReviewed by Yeganeh on Mar 6Rating: 3.0معماری طاق پیروزی پاریسچنانچه قصد دارید در یک تور ارزان و تور خارجی شرکت کنید، پیشنهاد ما تور فرانسه است. با اول تور همراه باشید تا با یکی دیگر از جاذبه های معروف پاریس آشنا شوید.

چنانچه قصد دارید در یک تور ارزان و تور خارجی شرکت کنید، پیشنهاد ما تور فرانسه است. با اول تور همراه باشید تا با یکی دیگر از جاذبه های معروف پاریس آشنا شوید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی