غذاهای معروف روسیه قسمت اول

غذاهای معروف روسیه قسمت اول

بهترین غذاهای معروف روسیه قسمت اول

غذاهای معروف روسیه قسمت اول

غذاهای معروف روسیه قسمت اول

اگر مسافر روسیه باشید حتما مسئله خوراک هم یکی از دغدغه های شما در این سفر خواهند بود. برخی هم تنها برای تجربه طعم های جدید هر کشور دست به سفر می زنند پس ما در این مقاله تلاش داریم تا محبوب ترین و معروف ترین خوراک های کشور روسیه را به شما معرفی نماییم، بی شک روسیه هم همانند کشور ما غذاهایی با سبک و شیوه های خاص خود دارد که چشیدن آن ها بهانه ای می شوند تا شما باز هم دلتان بخواهد به این کشور سفر کنید.

پراشکی 

بی شک همه ما پیراشکی (Pirozhki) را می شناسیم و بارها انواع این خوراکی لذیذ را انتحان کرده ایم. پیراشکی معمولا غذایی خیابانی محسوب می شود و در سفره ها حالتی پیش غذا دارد و خوراکی سبک محسوب می شود. این خوراکی را در روسیه هم می توانید بخورید البته با این تفاوت که به سبک و سیاقی متفاوت از کشور ما پیراشکی را تهیه می کنند. در روسیه معمولا در هر فصل با توجه به گرمی و سردی هوا محتویات پیراشکی تغییر می کند، در فصول سرد سال خمیر پیراشکی با موادی که تقریبا بیس سالاد الویه دارند پر می شوند ولی در روزهای گرم با گوشت گاو طبخ می شوند، البته چاشنی های متفاوتی هم دارند.

مردم روسیه علاقه خاصی به این غذا دارند و به همین دلیل معتقدند که هر  نوع پیراشکی مواد خاص و خصوصیات منحصر به خود را دارد. مردم روسیه دوست دارند خمیر پیراشکی نرم باشد و هیچ دوست ندارند در زمستان پیراشکی سرد بخورند. 

سالاد میموزا

 میموزا (Mimosa) سالادی که در لیست غذاهای اصیل روسیه جای می گیرد. تعجب ندارد چون محتویات این سالاد انقدر انرژی زا هستند که یک غذا محسوب می شود.

در این سالاد موادی همچون تن ماهی (یا میگو)، تخم مرغ آبپز، پنیر رنده شده، سس مایونز و پیاز وجود دارد، تمام این مواد را با هم ترکیب می کنند و سالاد میموزا بدست می آید، این سالاد همچون سالاد الویه بهتر است بصورت سرد مصرف شود.

این سالاد در سفره خانوار روسیه جایگاه خاصی دارد و با مواد متنوعی آماده می شود و هریک دستورالعمل خاص خود را دارند. بنابراین اگر علاوه بر مواد اصلی در این سالاد خوراکی دیگری هم دیدید تعجب نکنید.

تفتلی

 تِفتِلی (Tefteli) کوفته ی گوشت خاص کشور روسیه. اگر طرفدار کوفته باشید حتما باید از آن امتحان کنید. تفتلی را در گذشته ها با گوشت خوک آماده می کردند و معتقد بودند که لذیذترین و لطیف ترین گوشت به خوک تعلق دارد ولی حالا با گوشت گاو طبخ می شود.

 گوشت گاو چرخ شده، گوجه ی رنده شده و خامه ی خوب زده شده مواد اصلی این غذا هستند. ابتدا تمام مواد اولیه را با هم ترکیب می کنند و در آخر آن ها را به شکل گلوله هایی کوچک داخل آب می پزند. این غذا را بسته به سلیقه با برنج یا نان سرو می کنند.

 توصیه ما این است که حتما یکبار تفتلی را در روسیه امتحان کنید تا با مزه کوفته ای جدید با سبک نو آشنا شوید. مزه این کوفته ها کاملا با کوفته های تبریزی فرق دارد ولی ظاهری مشابه هم دارند.

غذاهای معروف روسیه قسمت اولReviewed by مهدی on Jan 8Rating: 3.0غذاهای معروف روسیه قسمت اولدر یک تور ارزان روسیه ، میتوانید از غذاهای معروف روسیه دیدن کنید که یکی از جاهای دیدنی روسیه است .

در یک تور ارزان روسیه ، میتوانید از غذاهای معروف روسیه دیدن کنید که یکی از جاهای دیدنی روسیه است .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی