معماری و آثار کلیسای ناجی در خون

معماری و آثار کلیسای ناجی در خون

تور روسیه

کلیسای ناجی در خون

معماری و آثار کلیسای ناجی در خون:

ساخت و معماری کلیسای ناجی در خون:

شاخص ترین خصوصیت این کلیسا سبک معماری اش است. بیشتر کلیساها و بناهای سن پترزبورگ از سبک باروک و نئوکلاسیک پیروی کرده اند، اما الکساندر سوم برای ساخت کلیسای یادبود الکساندر دوم سبک ملی گرایی رومانتیک را انتخاب کرد. او آرکمایندریت ایگناتی معمار سلطنتی را برای طراحی و معماری کلیسا را انتخاب کرد. آن ها طرح های زیادی را رد کردند تا اینکه بالاخره طرح آلفرد پارلند مقبول واقع شد. البته ایگناتی خودش طراحی کلیسا را انجام داد و برای این کار الگوبرداری زیادی از کلیسای قرن شانزدهمی سنت باسیل مسکو و کلیسای ولادیمیر کیی‌یف انجام داد. بالاخره ساخت کلیسا در سال 1883 میلادی شروع شد ایگناتی با اینکه طراح کلیسا بود اما از دنیا رفت و پایان نقشه خود را ندید اما پس از او پارلند کارها را بدست گرفت.

آثار هنری داخل کلیسای ناجی در خون:

معماران این مجموعه مذهبی خیلی نام و آوازه نداشتند؛ ولی طراحی و ساخت تزیینات داخلی را مشهورترین هنرمندان روسیه یعنی: ویکتور واسنتسوف، میخائیل نستروف و میخائیل وروبل، خارمالوف و ... انجام دادند. به عنوان مثال یک شمایل بسیار بزرگ از الکساندر نوسکی مقدس در داخل کلیسا خودنمایی می کند که هنر دست نستروف است و یک نقاشی بسیار فاخر که داخل کلیسای ناجی در خون جلب توجه می کند و مریم مقدس و کودکی مسیح را نشان می دهد اثر استاد واسنتسوف است. نقاشی های مهم دیگری که داخل کلیسای ناجی در خون خواهید دید، شمایلی از مسیح است که دقیقا در سقف و مرتفع ترین بخش گنبد کشیده شده و در بین پیروان ارتدکس با عنوان پانتوکراتور معرفی می شود. 

این شمایل زیبا و دلفریب مسیح، سمبلی از بزرگی و قدرتمندی پروردگار است که در کلیسای ناجی در خون به دست خارمالوف، هنرمند معروف و بنام زمان خود خلق شده است.

برای ساختن قسمت داخلی کلیسا از مجموعه ای بزرگ شامل 7500 متر مربع موزائیک استفاده شد که شمارش و آمار دقیق کنونی آن، زمان مرمت های تازه ی کلیسا به دست آمد.

جزئیات هنری و معماری کلیسا:

هنگامی که پا به کلیسا بگذارید، با سیلی از جزئیات و تصاویر مواجه خواهید شد که با تبهر و علاقه فراوان هنرمند خلق شده اند و حقیقتا، مهارت و عشق هنرمندان خود را نشان می دهند. اکثر تصاویر و شمایل های روی در و دیوارها برگرفته از روایات کتاب مقدس هستند و هر تصویر قابی از گل و برگ دارد. در میان سبک های مختلف نقاشی های این کلیسا سبک نقاشی مدرن و چهره نگاری سنتی بیزانسی بیش از سایر سبک ها خودنمایی می کنند. 

برای زیباسازی قسمت های درون کلیسا از سنگ آهک ایتالیایی و سنگ های نیمه قیمتی همچون توپاز، لازوریت، یشم سبز، کوارتز و ... استفاده شده. مقبره الکساندر دوم با 4 ستون مستطیلی در این میان یکی از شاخص ترین آثار کلیسا محسوب می شود. ستون های آرامگاه در بخش بالا به حفاظی سنگی و حکاکی شده وصل شده اند و تصاویری از حامی قدیس خانواده سلطنتی رومانوف را برخود دارند. ستون ها حاشیه ای زینتی و کتیبه ای سنگی دارند که با سنگ های یشم سبز تزئین شده اند.

در قسمت خارجی کلیسا 20 صفحه گرانیتی خواهید دید که، مهمترین رویدادها و دستاوردهای الکساندر دوم را روی آن به تصویر کشیده اند.

معماری و آثار کلیسای ناجی در خونReviewed by Yeganeh on Apr 23Rating: 3.0معماری و آثار کلیسای ناجی در خوناگر علاقمندید در یک تور خارجی به کشورهای دیگر سفر کنید پیشنهاد اول تور تور روسیه و بازدید از جاذبه های منحصربفرد این کشور و تجربه یک تور ارزان است.

اگر علاقمندید در یک تور خارجی به کشورهای دیگر سفر کنید پیشنهاد اول تور تور روسیه و بازدید از جاذبه های منحصربفرد این کشور و تجربه یک تور ارزان است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی