جاهای دیدنی برن-قسمت دوم

جاهای دیدنی برن-قسمت دوم

تور سوئیس دیدنیهای برن

جاهای دیدنی برن-قسمت دوم

جاهای دیدنی برن سوئیس

در کشور زیبای سوئیس جاهای دیدنی و مناظر طبیعی بسیاری برای بازدید وجود دارند که از گشت و گذار در این مکانهای زیبا سیر نخواهید شد، در این مطلب و در ادامه قسمت اول جاهای دیدنی برن، تعدادی دیگر از دیدنیهای این شهر دوست داشتنی را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد، با اول تور همراه باشید.

موزه هنر برن

موزه‌ی هنر یک مجموعه‌ی بزرگ و منحصر به فرد از نزدیک به 51 هزار اثر هنری شامل انواع نقاشی، تندیس، عکس، فیلم و سایر آثار هنری است. این موزه در سال 1879 ساخته شده و قدیمی‌ترین موزه‌ی هنری سوئیس به شمار می‌رود. این موزه که شهرت جهانی دارد، آثاری از مشهورترین هنرمندان ایتالیایی و سوئیسی از قرن پانزدهم و آثار نقاشان بین‌المللی قرن نوزدهم و بیستم را گردآوری کرده و برای بازدید عموم به نمایش گذاشته. این نقاشی‌ها شامل سبک‌های مختلف هنری می‌باشند مانند :  امپرسیونیسم، کوبیسم، اکسپرسیونیسم، سورئالیسم و...
از مشهورترین نقاشانی که اثرشان در این موزه به نمایش درآمده، پیکاسو نقاش، مجسمه ساز، شاعر و طراح مشهور اسپانیایی را می‌توان نام برد.
هم آثار بهترین هنرمندان داخلی سوئیس و هم برترین آثار هنرمندان بین‌المللی را در این موزه میتوانید مشاهده کنید. برای اینکه با جزییات این موزه بیشتر آشنا شوید می‌توانید به وب‌سایت موزه هم سر بزنید. برای بازدید از این موزه تورهای عمومی و تورهای خصوصی برگزار می‌شوند.

مرکز هنری پائول کله Paul Klee

پاول کله یک نقاش سوئیسی - آلمانی است و آثار او یکی از شناخته‌شده‌ترین آثار نقاشی نیمه‌ی اول قرن بیستم است. این آثار با استفاده از سبک‌هایی چون سورئالیسم، کوبیسم و انتزاعی ایجاد شده‌اند. کله معمولا در ارائه‌ی آثار خود، مدیاهای گوناگون را ترکیب می‌کند. نوشته‌ی او در مورد تئوری فرم و طراحی نقش بسیار مهمی در میان هنرمندان جهان دارد و به عنوان یکی از مهم‌ترین فرضیه‌های نظری در دنیای هنر شناخته می‌شود. این مرکز هنری 4000 اثر از آثار این هنرمند را به نمایش گذاشته است از جمله اثر مشهوری به نام Dame mit Sonnenschirm به معنای بانویی با یک چتر و اثر Tod und Feuer به معنای مرگ و آتش که بیشتر از سایر آثار وی مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفته است. بنای این مجموعه هم بخاطر طراحی جالب و منحصر به فردش بسیار دیدنی و قابل توجه است. این بنا را معماری به نام رنزو پیانو (Renzo Piano) طراحی کرده است.

باغ رز Rosengarten

یکی از دلنشین‌ترین و آرامش بخش‌ترین مناطقی که می‌توانید در سفر به شهر برن از آن دیدن کنید و چشم‌اندازهای زیبایی از شهر دارد، مجموعه‌ی باغ رز است. این پارک زیبا در تپه‌ای در مرکز شهر و در حاشیه‌ی رودخانه قرار گرفته است. این منطقه در ابتدا یعنی از سال 1765 تا 1877 یک گورستان بوده و بعدها در سال 1913 برای استفاده عموم مورد استفاده قرار گرفت.
این پارک در اواخر دهه‌ی 1950 دوباره طراحی شد و اکنون میزبان بیش از 200 نوع رز و 200 نوع مختلف از گلهای آزالیا، زنبق و خرزهره‌ی هندی است. یک حوض بزرگ و زیبا، یک پاویون، رستوران و منطقه‌ای برای پیک‌نیک از دیگر بخش‌های تشکیل‌دهنده‌ی این پارک زیبا هستند.

شهر فواره‌ها The city of Fountains

تعدادی فواره قدیمی با مجسمه‌ای که بر بالای فواره قرار گرفته با مضامین انجیل، مانند کشته شدن شیر به دست سامسون در قرن شانزدهم در سرتاسر شهر نصب شدند. آن‌ها در زمان گسترش و توسعه شهر، به صورت یکجا با فواره‌های چوبی قبلی تعویض گشتند. حدود 100 فواره در شهر وجود دارد که 11 عدد از آن‌ها هنوز هم مجسمه‌های اولیه خود را دارند که به دقت نگهداری و حفاظت می‌شوند و تبدیل به یکی از جاذبه‌های گردشگری برن شده‌اند.

ساختمان مجلس برن Bundeshaus

بنایی بسیار زیبا که به سبک رنسانس ساخته شده است، و در حاشیه‌ی یک ناحیه‌ی مرتفع در کنار رود آیره قرار گرفته. این ساختمان شامل یک بنای مرکزی است که دارای گنبد است، و دو اتاق دارد، یکی مربوط به پارلمان سوئیس و دیگری مکان برگزاری جلسات شورای ملی و شورای ایالات است. بخش‌های غربی و شرقی بنا هم در اختیار ادارات مختلف و کتابخانه‌ی فدرال قرار دارند. تمام این مجموعه برای بازدید عموم باز است. البته امکان بازدید برای گردشگران هنگام برگزاری جلسات پارلمان، محدود می‌شود. در بخش Bundesterrasse که در دیوارهای قدیمی این مجموعه‌ی تاریخی باقی مانده، می‌توانید چشم‌انداز زیبایی از رود آر را ببینید که کوهستان آلپ هم در دوردست دیده می‌شود.
بیرون از این بنا میدانی به نام Bundesplatz وجود دارد که یک بازارچه‌ی بزرگ گل و سبزی در صبح روزهای شنبه و سه‌شنبه در آنجا برگزار می‌شود و بسیار دیدنی است. همچنین در اطراف این میدان بناهای تاریخی، موزه‌ها رستوران‌ها و کافه‌ها و مغازه‌های متعدد قرار دارند، یکی از این بناها، موزه‌ی Banknote است. در کنار این بنای قدیمی باغ‌هایی واقع شده‌اند که یک یادبود از Oskar Bider، اولین کسی که بر فراز آلپ پرواز کرد، در آنجا نصب شده است.

پارک خرس برن

خرس، نماد اصلی شهر برن و سوئیس است. در این شهر در محوطه‌ای وسیع چندین خرس نگهداری می‌شوند. در این مجموعه علاوه بر خرس‌ها، مسیرهایی برای پیاده‌روی وجود دارد که به رودخانه منتهی می‌شوند. با قدم زدن در این مسیرها می‌توانید خرس‌ها را در حال بازی کردن و استراحت از نزدیک ببینید.

باغ گیاه شناسی برن

یکی از جذاب‌ترین مکانهای برن که نباید بازدید از آن را از دست بدهید، باغ گیاه‌شناسی این شهر است. حتی اگر علاقه چندانی به گل و گیاه هم نداشته باشید جذب زیبایی‌های این باغ خواهید شد. باغ گیاه شناسی از چند بخش تشکیل شده است: بخش آلپینوم (Alpinum) با تمرکز بر اکوسیستم کوهستانی، مجموعه‌ای از گل‌ها و گیاهانی از کوهستان‌های اروپا، آسیا، آمریکای شمالی و به خصوص پوشش گیاهی سوئیس را در خود جی داده، و یک بخش جذاب دیگر هم وجود دارد که مخصوص نگهداری گونه‌های در معرض خطر انقراض است. سه بخش دیگر این باغ، به نواحی بیابانی، استوایی و اکوسیستم نیمه‌گرمسیری اختصاص یافته است. قسمتی به نام خانه‌ی نخل (Palm House)، یکی دیگر از بخش‌های جالب این باغ است که به گیاهان استوایی تولیدکننده‌ی مواد غذایی مثل موز، قهوه و نارگیل اختصاص دارد.

جاهای دیدنی برن-قسمت دومReviewed by تور ارزان on Sep 27Rating: 4.0جاهای دیدنی برن-قسمت دومآشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری توریستی پایتخت سوئیس شهر برن - جاهای دیدنی برن-قسمت دوم - راهنمای سفر به اروپا

آشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری توریستی پایتخت سوئیس شهر برن – جاهای دیدنی برن-قسمت دوم – راهنمای سفر به اروپا

1 دیدگاه

  1. سهند.ن گفت:

    تور ارزان سوئیس

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی