فانوس دریایی لا جومنت بریتنی

فانوس دریایی لا جومنت بریتنی

فانوس دریایی لا جومنت بریتنی

فانوس دریایی لا جومنت بریتنی:

فانوس دریایی لا جومنت:

اینبار قرار است به فرانسه و بخش شمال غربی آن سفر کنیم، به نامبریتنی برویم و فانوس دریایی که در میان موج ها اسیر شده ببینیم.

در قسمت شمال غربی فرانسه و شهر نامبریتنی که یک شبه جزیره در اقیانوس اطلس محسوب می شود، و از شمال با کانال انگلیسو از جنوب با خلیج بیسکای هم مرز است و از سمت غربی نیز به دریای Iroise می رسد.

در منطقه نامبریتنی فانوس دریایی را ساخته اند مشهور به La Jument lighthouse که حدودا ۳۰۰ متر ارتفاع دارد.

این فانوس دریایی پیش تر ها چندان مهم به نظر نمی رسید و کسی توجه چندانی به آن نداشت تا این که روزی طعمه طوفانی سهمگین شد. در هنگام بروز این طوفان ترسناک یک عکاس در این مکان حاضر بود و تصاویر بی نظیر و البته ترسناکی ثبت کرد که لاجومنت بریتنی را مشهور کرد.

فانوس دریایی لا جومنت بریتنی از گرانیت و سنگ مرمر ساخته شده. پایه آن ۴ متر قطر دارد و ارتفاعی  ۴۸ متری دارد.

نخستین بار این فانوس دریایی در سال ۱۹۱۶ روشن شد؛ آن موقع نورش با آتش تامین می شد. ولی از سال ۱۹۷۲ و پس از آن روشنایی اش را توسط برق تامین می کنند.

دریایی مرگ آور:

 آن قسمت از خط ساحلی بریتنی که با دریای Iroise محاصره گشته، دقیقا همان قسمت شمال غربی فرانسه خطرناک ترین مناطق اروپا محسوب می شود. تمام دنیا این دریا را با طوفان ها و امواج سهمگینش می شناسند و معرفی می کنند .

هر سال این دریا بارها طوفان هایی بسیار سهمگین را در این منطقه تجربه می کند؛ کشتی های زیادی نیز متاسفانه قربانی این طوفان ها شده اند.

مابین سال های ۱۸۸۸ و ۱۹۰۴ سی و یک کشتی در این دریا غرق شدند که حتی لاشه آن ها نیز پیدا نشد.

ماجرای یک کشتی که در سال ۱۸۹۶ در این منطقه غرق شد و ۲۵۰ نفر از خدمه و مسافران آن نیز کشته شدند، تصمیم گرفته شد که امنیت این منطقه را برای ملوانان بالاتر ببرند. بنابراین ساخت سه فانوس دریایی شروع شد؛ یکی از این سه فانوس LaJument است.

ساخت فانوس های دریایی برای امن شدن دریا:

ساخت فانوس دریایی La Jument lighthouse شروع شد. باهزینه ای که از طرف شخصی ثروتمند و فرانسوی تبار تامین می شد، او متاسفانه جان خود را در یکی از همین طوفان های وحشتناک از دست داد.

ساخت فانوس دریایی لاجومنت در سال ۱۹۰۴ شروع و تا سال ۱۹۱۱ ادامه داشت. چون عملیات ساخت و ساز بارها به علت آب و هوای نامناسب و شرایط جوی بد به حالت تعلیق در می آمد.

پس از پایان ساخت فانوس دریایی La Jument، ۲ فانوس دریایی دیگر نیز نزدیک آن ساختند تا شاید کمی مسیر ملوانان دریا امن تر شود...اما این تصور چندان درست نبود چرا که دو فانوس دیگر تاب تحمل امواج کوبنده را نیاورند و تنها لا جومنت توانست مقاومت کند.

فانوس دریایی لا جومنت بریتنیReviewed by Yeganeh on Apr 14Rating: 3.0فانوس دریایی لا جومنت بریتنیاگر علاقمندید که در یک تور ارزان و تور خارجی شرکت کنید و با سایر ملل نیز آشنا شوید، پیشنهاد اول تور تور فرانسه و دیدن جاذبه های این کشور خواهد بود.

اگر علاقمندید که در یک تور ارزان و تور خارجی شرکت کنید و با سایر ملل نیز آشنا شوید، پیشنهاد اول تور تور فرانسه و دیدن جاذبه های این کشور خواهد بود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی