راهنمای بازدید از موزه های گیلان (گنجینه شهداء، تاریخ طبیعی)

راهنمای بازدید از موزه های گیلان (گنجینه شهداء، تاریخ طبیعی)

تور گیلان

راهنمای بازدید از موزه های گیلان:

(گنجینه شهداء، تاریخ طبیعی...)

اگر علاقمندید که یک تور ارزان به استان گیلان را تجربه کنید این مطلب را دنبال کنید تا بهترین گزینه های گردشگری در استان گیلان را به شما معرفی کنیم. در ادامه با برخی از موزه های استان گیلان آشنا خواهید شد:

گنجینه شهداء گیلان:

رشت، سبزه میدان، پیرسرا، مجتمع فرهنگی، آموزشی شاهد و ایثارگران استان گیلان.

تلفن: 01312229504

نهاد مسئول: سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان.

این موزه با هدف حفظ و شناساندن آثار هشت سال دفاع مقدس و آثار در دست از شهیدان. با ورود به مجموعه با ویترین هایی مواجهه خواهید شد که لوازم، بقایا و حتی لباس ها و یادگاری های شهدا در آن ها به نمایش گذاشته شده اند.

موزه تاریخ طبیعی:

رشت، خیابان رسالت، استخر.

تلفن: 01318824626

نهاد مسئول: اداره کل محیط زیست استان گیلان.

این مجموعه در سال 1383 با نظارت و تلاش های شرکت فنی، هنری نگارستان تجهیز و راه اندازی شده است.

در واقع ساختمان این موزه در زیر زمین ساختمان اداره کل حفاظت محیط زیست در دو طبقه و متراژ 440 متر مربع ساخته و به بهره برداری رسید. سال ساخت این ساختمان به سال 1357 برمی گردد اما از سال 1383 اداره و تجهیز آن به شرکت فنی، هنری نگارستان سپرده شد.

این موزه خود چند بخش را در بر می گیرد:

بخش پرندگان: چند غرفه را در این قسمت شامل پرندگان شکاری، پرندگان شاخه نشین، ماکیان و پرندگان آبزی که جمعا 125 گونه هستند.

بخش بازسازی زیست گاه ها و دیوارها: در این قسمت سعی بر این است تا با استفاده از تکنیک های دیواری نماهایی از زیست گاه های طبیعی را بازسازی کنند.

موزه نیروی دریایی:

بندر انزلی، غازیان، بعد از پل.

تلفن: 01814210067

نهاد مسئول: نیروی دریایی بندرانزلی

از این موزه با عنوان کاخ رضا شاه هم یاد می شود. از زیبایی های این مجموعه اشراف آن به سمت دریاست که چشم اندازی فوق العاده را خلق کرده. این ساختمان زیبا با تاثیر پذیرفتن از معماری اروپایی در سالهای 1308 تا 1313 ساخته شد، عمارتی باشکوه در میان یک بوستان بزرگ.

جالب است بدانید پیش از ساخت این عمارت، کاخ خوشتاریا در مکان فعلی موزه وجود داشت،  ساختمانی بسیار زیبا و ساخته شده از چوب که در سال 1307 به طور کامل در آتش سوخت.

معروف است که برای اولین بار در این ساختمان برق روشن شده  بود و چون پنجره های فراوانی داشت شب ها اطراف آن غرق نور می شد. در اتاق های قوفانی این کاخ می توان لوازم زندگی، مبلمان و سایر وسایل مربوط به پهلوی ها را مشاهده کرد. البته این لوازم همه مربوط به دوره پهلوی اول هستند. در ضمن چندین اشیاء، اسلحه و ماکت ناوها و شمشیرها نیز در این بخش نگهداری می شوند.

موزه مردم شناسی فومن:

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن

نهاد مسئول: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان.

آدرس مجموعه به خوبی گویاست که موزه مردم شناسی فومن در کجا قرار دارد. این مجموعه در حقیقت بخشی از موزه رشت محسوب می شود. هر چیزی که در این مجموعه می بینید مرتبط با حوزه منطقه و شهر فومن است.

عمده اشیا و لوازمی که در این مجموعه مشاهده خواهید کرد شامل: صنایع دستی، پوشش مردم فومن، لوازم و ابزارآلات کشاورزی، تصاویر زیبا از فومن و ماکت هایی از این شهر دیدنی خواهد بود. با بازدید از این موزه می توانید به طور ملموسی با روش و سبک زندگی بومیان فومن آشنا شوید.

راهنمای بازدید از موزه های گیلان (گنجینه شهداء، تاریخ طبیعی)Reviewed by yegane on Dec 28Rating: 3.0راهنمای بازدید از موزه های گیلان (گنجینه شهداء، تاریخ طبیعی)اگر علاقمندید که یک تور ارزان به استان گیلان را تجربه کنید این مطلب را دنبال کنید تا بهترین گزینه های گردشگری در استان گیلان را به شما معرفی کنیم.

اگر علاقمندید که یک تور ارزان به گیلان را تجربه کنید این مطلب را دنبال کنید تا بهترین گزینه های گردشگری در استان گیلان را به شما معرفی کنیم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی