چند دسر معروف فرانسوی (قسمت 1)

چند دسر معروف فرانسوی (قسمت 1)

تور فرانسه

دسرهای فرانسوی

چند دسر معروف فرانسوی:

(قسمت 1)

اگر می خواهید در یک تور خارجی، بخصوص تور فرانسه شرکت کنید، غذا و تامین آن یکی مسائل سفرتان خواهد بود. چه بسا خیلی از توریست ها تنها برای شناخت فرهنگ غذایی ملل به سایر کشورها سفر می کنند. در اول تور پیشنهادهای خوبی برای یک تور ارزان داریم:

آشنایی با فرهنگ غذایی فرانسه:

فرانسه یکی از کشورهای با تنوع بالای غذائیست و خوشمزگی آن ها نیز زبانزد است و از تمام دنیا طرفداران پر و پا قرصی برای خود دارند. می توان گفت که غذاهای فرانسوی، پایه خیلی از غذاهای کشورهای غربی هستند. اما عده ای معتقدند که طعم و مواد اولیه خیلی از غذاهای فرانسوی از کشورهای آفریقایی و شرق و غرب آسیا نشات گرفته.

 

تنوع غذایی این کشور انقدر زیاد است که هر منطقه غذاهای خاص خود را دارند. یعنی ممکن است در یک شهر غذاهایی را میل کنید و در شهر بعدی آن غذاها اصلا طبخ نشوند و در عوض با طعم و مزه غذاهای دیگر آشنا شوید.

البته چون جابجایی در شهرهای بزرگ زیاد شده و از چند فرهنگ مردم کنار هم زندگی می کنند، عجیب نیست که برخی غذاهای ملی و بومی باهم تلفیق شده اند.

اصل تازگی مواد اولیه همواره در غذهای فرانسوی رعایت می شود. مردم این کشور بسیار از سیب، انواع بری و توت، لوبیاسبز، قارچ، تره فرنگی، کدوهای مختلف و میوه های هسته دار در غذاهای خود استفاده می کنند. در خوراک های گوشتی هم گوشت پرندگان، گاو، بره و گوساله حرف اول را می زنند. البته به شراب انگور و پنیرهای محلی معروف این سرزمین نیز باید اشاره کرد که همیشه در سفره فرانسوی ها وجود دارند.

این تنوع به غذاها محدود نمی شود و دسرهای فرانسوی راهم پوشش می دهد. می توان ادعا کرد که فرانسه خاستگاه تعداد بسیار زیادی از محبوب ترین شیرینی ها و دسرهای جهانست. فرانسوی ها برای تهیه دسرهای خوشمزه و جذاب خود، تکنیک های خاصی دارند که تنها خاص همین کشور و مردمان آن است. اصلی که در غذاهای فرانسوی در اولویت است در دسرها و شیرینی ها هم دیده می شود، تازگی مواد اولیه. در این بخش با اول تور همراه باشید تا با چند دسر متفاوت و معروف فرانسه آشنا شوید: 

سوفله:

یک نوع دسر کیکی که اساس آن تخم مرغ است و جالب است بدانید کیکی تاریخی محسوب می شود چون قدمت آن به اوایل قرن هجدهم در فرانسه باز می گردد. سوفله نیز تقریبا همچون موس تهیه می شود ولی  برخلاف موس، ترکیبات آن از چند مواد بدست می آید و  طبخ آن کمی دشوارتر از موس خواهد بود. زرده و سفیده تخم مرغ مواد اصلی سوفله و کاسترد، سس خامه، سس بشامل و یا پوره هم طعم دهنده های این دسر محسوب می شوند. 

موس شکلاتی:

موس دسری که توانسته از مرزهای فرانسه خارج شود و حالا در خیلی از کشورها از محبوبیت زیادی برخوردار است. دسری بسیار خوشمزه و سبک که از ترکیب سفیده تخم مرغ زده شده و یا خامه زده شده یا هر دو بدست می آید و با مواد متفاوت مزه دار می شود، البته از تزئین هم برای این دسر کم نمی گذارند. چنانچه طعم دهنده موس کاکائو و شکلات باشد، بنابراین نتیجه نیز یک موس شکلاتی فوق العاده خواهد بود. علاوه بر تزئین این دسر را با استفاده از طعم دهنده های متفاوت همچون کارامل، قهوه، پوره میوه و یا وانیل و نعنا مزه دار می کنند.

چند دسر معروف فرانسوی (قسمت 1)Reviewed by Yeganeh on Feb 5Rating: 3.0چند دسر معروف فرانسوی قسمت اولاگر می خواهید در یک تور خارجی، بخصوص تور فرانسه شرکت کنید، غذا و تامین آن یکی مسائل سفرتان خواهد بود. چه بسا خیلی از توریست ها تنها برای شناخت فرهنگ غذایی ملل به سایر کشورها سفر می کنند. در اول تور پیشنهادهای خوبی برای یک تور ارزان داریم.

اگر می خواهید در یک تور خارجی ، بخصوص تور فرانسه شرکت کنید، غذا و تامین آن یکی مسائل سفرتان خواهد بود. چه بسا خیلی از توریست ها تنها برای شناخت فرهنگ غذایی ملل به سایر کشورها سفر می کنند. در اول تور پیشنهادهای خوبی برای یک تور ارزان داریم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی