بخش های مختلف دخمه مردگان پاریس (قسمت 1)

بخش های مختلف دخمه مردگان پاریس (قسمت 1)

تور فرانسه

دخمه مردگان پاریس

بخش های مختلف دخمه مردگان پاریس:

(قسمت 1)

اگر قصد دارید در یک تور ارزان و بخصوص تور خارجی حضور داشته باشید، ما در اول تور پیشنهادهای خوبی برای گردشگری شما داریم. یکی از جاذبه هایی که می توانید در تور فرانسه و سفر به شهر پاریس از آن دیدن کنید دخمه مردگان خواهد بود. قرار است بیشتر درباره آن صحبت کنیم و اطلاعات خوبی بدست آوریم:

 در ادامه این مطلب نمادها و بخش های مختلف دخمه مردگان یا شهر عشاق را مورد بررسی قرار می دهیم.

فضای داخلی دخمه مردگان:

 دخمه مردگان راه های زیادی برای ورود دارد که بعضی تمام این ورودی را می شناسند ولی هیچ یک از اهالی شهر این حق را ندارند که کسی را بخصوص گردشگران را با خود به درون دخمه ببرند. در غرب میدان دونفرت قوچخو و نزدیک ایستگاه متروی این میدان ورودی اصلی این دخمه واقع شده است. اگر پیدا کردن این ورودی سخت بود می توانید از تابلوهایی که در خیابان های اطراف نصب شده اند استفاده کنید.

گردشگران خارجی فقط یک راه ورود و خروج دارند به دلایل مسائل امنیتی. در زمان ورود به دخمه عمق 20 متری را به سمت پایین و داخل زمین خواهید رفت، 130 پله را به طرف عمق شعر طی می کنید.

 

کپی از روی پاریس:

جالب است بدانید راهی که زیر پاریس طی می کنید دقیقا بالای سرتان وجود دارد و در واقع دخمه ها کپی از راه های شهر هستند. علامت ها اسم خیابان های پاریس هستند که زیرشان در حال راه رفتن هستید. البته اکثر نام ها عوض شده اند. در سال های دور از این راهرو ها با عنوان «کپیِ پاریس» یاد می کردند. 

علامتگذاری ها:

وارد دخمه که شوید علایم و اعدادی نظرتان را جلب می کنند، ممکن است فکر کنید مفهوم و معنایی را نمی رسانند. ولی این اعداد را مهندسان معدنی ثبت کرده اند که برنامه حفر زیر زمین پاریس را نشان می داد. در ضمن این اعداد نشانه ای از سال حفاری ها هستند. مثلا “65 G. 1781” نشان می دهد این مسیر شصت و پنجمین راه حفر شده توسط یکی از مهندسان فرانسوی به نام شارل اکسل گیومو در سال 1781 می باشد.

برخی نشانهها به تونل آبی اشاره می کنند که مابین سال های 1613 تا 1623 به دستور ماری مدیچی ساخته شد تا آب را از چشمه های کمونه رونگی به پاریس برساند، این سازه آبی را آرکیوئل اکوداکت نامیدند. 

این تونل درست زیر سطح زمین ساخته شد و فقط چند روزنه کوچک به سطح زمین داشت. در سال 1781، معدن با ریزش مواجه شد و آب در مناطق مختلف فوران کرد. این مسیر 150 متر طول داشت و بعد از حادثه دوباره بازسازی شد؛ ولی این بار در عمق 20 متری.

ورک شاپ:

جلوتر از این منطقه "ورک شاپ" وجود دارد. دو مدل ستون اینجا وجود دارد که دیوارها را حمایت می کنند. ستون ها از سنگ های داخل معدن بودند و ستون های دیگر که بدست خود معدنچیان ساخته شدند و در این جا جای گرفته اند.

بخش های مختلف دخمه مردگان پاریس (قسمت 1)Reviewed by Yeganeh on Feb 4Rating: 3.0بخش های مختلف دخمه مردگان پاریس قسمت اولاگر قصد دارید در یک تور ارزان و بخصوص تور خارجی حضور داشته باشید، ما در اول تور پیشنهادهای خوبی برای گردشگری شما داریم. یکی از جاذبه هایی که می توانید در تور فرانسه و سفر به شهر پاریس از آن دیدن کنید دخمه مردگان خواهد بود. قرار است بیشتر درباره آن صحبت کنیم و اطلاعات خوبی بدست آوریم.

اگر قصد دارید در یک تور ارزان و بخصوص تور خارجی حضور داشته باشید، ما در اول تور پیشنهادهای خوبی برای گردشگری شما داریم. یکی از جاذبه هایی که می توانید در تور فرانسه و سفر به شهر پاریس از آن دیدن کنید دخمه مردگان خواهد بود. قرار است بیشتر درباره آن صحبت کنیم و اطلاعات خوبی بدست آوریم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی