کلیسای ناجی در خون سن پترزبورگ

کلیسای ناجی در خون سن پترزبورگ

تور روسیه

کلیسای ناجی در خون

کلیسای ناجی در خون سن پترزبورگ:

اینبار به سن پترزبورگ روسیه سفر می کنیم و با یکی از جاذبه های مذهبی و بی نظیر آن آشنا خواهیم شد:

کلیسای ناجی در خون:

کلیسای ناجی در خون، از پربازدیدترین و پرطرفدارترین دیدنی ها و بناهای تاریخی شهر سن پترزبورگ محسوب می شود و دقیقا در مرکز سن پترزبورگ واقع شده است. از دور که به طرف کلیسای ناجی در خون می روید، قبل از هرچیزی 5 گنبد منحصربفرد و رنگین و پیازی مانند آن نظرتان را جلب خواهد کرد. هر چه پیش می روید تزیینات و ریزه کاری های ساختمان کلیسا حیرت زده تان خواهد کرد. در محیط خارجی کلیسا تا می توانید به گنبدها نگاه کنید چرا که نظیرش را در جایی دیگر نخواهید دید، به محض پا گذاشتن به داخل کلیسای ناجی در خون، با یکی از بزرگترین و جذاب ترین مجموعه های موزاییکی و نفیس قاره اروپا با وسعتی حدود 7 هزار متر مربع مواجه خواهید شد و حالا تنها باید به جذابیت های داخل این سازه فوق العاده توجه کنید.

چنانچه قصد دارید که این مکان را به دور از ظاهر زیبا و معماری فوق العاده اش به شما معرفی کنیم، باید بگوییم که ساخت این مجموعه بی نظیر در اواخر قرن نوزدهم و در سال 1883 میلادی شروع شد. در حقیقت تمام داستان ساختن این کلیسای زیبا به دو سال پیش تر باز می گردد؛ وقتی که الکساندر دوم، تزار روسیه دقیقا در همین مکان مورد سوء قصد واقع شد و دشمنان سیاسی اش قصد جانش را کردند و او را به صورت دردناکی مجروح و به قتل رساندند. بعد از این واقعه تلخ بود که پسر او، الکساندر سوم تصمیم گرفت برای زنده نگاه داشتن یاد و خاطره پدر از دست رفته اش کلیسایی باشکوه بسازد، پس چیزی نگذشت که پروژه بزرگ ساخت کلیسای ناجی در خون آغاز شد. بنابراین طبق توضیحات متوجه شدید که چرا نامش را ناجی در خون گذاشته اند. 

این کلیسا خاص پیروان ارتدکس است و با نام های دیگری نیز همچون «کلیسای بر خون ریخته شده»، «معبد ناجی بر خون ریخته شده» و «کلیسای رستاخیر عیسی» هم معرفی می شود. این کلیسا در طول 24 سال ساخته شد. چنانچه درمورد جزییات معماری و ساخت و اتمام این پروژه و دسترسی به آن سوالاتی برایتان پیش آمده، همراه ما باشید تا بیشتر از این بنای تاریخی بگوییم.

مسیر و هزینه بازدید از کلیسای ناجی در خون:

پیشتر گفتیم، کلیسای ناجی در خون درست در میانه سن پترزبورگ واقع شده است، پس دسترسی بسیار راحتی به آن خواهید داشت. بستگی دارد در کدام محله از سن پترزبورگ باشید، بسته به محل اقامتتان می توانید از وسایل متفاوتی همچون تراموا، مترو، اتوبوس و تاکسی استفاده کنید. 

هزینه های بازدید:

کودکان: 100 روبل روسیه (معادل 19,910 تومان )

بزرگسالان: 350 روبل روسیه (معادل 69,710 تومان )

هزینه  راهنمای شنیداری: 200 روبل روسیه (معادل 39,830 تومان )

بازدید عصرانه (تنها درایام تابستان): 400 روبل روسیه (معادل 79,670 تومان )

راهنمای شنیداری زبان های روسی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی و اسپانیایی را ارائه می دهد.

آدرس: روسیه، سن پترزبورگ، دیوار کانال گریبایدوف دو.

کلیسای ناجی در خون سن پترزبورگReviewed by Yeganeh on Apr 26Rating: 3.0کلیسای ناجی در خون سن پترزبورگاگر علاقمندید در یک تور خارجی به کشورهای دیگر سفر کنید پیشنهاد اول تور تور روسیه و بازدید از جاذبه های منحصربفرد این کشور و تجربه یک تور ارزان است.

اگر علاقمندید در یک تور خارجی به کشورهای دیگر سفر کنید پیشنهاد اول تور تور روسیه و بازدید از جاذبه های منحصربفرد این کشور و تجربه یک تور ارزان است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی