جشنواره‌های سن‌پترزبورگ

جشنواره‌های سن‌پترزبورگ

تور روسیه جشنواره‌های سن‌پترزبورگ

جشنواره‌های سن‌پترزبورگ

جشنواره‌های سن‌پترزبورگ

سن پترزبورگی‌ها و در کل اکثر مردم روسیه حسابی اهل جشن و خوش گذرانی هستند و به هر بهانه‌ای کارناوال و جشنواره راه می اندازند و حتی آب و هوای سرد زمستان هم مانعشان نمی شود، با اول تور همراه باشید تا جشنواره‌های این مردمان شاد و سرزنده را بیشتر بشناسید.


جشنواره ماه فوریه

جشنواره ی باله ی مارینسکی مهم‌ترین جشنواره‌ی نمایشی شهر که یک هفته طول می‌کشد و معمولا در اواسط یا اواخر فوریه برگزار می‌شود.


جشنواره آوریل

جشنواره بین‌المللی سرگئی کوریوخین، یک جشنواره موسیقی است که در در اراخر ماه آوریل برگزار می‌شود و سه روز به طول می‌انجامد، و در آن موسیقیدانان از بسیاری از نقاط جهان شرکت می‌کنند.

عید پاک، سن پترزبورگی‌ها هم مثل همه‌ی مسیحی‌ها عید پاک، یا به قول روس‌ها پاکشا، را جشن می‌گیرند و به کلیسا می‌روند تا در مهم‌ترین مراسم مذهبی کلیسای ارتدکس روسیه شرکت کنند.

جشنواره ماه می

روز جهانی کارگر یا جشن بهاره، هرچند در مقایسه با دوران کمونیستی، رژه‌های روز کارگر مختصرتر و کم جمعیت تر شده‌اند، اما روز اول ماه می هنوز هم از آن روزهای پر جنب و جوش شهر است و مخصوصا کمونیست‌ها آن را حسابی جشن می‌گیرند.

جشن روز پیروزی، در روز 9 می هرسال مردم سن‌پترزبورگ جشنی به مناسبت شکست حصر شهرشان و پایان جنگ جهانی دوم برگزار می‌کنند، مراسم این جشن شامل رژه سربازان در خیابان نوسکی و سپس آتش بازی در کنار رودخانه نوا می‌شود.

روز شهر، در ماه می روز27 ام از این ماه را به نام روز شهر نامگذاری کرده‌اند و در واقع تولد سن‌پترزبورگ را در این روز جشن می‌گیرند و به شادی و خوشی و مراسم مهیج می‌پردازند.

جشنواره ماه جون

جشنواره فیلم سن‌پترزبورگ در اواخر ماه جون برگزار می‌شود، که برترین فیلم‌های روسیه و جهان در این جشنواره شرکت داده می‌شوند که بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرند.

جشنواره ماه آگوست

جشنواره هفته قایق‌رانی، در اواخر ماه آگوست هرسال صدها قایق‌ران به سن‌پترزبورگ می‌آیند تا در مسابقه قایق‌رانی 150 کیلومتری ویبورگ در این شهر شرکت کنند.

جشنواره‌های سپتامبر و اکتبر

جشنواره ی موسیقی کهن، این جشنواره‌ی موسیقی که از اواسط سپتامبر تا اوایل اکتبر طول می‌کشد، میزبان موسیقی‌دان‌هایی است که قطعه‌های فراموش شده‌ی دوره‌ی کاترین کبیر را اجرا می کنند.

جشنواره‌های دسامبر و ژانویه

هرسال در این ماه ها جشنواره زمستانه روسیه برگزار می‌شود که در آن برنامه‌های بسار جالب و سرگرم کننده‌ای برای شرکت کنندگان اجرا می‌شود و از 25 دسامبر آغاز و تا 5 ژانویه ادامه دارد، این برنامه‌ها شامل نمایش‍های سنتی روسی، مسابقات سرگرم کننده، و بازی‌های مهیج برای تمام سنین، و همچنین اجرای کنسرت‌های خیابانی می‍شوند.

جشنواره‌های سن‌پترزبورگReviewed by اول تور on Oct 28Rating: 3.5جشنواره‌های سن‌پترزبورگآشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری توریستی سن‌پترزبورگ روسیه - جشنواره‌های سن‌پترزبورگ - راهنمای سفر به روسیه

هدف اين مقاله آشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری توریستی سن‌پترزبورگ روسیه و جشنواره‌های سن‌پترزبورگ است.

1 دیدگاه

  1. sadria گفت:

    ممنون بایت این مطالب زیبا و مفیدتون

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی