اجزای داخلی کلیسای شن شاپل

اجزای داخلی کلیسای شن شاپل

تور فرانسه

کلیسای شن شاپل

اجزای داخلی کلیسای شن شاپل:

کلیسای شن شاپل از نگاهی نزدیک:

درخت بلوط کلیسای شن شاپل کهنسال ترین درخت فرانسه محسوب می شود و این مسئله جذابیت آن را اضافه می کند، بیشتر گردشگران برای دیدن کلیسا به طرف آن سفر می کنند نه خود درخت که عمرش را با دیدن لوئی چهاردهم (امپراطور فرانسه) و حادثه ی انقلاب کبیر گذرانده. حتی کسی سعی نمی کند بفهمد این درخت چگونه ۱۲۰۰ سال پا برجا مانده. محققان اگر حقیقتا محاسباتشان واقعی باشد این درخت بلوط قدیمی ترین درخت دنیا خواهد بود.

اینبار ما نیز به سوی کلیسای درختی معروف و قدیمی فرانسه سفر خواهیم کرد و از نزدیک آن را خواهیم دید. برای دیدن کلیسای درختی به دهکده الویویل-بلفاس سفر می کنیم، روستایی دیدنی که اقتصادش بر پایه کشاورزیست.

از نزدیک که درخت بلوط را ببینید به عمر طولانی اش پی می برید، اهالی روستا ادعا می کنند که این درخت بلوط در زمان فرمانروایی شارلمانی یا کارلوس ماگنوس از فرمانروایان ژرمن کاشته شده، یعنی  ۱۰۳۵ میلادی. خیلی ها هم این ادعا را رد می کنند و درخت فقط ۸۰۰ ساله است. اگر از نزدیک هم کلیسای درختی را ببینید نمی توانید بفهمید واقعا چند ساله است و فقط کهنسالی اش را تایید خواهید کرد. به هر حال این درخت زیبا و کهنسال قدیمی ترین درخت فرانسه شناخته شده.

یکی از خصوصیات این درخت، زنجیرهایی چوبی است که برای پوسیده نشدن و فرو نریختن درخت در اطرافش بسته اند.

داخل کلیسای شن شاپل:

داخل کلیسا شن شاپل که بروید با سالنی کوچک و دیوارهایی چوبی روشن روبه رو خواهید شد. چون سن درخت خیلی زیاد است مجبور شده اند درونش را با داربست های آهنین استحکام ببخشند به همین علت طبیعیست که جای جای کلیسا این داربست ها را ببینید.

در زمان ورود متوجه می شوید که قسمت های مشخص و بزرگی از درخت کاملا از نابود و پوسیده شده اند و با تخته های چوبی و لایه های محافظ آن ها را مرمت کرده اند. این درخت در بعضی نقاط ۳۳ فوت (حدود ۱۰ متر) ارتفاع دارد. محیط داخل درخت انقدر محدود و کوچک است که برای بار اول تصور می کنید پا به خانه ی آدم کوتوله ها گذاشته اید ولی کاملا این فضا واقعیست و شما در یکی از اماکن زیارتی و مذهبی بسیار مهم فرانسه حضور دارید.

در بدو ورود صلیب بسیار بزرگ و چوبی خودنمایی می کند که مقابل درب ورودی نصب شده و مراجعان و عبادت کنندگان را به دعا کردن و نیایش و استغفار فرا می خواند.

هزینه و دسترسی:

پیش تر نیز چندبار گفتیم که برای رسیدن به این کلیسای درختی کهنسال باید به طرف فرانسه و روستای سن ماریتیم سفر کنید. با برنامه ای درست از مرکز این شهرستان تا خود کلیسای درختی فرانسه حدود ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه زمان لازم دارید تا به مقصد برسید و بتوانید این جاذبه عجیب و غریب را ببینید.

مناسب ترین روش برای بازدید از کلیسای درختی شن شاپل استفاده از تورهای گردشگری است چون اتوبوس و خط مترویی که شما را به این منطقه ببرد وجود ندارد. اگر از تور استفاده نمی کنید بهتر است که از تاکسی استفاده کنید.

هزینه:

 بازدید از این مکان مذهبی رایگان خواهد بود.

 آدرس: فرانسه، الویویل-بلفاس.

اجزای داخلی کلیسای شن شاپلReviewed by Yeganeh on May 7Rating: 3.0اجزای داخلی کلیسای شن شاپلاگر علاقمندید در یک تور خارجی به کشورهای دیگر سفر کنید پیشنهاد اول تور تور فرانسه و دیدن جاذبه های معروف این سرزمین و تجربه یک تور ارزان است.

اگر علاقمندید در یک تور خارجی به کشورهای دیگر سفر کنید پیشنهاد اول تور تور فرانسه و دیدن جاذبه های معروف این سرزمین و تجربه یک تور ارزان است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی