جاهای دیدنی زوریخ-قسمت دوم

جاهای دیدنی زوریخ-قسمت دوم

تور سوئیس دیدنیهای زوریخ

جاهای دیدنی زوریخ-قسمت دوم

جاهای دیدنی زوریخ-قسمت دوم

در ادامه قسمت قبلی که تعدادی از جاهای دیدنی برای گشت و گذار در شهر زیبای زوریخ در کشور سوئیس را به شما عزیزان معرفی کردیم، در این مطلب نیز با اول تور همراه باشید تا برخی دیگر از مکانهای دیدنی و تفریحی زوریخ را به شما معرفی کنیم.

موزه هنرهای زیبای زوریخ

یکی از جالب‌ترین موزه‌های هنر اروپا، خانه‌ی هنر زوریخ است که توسط انجمن هنر زوریخ اداره می‌شود و سابقه‌ی آن به انجمن هنرمندان باز می‌گردد، انجمنی که در سال 1787 پایه‌گذاری شد. در حالی که این مکان دارای کلکسیون‌های عظیمی از آثار هنرمندان متعدد و مشهور اروپا است، با این حال تأکید موزه همواره بر باکیفیت‌ترین آثار هر هنرمند با بیش‌ترین مبلغ بوده است. این مجموعه هنری به طور خاص در زمینه‌ی سبک‌های مکاتب امپرسیونیسم، پست‌امپرسیونیسم و هنر مدرن فعالیت می‌کند. شروع فعالیت این موزه با آثار پیشتازان هنر و امپرسیونیست‌های اولیه چون دلاکروا، کورو، کوربه و مانه بوده است. دو اثر از زیباترین آثار نیلوفر آبی در مرکز نمایشگاه مونه قرار دارد. همچنین آثاری از اوخر دوران زندگی سزان و ونگوگ در این موزه دیده می‌شوند. یک اتاق کامل نیز مختص به آتار بی نظیر مارک شاگال در این موزه هنر در نظر گرفته شده است.
آثار مهمی از میرو، ماکس ارنست، مگریت و سالوادور دالی نیز به نمایش هنرمندان سورئالیست پرداخته است و ماتیس هم به‌عنوان مجسمه‌ساز و هم به‌عنوان نقاش آثار برجسته‌ای در این موزه دارد. همان‌طور که انتظار می‌رود، کارهای فراوانی نیز از مکتب دادا مشاهده می‌شود، مکتبی که درست همین‌جا در زوریخ متولد شد. در اینجا نیز باز تأکید بر آثار مهم و تاثیرگذار است، ازجمله چشم‌انداز فوق‌العاده زیبای تابلوی تعمید مسیح اثر دومنیکینو که نقطه عطفی در هنر نقاشی منظره به شمار می‌رود. به دست آوردن آثار هنرمندان زنده نیز برای گردانندگان این موزه از اهمیت زیادی برخوردار است و در طبقه‌ی همکف، نمایشگاه‌های متعددی از مجسمه‌های معاصر را خواهید دید.

کلیسای سنت‌پیتر

کلیسای سنت‌پیتر، در جنوب لیندن‌هوف در شهر قدیم، روی تپه‌ای کوچک قرار دارد. این قدیمی‌ترین کلیسای محلی زوریخ است، که دارای یک سن سرودخوانی به سبک رومانسک و متعلق به اوایل قرن سیزده است که در زیر برج کلیسا قرار گرفته و نیز یک سالن زیبا به سبک باروک با سه راهرو و گالری دارد. می‌توانید فونداسیون اصلی قرن نهمی ساختمان را در زیر محراب مشاهده کنید. در سال 1583، بزرگ‌ترین صفحه ساعت اروپا در این کلیسا نصب شد، با قطر 8.7 متر که هنوز هم این رکورد را به نام خود حفظ کرده است، و همین دلایل باعث شده تا کلیسای سنت‌پیتر به یکی از نمادهای زوریخ و یک جاذبه گردشگری مهم در این شهر تبدیل شود.

گروس مونستر Grossmunster

گروس‌مونستر (Grossmünster) یا نمازخانه‌ی عظیم، کلیسای اصلی زوریخ است که یک تراس زیبا و بزرگ به سمت رودخانه دارد و با برج‌های دوقلویش،نمای خط افق زوریخ را بسیار تماشایی کرده است. این بنا که بین قرون 11 و 13 ساخته شد، یک باسیلیکای سه راهرویی به سبک معماری زمان رومانسک است، و یک پشت‌محراب دارد که روی سردابه‌ای ساخته شده و قدمت آن به حدود 1100 میلادی می‌رسد. سطوح بالایی برج‌ها مربوط به سال 1487 هستند اما گنبدها بعدا و در 1782 اضافه شده اند. بر بالای برج جنوبی در سمت رودخانه، مجسم‌ای زیبا در حالت نشسته‌ از شارلمانی را می‌بینید. شارلمانی طبقه یا صنفی را پایه‌گذاری کرد که این کلیسا در اصل به آن‌ها تعلق داشت. می‌توانید مجسمه‌ی فرسایش یافته‌ی اصلی را در سردابه پیدا کنید. نمونه‌ی سالم بیرونی در واقع نمونه کپی شده از مجسمه‌ی اصلی است. از ویژگی‌های دیگری که جلب توجه می‌کند، دو درب برنزی مدرن متعلق به سال‌های 1935 و 1936، سرستون‌های تندیس-مانند رومانسک، بقایای نقاشی‌های دیواری سبک گوتیک و یک راهروی سرپوشیده به سبک رومانسک است که حدود 1200 میلادی ساخته شده است. سه پنجره با شیشه‌های رنگی نیز در سمت محراب دیده می‌شود که توسط آگوستو جاکومتی در سال 1933 ساخته شده‌اند.

موزه ملی سوئیس

یک ساختمان که به شکل قلعه‌ ساخته شده، با جلوه‌ی نئوگوتیک، موزه‌ای را در خود جای داده است که تاریخ و فرهنگ کل سوئیس را می‌توان در آن مشاهده کرد. این موزه تا به امروز مهم‌ترین کلکسیون آثار فرهنگی و تاریخی سوئیس بوده است، و برای دولت سوئیس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، از این میان بیش از 820 هزار اثر، موضوعات مختلفی از دوره‌ی ماقبل‌تاریخ تا قرن بیستم را شامل می‌شوند. مجموعه‌های باستان‌شناسی، با آثاری از 100 هزار سال قبل از میلاد مسیح تا 800 بعد از میلاد که در سوئیس کشف شده‌اند، در زمره‌ی زیباترین آثار باستانی اروپا می‌باشند. در این موزه آثاری از طلاجات و نقره‌جات، منسوجات، پوشاک، فلزات، جواهرات، ساعت‌های مچی و دیواری، ابزارآلات علمی، زندگی روستایی، کالسکه و سورتمه، آلات موسیقی، صنایع دستی و عتیقه‌جات صنعتی نگهداری می‌شوند. نقاشی‌های دیواری قرون وسطایی و مجموعه‌ی شیشه‌های رنگی قدیمی از موارد جالب توجه در این موزه هستند.

ویترین‌های موزه دارای چهار موضوع مختلف‌هستند که عبارتند از : ۱) کوچ‌نشینی و یکجانشینی اولیه، ۲)مذاهب و تاریخ روشنفکری، ۳) تاریخ سیاسی و ۴) رشد اقتصادی سوئیس. گالری مجموعه‌ها، بالغ بر 20 ویترین از صنایع دستی سوئیس را به نمایش گذاشته اند که در نوع خود منحصر به فرد هستند. مجموعه‌ای از اتاق‌های بازسازی شده‌ی دوره‌های مختلف که از ویژگی‌های مشهور این موزه به شمار می‌روند، تحول دکوراسیون و لوازم خانگی را طی قرون مختلف و همراه با تحول فضاهای زندگی و تغییر سلایق و علایق، به بازدیدکنندگان نمایش می‌دهند. لوازم خانگی سوئیسی متعلق به قرن بیستم نیز برای تأکید بر تقابل آن با دوره‌های قدیم، در این مکان وجود دارد.

باغ چینی زوریخ

شهر زوریخ با شهر کونمینگ در کشور چین جزو شهرهای خواهر خوانده هستند. این باغ زیبا نیز هدیه ای از طرف شهرداری کونمینگ به زوریخ به عنوان تشکر و قدردانی برای کمک کردن به توسعه سیستم آبی این شهر می باشد. در قسمت شرقی دریاچه یک دلتا به نام Zurichhorn قرار دارد که این باغ زیبای چینی بر روی آن و درواقع در خط ساحلی قرار گرفته است. به جرات می توان گفت این باغ یکی از باغ‌های چینی خارج از کشور چین می باشد که در زمره‌ی بهترین‌ها و نمونه کاملی از سبک باغ‌های چینی قرار گرفته است و یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب زوریخ است. این باغ زیبا و شگفت انگیز از ماه آوریل تا ماه نوامبر به صورت روزانه پذیرای گردشگران و مسافران است.

جاهای دیدنی زوریخ-قسمت دومReviewed by نویسنده تور on Oct 18Rating: 4.0جاهای دیدنی زوریخ-قسمت دومآشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری توریستی شهر زوریخ در سوئیس - جاهای دیدنی زوریخ-قسمت دوم - راهنمای سفر به اروپا

آشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری توریستی شهر زوریخ در سوئیس – جاهای دیدنی زوریخ-قسمت دوم – راهنمای سفر به اروپا

1 دیدگاه

  1. کیمیا.باقری گفت:

    ممنون

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی