راهنمای سفر به دریاچه آویدر مازندران

راهنمای سفر به دریاچه آویدر مازندران

دیدنی های دریاچه آویدر

تفریحات و جاذبه های دریاچه آویدر مازندران

راهنمای سفر به دریاچه آویدر مازندران

راه دسترسی
   برای اینکه بتوانید به دریاچه آویدر برسید باید به طرف استان مازندران حرکت کنید. از نوشهر به طرف نور حرکت کنید، هنگامی که حدود ۱۰ کیلومتر از پارک جنگلی سی سنگان دور شدید، به نزدیکی روستایی به اسم صلاح الدین کلا می رسید، در سمت راستتان تابلویی را خواهید دید که نام سد خاکی روی آن حک شده است. در این نقطه باید مسیر سفرتان را عوض کنید و به طرف جنوب راه بیافتید.  ۵ کیلومتر را که طی کنید و از کنار روستاهای صلاح الدین کلای سفلا، اولیا و ملاکلا بگذرید به دریاچه آویدر خواهید رسید.
کجا بمونیم؟
   برای اقامت در نزدیکی دریاچه می توانید از هتل ها، مهمانسرا و منازل محلی شهر نوشهر بهرمند شوید. در ضمن اگر دوست داشته باشید می توانید شب را کنار دریاچه ی آویدر سپری کنید. اما لازم است پیش از برپا کردن کمپینگ با مسئولین آن هماهنگی های لازم به عمل آورید.
بهترین فصل سفر
   طبیعت آویدر انقدر زیبا و دیدنیست که در هر فصلی جاذبه های فراوانی خواهد داشت ولی اگر بهترین زمان سفر به آویدر را بخواهید باید بهار و تابستان به طرف این دریاچه سفر کنید.
بهار و تابستان: به علت این که دریاچه در منطقه کوهستانی واقع شده است، آب و هوایی معتدل با رطوبتی کمتر از نواحی نزدیک به خود خواهد داشت.
پاییز: با شروع پائیز طبیعت آویدر پوشش جدید و رنگارنگی به تن می کند و این امر سبب می شود جذابیت بیشتری برای گردشگران داشته باشد.
زمستان: زمستان در آویدر با بارش برف و مناظر پوشیده از برف خود را نشان می دهد.
آب و هوا
   سد و دریاچه آویدر از سطح دریا حدود 125 متر ارتفاع دارد و در منطقه ای کوهستانی واقع شده است. به همین علت رطوبت این منطقه نسبت به سایر نواحی استان مازندران کمتر است و تقریبا در تمام فصول سال بخصوص بهار و تابستان آب و هوایی خنک و دلپذیر دارد.
پوشش گیاهی و جانوری
   پشت سد آویدر دریاچه ای وجود دارد که برای رشد و نمو موجودات آبزی شرایط مناسبی را پدید آورده است و بعضی از گونه های ماهیان و سایر آبزیان در آن زندگی می کنند. حواشی دریاچه آویدر هم پوشش جنگلی دارد و انواع گونه‌های گیاهی که سایر مناطق شمال می بینیم در آن نیز وجود دارد.
امکانات رفاهی منطقه
   با اینکه دریاچه آویدر از مناطق تفریحی بکر و دست نخورده محسوب می شود ولی امکانات خوبی هم در خود دارد. در فضای نزدیک به دریاچه چند آلاچیق، سرویس بهداشتی، یک غذاخوری محلی کوچک و یک بوفه وجود دارد که مسافران می توانید از آنها استفاده کنند.
چرا به آویدر سفر کنیم:
- آویدر و مناطق اطراف آن یکی از نواحی دست نخورده و تماشایی شمال ایران محسوب می شود، جاذبه های دلفریبی دارد و یک جزیره ی کوچک سبز هم در وسط آن وجود دارد.
- در این دریاچه امکاناتی همچون سرویس بهداشتی، قایق های پدالی و موتوری، بوفه و یک غذاخوری محلی، وجود دارد که آویدر را به تفرجگاه مناسبی برای گردشگران مبدل کرده.
- فضای اطراف آویدر جای بسیار عالی برای پیک نیک خانوادگی یا دوستانه است.

راهنمای سفر به دریاچه آویدر مازندرانReviewed by تور ارزان on Mar 4Rating: 2.5راهنمای سفر به دریاچه آویدر مازندراندریاچه آویدر یکی از دریاچه های بسیار زیبای خطه مازندران است که در تورهای مازندران برای دیدن این دریاچه باید زمانی را در نظر بگیرید و از طبیعت بکر ان لذت ببرید. در این مقاله راهنمای سفر به دریاچه آویدر مازندران را معرفی می کنیم.

دریاچه آویدر یکی از دریاچه های بسیار زیبای خطه مازندران است که در تورهای مازندران برای دیدن این دریاچه باید زمانی را در نظر بگیرید و از طبیعت بکر ان لذت ببرید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی