گونه های باغ پرندگان جورونگ (قسمت 1)

گونه های باغ پرندگان جورونگ (قسمت 1)

تور سنگاپور

باغ پرندگان جورونگ

گونه های باغ پرندگان جورونگ:

(قسمت 1)

پیشتر گفتیم که باغ پرندگان جورونگ، گونه های به خصوصی را در خود دارد که با برخی از آن ها آشنا خواهید شد:

پنگوئن آفریقایی:

این پنگوئن همانطور که از نامش می شود فهمید بومی آفریقاست و در سواحل صخره ای جنوب غربی آفریقا زندگی می کند. شب های این ساحل بسیار سرد و روزهایش بسیار گرم است.

پنگوئن های آفریقایی باغ پرندگان جورونگ می توانند در صورت گرم بودن هوا، داخل استخر شنا کنند و یا در ساحل استراحت کنند.

طبق رده بندی اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت، پنگوئن های آفریقایی در معرض انقراض هستند و شرایط خیلی خوبی را تجربه نمی کنند.

طول عمر: این گونه در طبیعت 15 تا 20 سال و در اسارت تا 40 سال زنده می ماند.

رژیم غذایی: عمدتا گاو ماهی، ماهی ساردین و کولی ماهی غذای این پرنده هستند.

پلیکان:

پلیکان ها را همه با منقار و جثه بزرگ شان می شناسند. برای دیدن پلیکان ها باید به خلیج پلیکان باغ جورونگ مراجعه کنید. پلیکان ها معمولا بصورت گروهی به شکار مشغول می شوند. آرایش این پرندگان به نعل اسب شباهت دارد و به اینصورت ماهی ها را به مناطق کم عمق آب هدایت می کنند. جالب است بدانید در میان تمام انواع پلیکان ها تنها پلیکان قهوه ای برای صید ماهی از آسمان به طرف اقیانوس شیرجه می رود. منقار پلیکان می تواند 13 لیتر آب را نگه دارد که وزن خود پرنده هم بیشتر است. جالب است بدانید منقار پلیکان گنجایش ماهی هایی بیش از حجم معده پرنده را دارند. پلیکان بعد از شکار ماهی، آب منقار را خالی و بعد غذای خود را قورت می دهد. پلیکان ها تقریبا هیچوقت با منقار پُر پرواز نمی کنند، چون احتمال دارد ماهی زنده داخل منقار جست و خیز کند و تعادل پلیکان را بهم بزند.

محل نگهداری: این پرنده را می توانید در خلیج پلیکان ببینید.

طول عمر: 10 تا 25 سال

رژیم غذایی: ماهی

زیستگاه: پلیکان در نواحی ساحلی قاره ها به جز جنوبگان یافت می شود.

پاراکیت خورشیدی:

پاراکیت دیگر نوع از خانواده طوطی ها بشمار می رود. این طوطی را با رنگ طلایی و نارنجی سر و گردنش میشناسند. در بال های این پرنده رنگ سبز پسته ای جلوه فوق العاده ای به آن داده. پارکیت در واقع نوعی مکائو کوچک است، در جنگل های برزیل و به شکل گروهی زندگی می کند. بخاطر صدای بلندش از فواصل زیاد هم می توان از حضورش باخبر شد.

این پرنده بیشتر بخاطر ظاهر منحصر به فردش نظر مجموعه داران و شکارچی ها را جلب می کند. به همین علت جمعیت این پرنده رو به کاهش رفته. این کاهش جمعیت پاراکیت های خورشیدی بیشتر در کشور گویان اتفاق افتاده و می توان گفت امروزه در این کشور آمریکایی دیگر از این پرنده وجود ندارد. هم اکنون طبق دسته بندی اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت، پاراکیت های خورشیدی در معرض انقراض هستند.

محل نگهداری: نگین جنگل

طول عمر: 7 سال

رژیم غذایی: غالبا از دانه ها و غلات تغذیه می کنند.

زیستگاه: این گونه در جنگل های خشک و خزان پذیر زندگی می کنند.

پراکندگی: شمال شرقی برزیل، گویان، جزایر بورنئو و سوماترا

گونه های باغ پرندگان جورونگ (قسمت 1)Reviewed by Yegane on Aug 4Rating: 3.0گونه های باغ پرندگان جورونگ قسمت اولاگر مایلید در تور سنگاپور جاذبه های سنگاپور و بویژه باغ پرندگان جورونگ سنگاپور را ببینید و تور ارزان سنگاپور را تجربه کنید، این مطلب را در اول تور دنبال کنید.

اگر مایلید در تور سنگاپور جاذبه های سنگاپور و بویژه باغ پرندگان جورونگ سنگاپور را ببینید و تور ارزان سنگاپور را تجربه کنید، این مطلب را در اول تور دنبال کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی