تاریخچه طاق پیروزی پاریس

تاریخچه طاق پیروزی پاریس

تور فرانسه

طاق پیروزی پاریس

تاریخچه طاق پیروزی پاریس:

چنانچه قصد دارید در یک تور ارزان و تور خارجی شرکت کنید، پیشنهاد ما تور فرانسه است. با اول تور همراه باشید تا با یکی دیگر از جاذبه های معروف پاریس آشنا شوید:

سرگذشت طاق پیروزی:

ساخت طاق پیروزی از سال 1806 شروع شد یعنی مدتی پس اتمام نبرد استرلیتز که به نبرد سه امپراتور شهرت دارد. جنگ استرلیتز یکی از مهم ترین و بزرگ ترین جنگ هایی بود که ناپلئون، اولین امپراتور فرانسه، توانست موفق و پیروزمندانه آن را به پایان برساند. اصلی ترین علت موفقیت ناپلئون در این نبرد بکاربردن تاکتیک های بجا و درست بود. وقتی که ناپلئون در این جنگ به پیروزی رسید در واقع بر نزاع های قدرت های بزرگ اروپا علیه کشورش خط بطلان کشید.

ناپلئون برای پاسداشت و قدردانی از سربازانی که در طول این جنگ جان خود را از دست دادند، فرمان ساخت طاق پیروزی را صادر کرد. هم اکنون نیز از این سازه زیبا و تاریخی به عنوان سمبلی از تمام سربازان دلیر فرانسوی یاد می شود. این طاق توسط یک نفر ساخته نشده چرا که معمار اول آن در سال 1811 فوت کرد و اینگونه بود که ساخت طاق از حد انتظار طولانی تر شد.

بالاخره لوئی فیلیپ وقتی که تاج و تخت را بدست گرفت فرمان به اتمام رساندن این  طاق را صادر کرد. فیلیپ گروهی از معماران ماهر و استاد در زمان خود را مامور تکمیل این پروژه کرد. آن ها ما بین سال های 1833 تا 1836 طاق پیروزی را تکمیل کردند. البته ابتدا نیز گفتیم که بنای آرک پیروزی فرانسه در تاریخ 29 جولای سال 1836 افتتاح شد.

 گذشته طاق پیروزی به همینجا ختم نمی شود چرا که؛ در تاریخ ۱۸ دسامبر ۱۹۱۶ ورق زمانه برگشت و بار دیگر پاریس شاهد صحنه ای خونین بود؛ جنگ وردون شروع شد. یکی از وحشتناک ترین نبردهای جنگ جهانی اول که در طی آن طاق پیروزی هم آسیب دید و بار دیگر مرمت و بازسازی شد. اینبار طاق پیروزی را با عنوان "نقطه تجمع نیروهای شجاع فرانسوی" معرفی کردند.

دیگری ویژگی این طاق این است که محل قرار گیری آن بسیار جالب توجه است. میدان شارل دو گول هم پس از سال ها به افتخار شارل آندره ژوزف ماری دو گل رییس جمهور فرانسه به این نام معرفی شد.

اتفاقات دیگری هم در ارتباط با طاق پیروزی رخ داده که به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد:

در تاریخ 7 آگوست سال 1919 خلبان چارلز گودفوری موفق شد با هواپیمایش از زیر طاق پیروزی پاریس بگذرد و شهرت زیادی کسب کند؛ ولی چیزی نگذشت که در یک پرواز دیگر جان خود را از دست داد. گفتیم که طاق پیروزی در محله ای با ترافیک بالا واقع شده است. در اوایل دهه 1960 اهالی فهمیدند که دود اگزوز اتومبیل ها لایه ای از دود و آلودگی روی طاق ایجاد کرده و چهره ای نازیبا به آن داده، پس از سال 1965 تا 1966 در یک پروژه بزرگ پاکسازی و سفیدسازی طاق را انجام دادند.

در سال 1995 گروهی الجزایری که مسلح بودند به طاق پیروزی یورش بردند و جان 17 نفر از شهروندان فرانسوی را گرفتند.

تاریخچه طاق پیروزی پاریسReviewed by Yeganeh on Mar 27Rating: 3.0تاریخچه طاق پیروزی پاریسچنانچه قصد دارید در یک تور ارزان و تور خارجی شرکت کنید، پیشنهاد ما تور فرانسه است. با اول تور همراه باشید تا با یکی دیگر از جاذبه های معروف پاریس آشنا شوید.

چنانچه قصد دارید در یک تور ارزان و تور خارجی شرکت کنید، پیشنهاد ما تور فرانسه است. با اول تور همراه باشید تا با یکی دیگر از جاذبه های معروف پاریس آشنا شوید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی