حمل و نقل شهری سنگاپور

حمل و نقل شهری سنگاپور

تور سنگاپور

حمل و نقل شهری سنگاپور

حمل و نقل شهری سنگاپور:

قطار شهری سنگاپور:

سنگاپور 9 خط ریلی دارد که به تمام نقاط شهری دسترسی دارند. در سنگاپور قطار دو خط MRT و LRT را در بر میگیرد. هزینه های رفت و آمد با این قطارها بسیار پایین است و می توانید هزینه آن ها را با بلیت های هوشمند و الکترونیکی بپردازید. تنها لازم است هنگام ورود و خروج کارت های تان را روی بخش اسکن گیت های ورودی و خروج قرار دهید. هزینه بلیت مسیرهای خطوط قطار سنگاپور مابین 0.8 تا 2 دلار سنگاپور می باشد. بیشتر ایستگاه های خطوط ریلی سنگاپور از سرویس های بهداشتی تمیز و رایگان نیز برخوردارند و درصورت نیاز بدون پرداخت هزینه می توانید از آن ها استفاده کنید، تنها دقت کنید که کشیدن سیفون در سنگاپور جزو قوانین است و باید حتما رعایت کنید.

اتوبوس سنگاپور:

دومین راه رفت و آمد در سنگاپور استفاده از اتوبوس است. نسبت به قطارها سرعت کمتری دارند و مثل آنها خیلی راحت نیستند. ولی مزایای خود را دارند. هزینه جا به جایی با اتوبوس ها کمتر است و پول نقد و سکه هم برای پرداخت هزینه اش قبول می شود. می توانید هزینه اتوبوس را با کارت های ای‌زی-لینک و نتس فلش بپردازید، فقط باید هنگام ورود و خروج کارتتان را روی دستگاه بلیت خوان بگذارید. با اینکار دستگاه تخفیفی از هزینه بلیت برای شما منظور می کند و باقی هزینه را برمی گرداند.

اتوبوس های سنگاپور در نیمه شب ها، جمعه ها، شنبه ها و روزهای پیش از تعطیلات رسمی خدمات شب‌ رو هم دارند. این خطوط 4 دلار هزینه دارند و هر 20 دقیقه یک بار حرکت می کنند. کارت ای‌زی-لینک برای پرداخت هزینه قابل استفاده است ولی کارت گذر توریستی سنگاپور نه.

تاکسی سنگاپور:

تاکسی های سنگاپور مجهزز به تاکسی متر هستند و قیمتشان کاملا منصفانه است. تاکسی های شهری برای ورودی 4 دلار سنگاپور و به ازای هر یک کیلومتر 0.55 دلار سنگاپور دریافت می کنند. کرایه یک مسیر از مرکز شهر در ساعات شلوغی بیش از 10 دلار نمی شود.

علاوه بر تاکسی های عمومی سنگاپور، می توانید از تاکسی آنلاین هم استفاده کنید. اوبر و گرب تاکسی از جمله تاکسی های سنگاپور هستند، بنابراین با استفاده از این تاکسی می توانید امکانات را هم دریافت کنید. برای استفاده از تاکسی آنلاین ابتدا برنامه موبایلی را روی گوشی هوشمند نصب و بعد از مشخص کردن مبدا و مقصد خود روی نقشه، تاکسی بگیرید.

سایر موارد:

تریشا: تریشا تاکسی سه چرخی است که بیشتر آن ها را در محله چینی ها می توان دید. این تاکسی ها خیلی جذاب نیستند و البته راحتی هم ندارند. در ضمن خیلی از محله های سنگاپور از خدمات تریشا برخوردار نیستند. اگر از تریشا در سنگاپور استفاده کنید باید 10 تا 20 دلار سنگاپور برای هزینه آن در نظر بگیرید.

قایق: می توانید با قایق های کروز سنگاپور در رودخانه شهر گردش کنید و جاذبه های شهری را از روی آب ببینید. قایق سواری در سنگاپور مابین 3 تا 13 دلار سنگاپور هزینه دارد.

دوچرخه: دوچرخه سواری دیگر گزینه برای گردش در شهر است؛ ولی اگر خارج از مسیر دوچرخه و در پیاده روها دوچرخه سواری کنید، حدودا 10 تا 30 دلار سنگاپور باید جریمه بپردازید.

پیاده روی: در سنگاپور، می توانید پیاده روی را در مسیرهای پیاده روی تجربه کنید. البته عبور غیر مجاز از خیابان و پیاده روها جریمه ای 25 دلاری و یا 3 ماه حبس دارد.

حمل و نقل شهری سنگاپورReviewed by Yegane on Dec 17Rating: 3.0حمل و نقل شهری سنگاپوراگر مایلید در تور سنگاپور جاذبه های سنگاپور را ببینید، برای آشنایی با حمل و نقل سنگاپور و تجربه تور ارزان سنگاپور این مطلب را در اول تور دنبال کنید.

اگر مایلید در تور سنگاپور جاذبه های سنگاپور را ببینید، برای آشنایی با حمل و نقل سنگاپور و تجربه تور ارزان سنگاپور این مطلب را در اول تور دنبال کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی