راهنمای سفر به دریاچه شورمست مازندران

راهنمای سفر به دریاچه شورمست مازندران

دریاچه شورمست مازندران

راهنمای سفر به دریاچه شورمست مازندران

راهنمای سفر به دریاچه شورمست مازندران

مسیر دسترسی
 آدرس: مازندران. سوادکوه. ۶ کیلومتری غرب پل سفید.
 مسیر از تهران:
   از سمت جاده ی فیروزکوه به طرف قائمشهر بروید و بعد از طی کردن حدود  ۶۵ کیلومتر به پل سفید می رسید. مقداری که پیش رفتید سمت راست جاده پمپ بنزینی جای گرفته بعد از آن و مقداری جلوتر تابلوی شورمست را خواهید دید، ولی جاده در طرف چپ واقع شده است و باید برای رسیدن به آن دوربرگردان را دور بزنید.
   این جاده تا نیمه های راه آسفالت شده ولی نزدیک دریاچه که برسید مسیر خاکی خواهد شد و باید از اینجا به بعد جاده خاکی را طی کنید. چنانچه به پیاده روی علاقه دارید می تواتید این قسمت از مسیر را پیاده روی کنید، ولی در غیر اینصورت می توانید با ماشین تا نزدیک دریاچه بروید. این پل تا تهران حدود ۲۰۰ کیلومتر فاصله دارد و از پل سفید تا قائمشهر نیز حدود ۵۰ کیلومتر در راه خواهید بود.
هزینه ورودی
برای ورود به محوطه دریاچه شورمست باید هزینه پرداخت کنید:
- سواری ۴.۰۰۰ تومان
- اتوبوس ۱۰.۰۰۰ تومان
بهترین فصل سفر
   به علت شرایط جغرافیایی منطقه شورمست که مابین دو منطقه ی آب و هوایی خشک و بیابانی (فیروزکوه) و معتدل و مرطوب (مازندران) واقع شده است. در هر فصلی که دوست داشته باشید، می توانید به شورمست سفر کنید. این دریاچه در هر فصلی طبیعت خاص و هوای منحصربفردی دارد.
بهار: این دریاچه با هوای معتدل و دلپدیر و طبیعت بانشاط و سرسبزش، پذیرایی شماست.
تابستان: در فصل تابستان نیز این منطقه آب و هوایی عالی دارد و برای گریز از تهران و گرمایش منطقه ای بسیار خوب خواهد بود. در این فصل شورمست طبیعتی سرسبز و هوای دلپذیر دارد.
پاییز: شورمست مثل سایر طبیعت های ایران، در پاییز درختانش با رنگ های گرم و متفاوت مناظری زیبا و رویایی بوجود می آورند که پس زمینه ای عالی برای عکاسان و فضایی خیال انگیز برای طبیعت گردان است. تنها زمین قدری گلی می شود و خوب است تجهیزات و کفش مناسب برای طبیعت گردی در شورمست ببرید.
زمستان: در این فصل هوای شورمست سرد و برفی می شود ممکن است خیلی ها این وضعیت را دوست نداشته باشند ولی برای دوستداران زمستان، جاده فیزوکوه و طبیعت برف گرفته ی شورمست منطقه ای عالی برای طبیعت گردی در زمستان خواهد بود.
خطرات احتمالی
   گیاهان زیادی در این دریاچه و بخصوص در کف آن رشد می کنند به همین خاطر تحت هیچ شرایطی به قصد شنا وارد این دریاچه نشوید. متاسفانه طبیعت و آب های زیبای این منطقه بعضی از طبیعت گردان را وسوسه می کند تا وارد آب شود.
ملزومات سفر
در این سفر شما به لوازم تخصصی خاصی نیاز ندارید ولی حتما کفش و لباس راحت و مناسب، عینک آفتابی، ضدآفتاب، زیرانداز و لوازم شخصی به همراه خودتان ببرید. درضمن می توانید وسایل پیک نیک هم ببرید و ساعات خوشی را در این دریاچه بگذرانید.
امکانات رفاهی دریاچه شورمست
   در نزدیک دریاچه دکه ای وجود دارد که تنقلات و خوراکی می فروشد. چنانچه خوراکی همراهتان نبود می توانید از این دکه خرید کنید. این دریاچه امکاناتی همچون پارکینگ، سرویس بهداشتی و پاسگاه نظامی و چند اقامتگاه ساده هم دارد.

راهنمای سفر به دریاچه شورمست مازندرانReviewed by تور ارزان on Nov 28Rating: 2.5راهنمای سفر به دریاچه شورمست مازندراندریاچه شورمست یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری مازندران است که برای سفر به این دریاچه باید راهنمای سفر به آن را حتما مطالعه کنید تا از آن لذت کامل ببرید. در این مطلب راهنمای سفر به دریاچه شورمست مازندران را معرفی می کنیم.

دریاچه شورمست یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری مازندران است که برای سفر به این دریاچه باید راهنمای سفر به آن را حتما مطالعه کنید تا از آن لذت کامل ببرید.

4 دیدگاه ها

  1. Mohammad گفت:

    دریاچه شورمست مازندران واقعا دریاچه زیبایی هست

  2. مهدی گفت:

    دریاچه شورمست مازندران یک از بهترین دریاچه های ایران است

  3. حسنی گفت:

    دریاچه شورمست مازندران یکی از دریاچه های خوب ایران

  4. مریم گفت:

    من یک سفر به مازندران میرم و از دریاچه شورمست دیدن میکنم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی