قوانین اجتماعی سنگاپور (قسمت 1)

قوانین اجتماعی سنگاپور (قسمت 1)

قوانین اجتماعی سنگاپور:

(قسمت 1)

سنگاپور همانطور که اطلاع دارید کوچک ترین کشور آسیایی شرقی بشمار می رود و هر سال گردشگران زیادی را از نواحی متفاوت دنیا پذیراست. ایران نیز مسافران زیادی به این کشور دارد. چنانچه نخستین بار است که به این کشور مدرن و زیبا سفر می کنید، لازم است نکاتی را بدانید. چراکه در صورت تخلف کردن در این کشور باید جریمه های زیادی بپردازید و مجازات های سختی را متحمل شوید.

با انگشت چیزی را نشان ندهید:

نکته ای که نباید در سفرتان از یاد ببرید. اشاره با انگشت سبابه به کسی یا چیزی در این کشور بی احترامی تلقی می شود و سنگاپوری ها بسیار آزرده خاطر می شوند. هر سرزمینی زبان و حرکت های بدن بخصوص خود را دارند. تنها باید پیش از سفر درمورد این موارد تحقیق نمایید تا مردم آن محل را از خود ناراحت نکنید.

خوراکی خوردن در ام آر تی ممنوع:

در سیستم حمل و نقل ام آر تی از سال 1987 خوردن و آشامیدن ممنوع شده. البته در بقیه سیستم های حمل و نقل این کشور چنین چیزی حاکم نیست. جریمه غذاخوردن حدود 500 دلار است. خانمی در سال 2009 فقط بخاطر این که آب نبات داخل دهانش داشت، 30 دلار جریمه شد. خیلی ها بخصوص برای مردم ایران اجرای قوانین سنگاپور سنگین و دشوار است ولی رعایت کردن بعضی نکات اجتماعی خیلی هم سخت نخواهد بود، حداقل بهتر از جریمه شدن است.

سیگار کشیدن در مکان عمومی ممنوع:

کاملا عادیست که در کشوری که آدامس جویدن منع دارد، استعمال سیگار نیز ممنوع باشد. خیلی از کشورهای دنیا قوانی متفاوتی درمورد ممنوعیت استعمال سیگار دارند، بنابراین بهتر است به قوانین کشوری که در آن حضور دارید احترام بگذارید. چنانچه از این خط قرمز عبور کنید ناگزیر باید 200 دلار جریمه بپردازید، علاوه بر سیگار کشیدن در قانون سنگاپور شرایط سفت و سختی درمورد مصرف مواد مخدر وجود دارد.

بدون رمز به وای فای های وصل نشوید:

در سنگاپور اتصال خودکار به وای فای های بدون رمز را فراموش کنید. حتی اگر ناخواسته باشد در سنگاپور اتصال به وای فای های فاقد رمز دزدی تلقی می شود و جریمه ی آن در قانون سنگاپور، سو استفاده از کامپیوتر است. خوب است بدانید در سنگاپور یک جوان به جرم استفاده از وای فای همسایه به 3 سال حبس محکوم شد. حتما برای استفاده از فضاهای اجتماعی از وای فای های رمز دار استفاده کنید.

تاکسی نگیرید:

این جزو قوانین نیست فقط توصیه می کنیم. چون سنگاپور از بهترین سیستم حمل و نقل عمومی دنیا برخوردار است و استفاده از تاکسی تنها هزینه ای اضافه خواهد بود. سیستم ام آر تی از جمله تندرو ترین سیستم های حمل و نقل عمومی دنیاست که در سنگاپور نیز فراهم شده تا مردم رفت و آمدی راحت داشته باشند. شبکه بسیار بزرگ اتوبوس ها نیز می تواند انتخاب خوبی باشد. در اینصورت هزینه کمتری برای حمل و نقل می پردازید.

قوانین اجتماعی سنگاپور (قسمت 1)Reviewed by Yegane on Jul 21Rating: 3.0قوانین اجتماعی سنگاپور قسمت اولاگر مایلید در تور سنگاپور جاذبه های سنگاپور را ببینید، و با قوانین سنگاپور آشنا شوید، برای تجربه تور ارزان سنگاپور این مطلب را در اول تور دنبال کنید.

اگر مایلید در تور سنگاپور جاذبه های سنگاپور را ببینید، و با قوانین سنگاپور آشنا شوید، برای تجربه تور ارزان سنگاپور این مطلب را در اول تور دنبال کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی