چند توصیه درمورد رفتینگ

چند توصیه درمورد رفتینگ

توصیه های رفتینگ

رفتینگ ، رافتینگ

تجهیزات لازم و چند توصیه برای رفتینگ :

          سفرهای طبیعت‌گردی هریک از درجات سختی و مهارت‌ها و تجهیزات مختلفی برخوردارند و توصیه می‌شود هر فردی با توجه به روحیات و توانایی‌های جسمی و امکانات فردی خود این سفر را انتخاب کند. رفتینگ سفری گروهی است و استانداردهای خاص خود را دارد که قبل از سفر نکات ایمنی و آموزش‌های لازم را به شما خواهند داد. اگر بصورت شخصی این سفر را تجربه می‌کنید حتما راهنما یا راهنمایانی باتجربه و ماهر در کنار خود داشته باشید که به مسیر و جزییات سفر آشنایی و آگاهی کافی داشته باشند. تجهیزات کافی و مناسب به‌همراه داشته باشید تا لحظاتی شیرین و به یادماندنی را تجربه کنید.

تجهیزات به دو نوع تقسیم می شوند: تجهیزات فردی و گروهی.

          تجهیزات فردی یا وسایلی که هر فرد جداگانه برای خود به‌همراه داشته باشد عبارتند از: جلیقه نجات، کلاه ایمنی، سایبان یا آفتابگیر، عینک آفتابی، داروهای شخصی، بادگیر، لباس مناسب، کفش مناسب، لباس اضافی، کفش اضافی. کیسه خواب (اگر قصد اقامت شبانه دارید).

         جلیقه نجات را کیپ تن خود انتخاب کنید و بندهای آن را محکم ببندید تا در طول مسیر و بر اثر تکان‌های شدید از تنتان درنیاید. آفتابگیر را از زیر کلاه ایمنی ببندید. بندهای کلاه ایمنی خود را محکم ببندید و تا آخر سفر که در رودخانه و داخل قایق هستید از سر خود برندارید. به عینک خود بندی ببندید و آن را دور گردن خود بیندازید که داخل آب نیفتد. لباسی انتخاب کنید که اگر خیس شد سنگین نشود و اذیتتان نکند (مثلا جنس الیاف مصنوعی) و کفشی استفاده کنید که اگر خیس شد برایتان مهم نباشد و ساده از پایتان درنیاید همچنین تیز و برنده نباشد که به قایق آسیب بزند. صندلهای رودخانه‌ای نیز راحت هستند. اینکه در طول مسیر خیس می‌شوید حتمی است پس لباس و کفشی جهت تعویض به‌همراه داشته باشید. و یک بادگیر که در طول مسیر یا هنگام توقف اگر باد وزید با لباس خیس سرما نخورید و مقداری خوراکی شیرین که در طول مسیر دچار ضعف نشوید.

تجهیزات گروهی یا وسایلی که مدیر گروه یا اگر با تور سفر می‌کنید مدیر تور باید تدارک ببیند:

قایق، پارو، جلیقه نجات، کلاه ایمنی، جعبه کمک‌های اولیه، طناب نجات، تلمبه، چادر مجزا جهت تدارکات، مسافران و کادر، مواد شوینده و بهداشتی، مواد غذایی، ظروف و وسایل آشپزی، چادر ضد باران و سایه بان.

هرگونه وسایلی را که در اثر خیس شدن از بین می‌روند از جمله ساعت و گوشی موبایل و پول و کارت شناسایی و ... همه را در ماشین گذاشته و در طول قایقرانی با خود حمل نکنید. قبل از شروع سفر حتما دستشویی بروید. در طول سفر به توصیه‌های لیدرتان توجه کنید و باهم هماهنگ باشید.

چند توصیه درمورد رفتینگReviewed by نویسنده تور مسافرتی on Nov 26Rating: 3.5چند توصیه درمورد رفتینگقبل از رفتن به تور رفتینگ حتما چند توصیه درمورد رفتینگ را بدانید. این مقاله شما را راهنمایی میکند.

بهترین تورهای طبیعت گردی – راهنمای تور رفتینگ – چند توصیه درمورد رفتینگ – تور ارزان طبیعت گردی – طبیعت گردی داخلی – طبیعت گردی خارجی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی