قوانین اجتماعی سنگاپور (قسمت 2)

قوانین اجتماعی سنگاپور (قسمت 2)

قوانین اجتماعی سنگاپور:

(قسمت 2)

از سیاست و مذهب چیزی نگویید:

حرف زدن درباره مسائلی همچون سیاست و مذهب، در خیلی از کشورها و بخصوص سنگاپور امری مهم تلقی می شوند و نباید درموردشان در انزار عمومی حرف بزنید. انواع حدود 76درصد جمعیت این کشور چینی، 15درصد مالایی و 6 درصد هندی شکل می دهند. بنابراین بهتر است از باز کردن سرصحبت درمورد این مسائل جلوگیری کنید.

زباله نریزید:

علاوه بر ریختن زباله، انداختن آب دهان هم در سنگاپور حرکتی مجرمانه بشمار می رود و طبق قانون، باید 1000 دلار جریمه بپردازید. گاهی هم دولت مجرم را به خدمات اجتماعی همچون جمع آوری زباله ها، محکوم می کند. شاید تصور کنید مضحک است و بسیار سخت اما کافیست امتحان کنید تا حقیقت امر برایتان روشن شود. همین قوانین سفت و سخت سنگاپور را به یکی از تمیزترین کشورهای دنیا تبدیل کرده.

 

جویدن آدامس ممنوع:

سنگاپور را همه به پاکیزگی و بهداشت بالا می شناسند. این شهرت را سنگاپور به راحتی بدست نیاورده و برای کسب آن قوانین سخت گیرانه ای را وضع کرده. ممنوعیت جویدن آدامس در سطح شهر یکی از این قوانین سفت و سخت سنگاپور بشمار می رود. علاوه بر جویدن آدامس، واردات و البته خرید آدامس نیز در این کشور ممنوع است. اگر همراهتان آدامش نداشته باشید بهتر است، اما اگر هوس کردید و آدامش خوردید باید حدودا 500 دلار جریمه بپردازید. تبصره هایی از سال 2004 شامل این قانون شده که جویدن آدامس را برای افرادی که به دلایل درمانی از آن استفاده می کنند، بی دردسر می کند.

توصیه می کنیم در این کشور در عوض آدامس برای خوشبو کردن دهان یا مسواک بزنید و یا از سبزیجات معطر همچون نعنا استفاده کنید.

پای خود را نشان ندهید:

این مسئله بیشتر در گروه آداب و رسوم خاص سنگاپور جای می گیرد و جز نارحتی اهالی بومی این منطقه مجازات قانونی ندارد. خیلی از مردم آسیا، پا را بخش کثیف بدن می دانند. چیزی را با پا نشان دادن و یا نمایان کردن کف پا را توهین تلقی می کنند. چنانچه پای خود را روی میز و یا مبل قرار دهید، هیچ یک از سنگاپوری ها به شما روی خوشی نشان نمی دهند. در ضمن آن ها سر را مقدس ترین بخش بدن می دانند. هرگز در سنگاپور سر کسی را مورد ضربه قرار ندهید، چرا که توهینی آشکار برای آن ها بشمار می رود.

حتما از سیفون استفاده کنید:

هنگام استفاده از سرویس های بهداشتی عمومی در کشور سنگاپور، به عنوان یک شهروند وظیفه دارید که حتما از سیفون استفاده کنید. شاید در این جا خیلی به این مسئله اهمیت ندهند ولی در سنگاپور درصورت کوتاهی کردن در این کار، باید 150 دلار جریمه بپردازید. این مسئله را خیلی ها تا حدودی شخصی تلقی می کنند ولی دقیقا به همین علت همه سرویس های بهداشتی عمومی سنگاپور بسیار پاکیزه و فاقد آلودگی هستند.

قوانین اجتماعی سنگاپور (قسمت 2)Reviewed by Yegane on Jul 21Rating: 3.0قوانین اجتماعی سنگاپور قسمت دوماگر مایلید در تور سنگاپور جاذبه های سنگاپور را ببینید، و با قوانین سنگاپور آشنا شوید، برای تجربه تور ارزان سنگاپور این مطلب را در اول تور دنبال کنید.

اگر مایلید در تور سنگاپور جاذبه های سنگاپور را ببینید، و با قوانین سنگاپور آشنا شوید، برای تجربه تور ارزان سنگاپور این مطلب را در اول تور دنبال کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی