گونه های نادر باغ پرندگان جورونگ (قسمت 2)

گونه های نادر باغ پرندگان جورونگ (قسمت 2)

تور سنگاپور

باغ پرندگان جورونگ

گونه های نادر باغ پرندگان جورونگ:

(قسمت 2)

توراکو:

تنها پرنده بومی جنوب آفریقا محسوب می شود و تنها در این منطقه یافت می شود. این پرنده را با پرهای کاکلی زیبایش می شناسند که در رنگ های سبز بیشتر دیده می شود. جالب است بدانید این پرنده در پرهای خود رنگیزه دارد، ولی پرهای دیگر پرنده ها در اثر انعکاس نور آفتاب رنگی می شوند.

رژیم غذایی: اغلب اوقات از میوه ها تغذیه می کند.

زیستگاه: در جنگل ها و مناطق روستایی جنوب آفریقا یافت می شود.

موزخوار آبی بزرگ:

موزخوار آبی بزرگ، بزرگترین گونه از موزخوارها بشمار می رود و با رنگ آبی زیبایش نظر هرکسی را به خود جلب می کند. جثه بزرگ این پرنده چیزی از، چابکی اش نکاسته. این پرنده در هنگام پرواز بسیار تند و تیز است و روی شاخه ها بیشتر دیده می شود. این گونه را پرنده ای خجالتی می دانند و به سختی می توان آن را میان شاخ و برگ درختان پیدا کرد مگر اینکه در یک گروه باشند. این گونه معمولا به صورت گروهی برای چند دقیقه آواز می خوانند.

محل نگهداری: بخش آبشار

رژیم غذایی: موزخوار آبی معمولا از میوه ها، گل ها، برگ ها و جلبک ها تغذیه می کند.

زیستگاه: مناطق کوهستانی و جنگل های بارانی غرب آفریقا زیستگاه این گونه هستند.

مکائو:

مکائو یکی از زیباترین انواع طوطی هاست و با رنگ های زیبایش شهره است. نوک قدرتمندی دارد و به راحتی دانه های سخت را میشکند. این پرنده زبانی استخوانی دارد و از آن برای خرد کردن دانه های سخت استفاده می کند. زیستگاه آن جنگل های آمازون جنوب و مرکز آمریکاست.

جالب است بدانید مکائوها با خوردن صخره های رسی و نمکین حوزه های رود آمازون سم موجود در دانه های سمی را از بدن خود خارج می کنند و بنابراین دچار مسمومیت نمی شوند. مکائو طبق رده بندی اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت، جزو گونه های در معرض انقراض است.

محل نگهداری: نگین جنگل

طول عمر: اگر آزاد باشد می تواند در طبیعت بیش از 60 سال زنده بماند.

رژیم غذایی: غالبا مغزها و دانه ها غذای این پرنده را شکل می دهند.

زیستگاه: آمریکای جنوبی و مرکزی

شهدخورک رنگین کمانی:

شهدخورک رنگین کمانی گونه ای زیبا از خانواده طوطی ها بشمار می رود و از انواع لوریکیت هاست. البته این گونه در میان سایر لوریکیت ها از قیافه منحصر به فردی برخوردار است. لوریکیت ها غالبا دمی بلند و مخروطی داردند در حالی که شهدخورک رنگین کمانی، از دمی کوتاه برخوردار است. شهد خورک رنگین کمانی در کشورهای زیادی هم چون اندونزی، استرالیا، گینه نو و جنوب غربی جزایر اقیانوس آرام زندگی می کند.

محل نگهداری: اتاق طوطی ها

طول: 20 تا 30 سانتی متر

رژیم غذایی: شهدگل

زیستگاه: جنگل ها، بیشه زارها، مرداب ها و حتا مناطق روستایی

پراکندگی: استرالیا و جنوب غربی جزایر اقیانوس آرام

 

گونه های نادر باغ پرندگان جورونگ (قسمت 2)Reviewed by Yeganeh on Aug 14Rating: 3.0گونه های نادر باغ پرندگان جورونگ قسمت دوماگر مایلید در تور سنگاپور جاذبه های سنگاپور و بویژه باغ پرندگان جورونگ سنگاپور را ببینید و تور ارزان سنگاپور را تجربه کنید، این مطلب را در اول تور دنبال کنید.

اگر مایلید در تور سنگاپور جاذبه های سنگاپور و بویژه باغ پرندگان جورونگ سنگاپور را ببینید و تور ارزان سنگاپور را تجربه کنید، این مطلب را در اول تور دنبال کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی